PDA

View Full Version : Nice, maar wat is het?



Thijssie06
16 juni 2009, 18:56
http://www.youtube.com/watch?v=9IeDcLVIQWA


Blues saraceno,nice:ok:,maar wat voor gitaar heeft hij.

Alvast bedankt ;)

Sinner1980
16 juni 2009, 18:59
Dat is een Burberry...nooit aan beginnen man:soinnocent:

Thijssie06
16 juni 2009, 19:12
sorry jongens laat maar zitten heb het al gevonden, toch bedankt:)

Erikt
16 juni 2009, 21:26
Wat een lelijk nummer, of mag ik dat niet zeggen? :hippie:

koentjo
16 juni 2009, 23:43
Wat een lelijk nummer, of mag ik dat niet zeggen? :hippie:

je mag het niet zeggen, wel als je het parafraseert naar: "ik vind dat een lelijk nummer".

Dan zeg ik, "ik vind dat je gelijk hebt"

Michael AE
17 juni 2009, 14:20
sorry jongens laat maar zitten heb het al gevonden, toch bedankt:)

Euhm, laat je het ons ook even weten dan? Handig voor de mensen die de search functie gebruiken. (Dat zijn er inderdaad weinig, maar goed.)

Rock Bottom
17 juni 2009, 16:04
FF VOOR DE DUIDELIJKHEID, MIJN NICK HEEFT NIKS MET DEZE KNAKKER TE MAKEN had er ook nog nooit van gehoord.

Spitfire
17 juni 2009, 16:05
FF VOOR DE DUIDELIJKHEID, MIJN NICK HEEFT NIKS MET DEZE KNAKKER TE MAKEN had er ook nog nooit van gehoord.

Ja man ik zat al de hele dag met grote vraagtekens of jou naam hier nou iets mee te maken had... :p

Thijssie06
17 juni 2009, 16:11
Euhm, laat je het ons ook even weten dan? Handig voor de mensen die de search functie gebruiken. (Dat zijn er inderdaad weinig, maar goed.)

Aber klar, Het is een Samick Radio Ten "Blues Saraceno" signature :ok:

Sinner1980
17 juni 2009, 17:07
Lelijke plank...bah... Mag je meteen wel een alpino petje opzetten en een mal snorretje laten groeien:seriousf:

Thijssie06
17 juni 2009, 18:16
Lelijke plank...bah... Mag je meteen wel een alpino petje opzetten en een mal snorretje laten groeien:seriousf:

Haha, ja idd:seriousf:, was gewoon nieuwsgierig hoor :hippie:

vulvasonic
17 juni 2009, 18:46
je mag het niet zeggen, wel als je het parafraseert naar: "ik vind dat een lelijk nummer".

Dan zeg ik, "ik vind dat je gelijk hebt"
Ik herinner me dat hij, in een inmiddels alweer 'ver verleden', tot één van de grote jongens werd gerekend, samen met o.a. Joe Satriani, Stevie Vai en Steve Morse, en ook diverse endorsement deals had. Zijn handelsmerk was altijd een Schots ruitjes-patroon, daar waar het het uiterlijk betreft.

Dit is echter voor het eerst dat ik daadwerkelijk iets van hem heb gehoord. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat hij meer een blues-achtige stijl van spelen had (zal de naam zijn).
Nu ik het dan eindelijk eens heb gehoord, vind ik het eigenlijk helemaal niet tegen vallen. Dit filmpje is overduidelijk gemaakt met de achterliggende gedachte een bepaalde techniek over te brengen en het nummer leent zich daar uitstekend voor. Simpel, makkelijk te volgen en volledig gericht op twee technieken die we ook bij andere gitaristen zo vaak tegenkomen. De gitaar staat helemaal op de voorgrond, volgens mij een bewuste keuze, om te dienen als een verkapt soort 'tutorial'. Als alles goed in de mix zou staan, lijkt het me een geweldig nummer om mee aan de slag te gaan.

Ergo, ik vind het juist wel geinig!
Ik heb er in ieder geval spontaan veel zin in gekregen om dit nummer eens uit te zoeken (ook geschikt als lesvoer voor mijn leerlingen). :crazyhappy:

Derhalve, mijn dank voor het linkje! :)