PDA

View Full Version : Beste goedkope volumepedaal



Morphine
16 juni 2009, 17:31
Weet iemand een of andere volumepedaal die goed is en toch weinig kost?
ik zou er graag een kopen maar ik vind +100€ (ernie ball) toch wel een smak geld voor een pedaal die "niets doet"

grtz

deefke666
16 juni 2009, 19:01
als het niet teveel mag kosten zou ik de boss fv50 eens proberen,
ik dacht dat die niet zo heel duur was....:dance:

Guitarleon
16 juni 2009, 19:04
kijk eens of je een 2e hands kan vinden...
morley little alligator, boss fv50, ernie ball, fender, etc.

Liquid_Metal
16 juni 2009, 19:33
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil graag een volumepedaal hebben omdat je er heel fijne dingen mee kan doen, maar ik zal 'm nauwelijks gebruiken dus wil er niet zoveel geld aan uitgeven.
Ik zou, zoals Leon al zegt, zeker de tweedehands markt afspeuren. Vooral de oudere Boss-pedalen gaan soms voor mooie prijzen weg (hoewel ze er echt niet uit zien :P).

Guitarleon
16 juni 2009, 20:21
als je even speurt, vind je mijn little alligator op gitaarmarkt...

Nitefly7
16 juni 2009, 21:32
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil graag een volumepedaal hebben omdat je er heel fijne dingen mee kan doen, maar ik zal 'm nauwelijks gebruiken dus wil er niet zoveel geld aan uitgeven.
Ik zou, zoals Leon al zegt, zeker de tweedehands markt afspeuren. Vooral de oudere Boss-pedalen gaan soms voor mooie prijzen weg (hoewel ze er echt niet uit zien :P).

'zien er niet uit'? de FV-200/FV-300 serie ziet er toch best ok uit?
en dat zijn echt goede pedalen, die je voor weinig geld vind..

EB's zien er degelijk uit, maar worden niet altijd even 'transparant'gevonden... !

Liquid_Metal
16 juni 2009, 22:44
'zien er niet uit'? de FV-200/FV-300 serie ziet er toch best ok uit?
en dat zijn echt goede pedalen, die je voor weinig geld vind..

EB's zien er degelijk uit, maar worden niet altijd even 'transparant'gevonden... !

Tja, als ik deze van Boss (http://link.marktplaats.nl/258867115) en deze van Ernie (http://link.marktplaats.nl/256377068) naast elkaar zet weet ik het wel.
Oh, deze (http://link.marktplaats.nl/247181607) vind ik trouwens nog erger :P.
Ze doen het uiteraard en daar heb ik NIETS over te klagen. Maar ik vind de layout niet zo strak.

Yek1
17 juni 2009, 00:19
Sla de goedkope EV5 over. Die krijgt vaak kuren.

EuroCinema
17 juni 2009, 09:26
Of je hem nu actief gebruikt of niet, je volumepedaal is misschien wel je enige pedaal dat altijd aan staat. Niet te veel op bezuinigen dus. Ik heb goede ervaringen met de goedkope boss VF-50 (ofzo), heb nu zijn grote lelijke metalen broer VF-500 omdat je daar lekkerder op kan leunen. Ernie Balls zien eruit als tanks maar je hoort best vaak dat ze stuk gaan..

Nitefly7
17 juni 2009, 11:06
Of je hem nu actief gebruikt of niet, je volumepedaal is misschien wel je enige pedaal dat altijd aan staat. Niet te veel op bezuinigen dus. Ik heb goede ervaringen met de goedkope boss VF-50 (ofzo), heb nu zijn grote lelijke metalen broer VF-500 omdat je daar lekkerder op kan leunen. Ernie Balls zien eruit als tanks maar je hoort best vaak dat ze stuk gaan..

wat is je ervaring qua toon/verlies met EB's?
ik heb nu een EB, maar overweeg ook zo'n FV-500..


Sla de goedkope EV5 over. Die krijgt vaak kuren.

bedoel je de FV-50 serie? de EV5 is nl. een expressiepedaal dat zelf geen audiopad heeft...

Yek1
17 juni 2009, 11:19
Je hebt helemaal gelijk, was ff in de war :cooler:

Het absolute top-of-the-bill (en dure) volumepedaal schijnt deze te zijn:
www.hiltonelectronics.com.

De website lijkt nergens naar, het pedaal ziet eruit of het uit de prehistorie komt, maar gebruikers waaronder top-steelgitaristen zweren erbij.







wat is je ervaring qua toon/verlies met EB's?
ik heb nu een EB, maar overweeg ook zo'n FV-500..

bedoel je de FV-50 serie? de EV5 is nl. een expressiepedaal dat zelf geen audiopad heeft...

EuroCinema
17 juni 2009, 12:01
wat is je ervaring qua toon/verlies met EB's?
ik heb nu een EB, maar overweeg ook zo'n FV-500..

Ik heb die EB wel getest, maar niet zelf gehad dus kan daar weinig over zeggen. Googlen levert ook weinig zinnigs op, omdat veel mensen de natuurlijke reactie van een amp/pedalen op een lager ingangsvolume verwarren met "tast je sound aan".