PDA

View Full Version : Ik sta versteld......



skabouter
16 juni 2009, 13:08
Een paar maten van me gingen naar feedback, tijdens de uitverkoop, en ik had die lollige Crate Profiler (http://www.crateamps.com/products/pindex.php?prodID=17) al zien staan in de gids, dus ik belde "neem die maar voor me mee!"
Kheb hem nu hier thuis staan en ik sta dus versteld.... Wat zit er ongelovelijk veel in dit kleine mormel!
* 2x 4" speakers (STEREO!!)
* 2x 2,5 watt (=5 watt)
* 11 verschillende "sounds" (2x clean, 4x midgain, 5x higain)
* veel verschillende soorten delays (zelfs stereo pingpong) (onafhankelijk)
* vele mod effecten als phaser, wah, flanger, vibrato, tremelo, leslie, chorus, octaver en zelfs combinatie presets.
* reverb (onafhankelijk)
* Gain, tone, master
* USB, headphone out, audio in (!!!!)

En dan het belachelijkst; De prijs! in de uitverkoop E40, normaal E60! (en dat terwijl ik een paar jaar terug voor de grap een Marshall MS2 kocht voor E45,- omdat dat toen 1 van de weinige batterij-ampjes was.)
Met deze amp voor dat geld heb je echt alles in huis om lekker thuis te oefenen. Geen effect pedals, geen distortion pedaal etc meer nodig. Er zit zelfs een CD met opname software bij, waarmee je via USB direct aan de gang kan gaan met opnemen (al gebruik ik dit niet).

Ik snap niet waarvan ze het kunnen doen, het is ongelovelijk. Mijn eerste ampje was een Soundking, nieuw ruim 250 gulden, slechter geluid dan dit, niet eens harder en vrijwel geen opties waar je iets aan hebt. Het wordt de starters nu wel erg makkelijk gemaakt! TIP!

Hij gaat erg hard, hij klink clean heerlijk, de effecten doen het goed, de drivesounds kunnen beter, maar dit daargelaten. Voor het geld is het mss wel de beste investering ooit en mag je het niet in je hoofd halen om welke kritiek dan ook te leveren.

Ow, helemaal fun: Hij gaat op batterijen, dus je kan hem meenemen naar het park. en hij gaat echt hard genoeg om daar weer weggekickt te worden!

http://www.crateamps.com/img/prod/Model5_main.jpg

Kim Wilson
16 juni 2009, 13:11
Klinkt goed, Arjen! Is die alleen deze week in de uitverkoop? En werkt ie ook gewoon op 220V?

skabouter
16 juni 2009, 13:19
klinkt zeker goed Hans :) En er zit zelfs een adapter bij, waarmee ie gewoon in het stopcontact kan dus! voor zover ik zie een normale universele 9v adapter (denk je eens in wat die alleen al los in de winkel kost!!!), de adapter werkt ook prima op mn mini-grapjes keyboardje.

NB: ik ben bang dat de uitverkoop al afgelopen is, maar ik geef je op een blaadje dat hij ook voor E60 een leuke investering is!

Solidkick
16 juni 2009, 18:18
Ik snap niet waarvan ze het kunnen doen, het is ongelovelijk.

Ik gok op verkapte slaven arbeid in een semi communistische heilstaat.
:sssh:

pannekoek
16 juni 2009, 18:32
GAS!

wat een leuk dingetje zeg!

ik kocht toen een vox amp plug metal voor 40 pleuro....

skabouter
16 juni 2009, 18:34
Ik gok op verkapte slaven arbeid in een semi communistische heilstaat.
:sssh:

daar ben ik dus eigenlijk een beetje bang voor ja! Sinds dat filmpje wat in offtopic voorbij kwam ga je daar wel ff goed over nadenken (hoe kan het bijv. dat een handradiootje voor E5,- te koop is...) Dit is hetzelfde verhaal! Stom, maar toch ben ik er best blij mee :s zo scheef zijn die dingen natuurlijk.

stratman1976
16 juni 2009, 21:25
Kewl!

Doet me denken aan mijn VOX DA5, zelfde idee (alleen een stukkie duurder). Daar kan je ook prima Metallica mee spelen! batterijen of via adapter!
Was ook super verbaasd over de kwaliteit en effecten die ze erin bouwen!

Maar gefeliciteerd!

skabouter
16 juni 2009, 21:56
ja die vox ken ik, die hebben we op school staan. Die is zeker ook helemaal niet verkeerd voor dat geld, veel opties! En tap-tempo als ik me goed herinner, das handig! Ik wilde een tijdje geleden die ook kopen, toch niet gedaan, en nu vond ik deze in die uitverkoopgids, zelfde soort ampje maar idd goedkoper, dus das mooi!

Mcgryphon
16 juni 2009, 22:23
Ik heb hem zelf ook bij feedback gekocht, had al eerder een AC1 gekocht, deze zit perfect tussen mijn AC1 en mijn AD15VT-XL in, gaat net niet mee in de gigbag, maar is toch best mee te nemen als je net wat meer dan 1 watt nodig hebt.

boybrouwer
9 augustus 2009, 14:26
ga binnekort studeren dus had een kleine amp nodig...
heb deze ook net bij feedback besteld, ben beniewd!:cooler:

Nielsje
9 augustus 2009, 14:31
ga binnekort studeren dus had een kleine amp nodig...

Nee, je maakt een denk foutje..

Ik studeer ook, en ik had tot voor kort twee 100W bakken hier staan en eentje van 15W. Verder 6 gitaren en een wat losse muziek meuk.
Snap dat niet hoor... al die studenten die menen dat ze iets kleins nodig hebben :D

Wiellem
9 augustus 2009, 14:47
Kewl!

Doet me denken aan mijn VOX DA5, zelfde idee (alleen een stukkie duurder). Daar kan je ook prima Metallica mee spelen! batterijen of via adapter!
Was ook super verbaasd over de kwaliteit en effecten die ze erin bouwen!

Maar gefeliciteerd!

Vox DA5 is zeker een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan kon toendertijd eentje kopen voor 50 euro en vind hem dat nog steeds waard.

Aangesloten via mengpaneel op stereo speakers klinkt het ook helemaal top.

Die Crate klinkt voor het geld ook erg interessant.

AART
9 augustus 2009, 14:47
Nee, je maakt een denk foutje..

Ik studeer ook, en ik had tot voor kort twee 100W bakken hier staan en eentje van 15W. Verder 6 gitaren en een wat losse muziek meuk.
Snap dat niet hoor... al die studenten die menen dat ze iets kleins nodig hebben :D

Hmm klinkt goed, mag ik je huisgenoten en buren overnemen? :mmmm:

Nielsje
9 augustus 2009, 14:52
Hmm klinkt goed, mag ik je huisgenoten en buren overnemen? :mmmm:

Is het dan echt zo bijzonder? Ik heb nu drie studentenhuizen erop zitten, en overal waren ze wel blij met een beetje muziek in huis. Je moet natuurlijk niet midden in de nacht gaan repeteren, maar ze vonden het allemaal gaaf!



Je moet natuurlijk geen metal spelen, dat wil niemand horen ;)

minoin
9 augustus 2009, 15:38
Hehe, ik heb gewoon mijn TriAxis (of soms mijn Chameleon) op mijn computerspeakers aangesloten! Heeeeeerlijk :)
Mijn huisgenoten worden soms een beetje moe van me, maar het is niet afzien!

Maar een leuk stukje speelgoed die Crate. Als ik hem kon gebruiken, was ik hem ook meteen gaan halen.

sjaak1990
10 augustus 2009, 00:58
Nee, je maakt een denk foutje..

Ik studeer ook, en ik had tot voor kort twee 100W bakken hier staan en eentje van 15W. Verder 6 gitaren en een wat losse muziek meuk.
Snap dat niet hoor... al die studenten die menen dat ze iets kleins nodig hebben :D

Vind ik ook! Minstens een buizenbak per woonplaats, hoe meer hoe beter:seriousf:

AART
10 augustus 2009, 01:05
Je moet natuurlijk geen metal spelen, dat wil niemand horen ;)

Juist, over punk zeurt niemand:cheerup:

j-op
10 augustus 2009, 06:52
Is het dan echt zo bijzonder? Ik heb nu drie studentenhuizen erop zitten, en overal waren ze wel blij met een beetje muziek in huis. Je moet natuurlijk niet midden in de nacht gaan repeteren, maar ze vonden het allemaal gaaf!



Je moet natuurlijk geen metal spelen, dat wil niemand horen ;)

+1
Het studentenhuis dat ik binnenkort betrek was zelfs op zoek naar een 'gitarist voor de huisband'! :seriousf:

PeteRS
10 augustus 2009, 12:23
Ik gok op verkapte slaven arbeid in een semi communistische heilstaat.
:sssh:

Zo ziet ie er ook uit.... ;) ik heb toch wel een paar tientjes over voor de looks van een Vox.




(Ik ben dan ook geen arme student meer)