PDA

View Full Version : Radar Love



LesPas89
16 juni 2009, 12:53
Moet dit nummer komende weken leren. Het is volgens mij niet zo heel moeilijk.

Even meerdere vragen, want heb niet zo veel live ervaring:

-De Earrings doen het eigenlijk met een rythem en slide(lead?) gitaar, maar het lijkt me dat dit nummer met één gitaar ook mooi klinkt, niet? Zat te denken om tijdens chorus gewoon de slide stukjes weg te laten. Die vallen mijns inziens weinig op.

-Iemand een goede tab? Ik heb die van Ultimate-Guitar.com voor GuitarPro, maar ik vind die niet helemaal geschikt. Klinkt gewoon niet helemaal lekker. Ben sowieso niet weg van tablatuur, maar het moet nu even. :soul:

Kan iemand mij verder nog tips geven hoe je dit nummer het best klinkend kan spelen. Ik neem aan dit ieder coverbandje dit nummer welleens gespeeld heeft :lp:

Trouwens, het hoeft niet zo'n uitgebreide song te worden, zoals de Golden Earring dat er vaak van maakt, met zo'n lekker jam erbij. Als ik daar aan moet beginnen gaat men lopen denk ik :D

Thanks!

Jailbird
21 juni 2009, 21:02
Hey,

Dat is inderdaad een makkelijk nummer, er zit alleen geen slide gitaar in. Er staat een goede versie op ultimate-guitar.com (niet de guitarpro tabs)
Alleen in de solo zitten wat fouten, maar die heb ik op gehoor geleerd.
Gewoon met een goede distortion (niet teveel) klinkt het het best, zoals bij alle earring nummers