PDA

View Full Version : Nieuw



luinstra35c
16 juni 2009, 11:41
Hallo allemaal,

Vanaf mijn 10e jaar speel ik gitaar. Eerst natuurlijk op les, met een spaanse gitaar op het linker bovenbeen. Toen ik een jaar of 14 was had ik er eigenlijk wel genoeg van.
Daarna overgestapt op electrisch. Vox transistorbak een een aria pro II (replica gibson es) aangeschaft. Verschillende bandjes gezeten in de loop van de jaren. Vanaf mijn 26e tot een jaar terug (ben nu 30) eigenlijk niets meer gedaan. Af en toe nog eens wat plingelen.
Vanaf vorig jaar ben ik actief als gitarist bij een gospekoor. In het begin heb ik wat raar tegen de muziek aangekeken. Voor mijn idee weinig uitdaging. Maar het tegenovergestelde is waar. Musikaal is er zo veel uit te halen en zoveel verschillende stylen. Inmiddels ben ik aangesloten bij www.gitaarinstituutfriesland.nl Dit is van een kennis van vroeger. Hij helpt me tevens bij het aanleren van funk styles ed. Heb ik in het verleden nooit iets mee gedaan. Dus nooit te oud om te leren.
Dus vervolgens moest mijn oude apparatuur vervangen worden voor nieuw. Het oude kon echt niet meer. Of in iedergeval was de versterker helemaal niets meer. Een driekwart jaar geleden heb ik dus maar nieuw spul aangeschaft. Een yamaha cpx 700, Fender telecaster mexicaan(speelt en klinkt super) en een randall rg75 g3. clean een beest van een versterker. Overige chanels vind ik trouwens wat minder. Het volgende moet een effect processor worden. Maar weet nog niet hoe wat en welke. Zit te denken aan Boss gt pro.

Groeten van een herboren gitarist

Harry
16 juni 2009, 14:08
hoi, welkom! Mooi dat het gitaarvirus je toch steeds weer te pakken krijgt!

JeroenSchaaf
16 juni 2009, 14:30
Welkom hiero! :cheerup: