PDA

View Full Version : akoestische bariton snaren



onze_jef
16 juni 2009, 10:16
'k heb nu al een tijdje ZOG (http://www.zacharyguitars.com/Strings_Products.htm) (Zachary Optimum Gauges) baritonsnaren voor elektrische gitaar en qua tone en spanning ben ik nog nooit zulke snaren tegengekomen (positief bedoeld, dat spreekt voor zich).

Alex (de man achter ZOG) heeft 3 sets Elektrische bariton snaren gemaakt op mijn verzoek, en nu heb ik gevraagd of hij ook Phosphor Bronze Acoustic snaren wil maken, helaas ziet hij dat niet zitten tot er meer vraag naar is, er zou namelijk een custom snaar moeten aangemaakt worden (de lage B)

Het zou gaan om een set die qua spanning overeenkomt met een .012 set in E, maar dan wel met de klank van een BEADF#B tuning.... Full on bariton tuning op een standerd scale akoestische gitaar dus.

Wie is geïnteresseerd?

Moest dit spam zijn, mijn excuses.

Hennie V
16 juni 2009, 23:05
Als ik dit zonder risico op schade aan mijn standaard schaal akoestise gitaar kan toepassen ben ik zeker geinteresseerd.Om hoeveel sets zou het minimaal gaan dan?
Ik zou dat best uit willen proberen

onze_jef
17 juni 2009, 12:04
In principe is het zonder risico als je die set gebruikt om je gitaar in B E A D F# B te stemmen. De totaalspanning is dan vergelijkbaar met een .012 set in E A D F B E (a.k.a. standaardstemming).

Wat wel zou kunnen is dat:

- Het gaatje in het stemmechaniek van je lage B te klein zou zijn door de dikte van de snaar... Als je handig bent kan je dat gaatje zef groter maken met een dremel of met een ronde vijl, in principe een eenvoudige opdracht voor een gitaarbouwer of metaalbewerker.

- De pen waarmee de snaar achter de brug vastgeklemd wordt moet uitgevijld worden, ook weer door de grotere diameter van de snaar.


In principe vraagt hij voor zulke custom sets dat je per 5 besteld. Als ik genoeg geïnteresseerden vind kan dit misschien aangepast worden. Ik wacht nog op een prijs.