PDA

View Full Version : Ran gitaar...duur?



Sinner1980
16 juni 2009, 00:24
Ik heb mn strat nog niet binnen of ik zit alweer op mn volgende gitaar te GASSEN...te erg voor woorden, I know.

Vandaag alles samengesteld en ik kreeg dezelfde dag nog een quote, best snel dus.
Ik heb altijd al een Randy Rhoads model gewild en ik moet zeggen dat ik het ESP model van Alexi Laiho( het Blacky model) verreweg het mooist vind.
Nooit een fan geweest van signature modellen plus het feit dat ik wat dingetjes zou willen veranderen dus dan biedt een custom gitaar een goede uitkomst. En voor metal planken leek Ran me uiterst geschikt.
Wat ik heb samngesteld is het volgende:

-Randy Rhoads body en headstock
-maple neck (24 frets)
-ebben toets
-sharkfin inlays
-mat zwarte body met hoogglans zwarte pinstripe
-zwarte hardware bestaande uit: Gotoh tuners, original Floyd Rose
-Seymour Duncan Blackout AHB 2 pickup
-tone en volume control
-EMG afterburner
-dit alles in een case uiteraard

Volgens mij heb ik de hoofdzaken nu wel opgesomd. Ran kwam met een prijsopgave van €1970,- en dat is natuurlijk serieus geld maar dan komt mijn vraag :is dat te veel? Ik denk zelf dat het wel te doen is voor dat geld maar ik kan er helemaal naast zitten. Ik ga in ieder geval vast wat geld opzij zetten zodat ik hem na de zomer kan bestellen.
Voor suggesties qua samenstelling sta ik natuurlijk ook open als ga ik vooralsnog niet teveel veranderen...het moet een rechttoe rechtaan metalplank worden en dat komt volgens mij helemaal goed met deze samenstelling: sterker nog...voor mij wordt dit de ultieme metalplank:)

signsofzodiac
16 juni 2009, 10:47
Check deze gast ook eens voor een quote: http://www.daemonessguitars.co.uk/

Mocht ik ooit binnen de komende 30 jaar weer eens geld hebben voor een metalmachine is hij een van de eerste die ik om een prijsopgave ga vragen.

Arvoitus
16 juni 2009, 11:42
Twee dingen:

- heb je die tonepot wel echt nodig?
- heb je die afterburner wel nodig?

Gothra
16 juni 2009, 12:06
Check deze gast ook eens voor een quote: http://www.daemonessguitars.co.uk/

Mocht ik ooit binnen de komende 30 jaar weer eens geld hebben voor een metalmachine is hij een van de eerste die ik om een prijsopgave ga vragen.

+1 ! ik ben nu voor een daemoness aan het sparen! Hij is ook iets goedkoper en legt volgens mij hart en ziel in het bouwen van gitaren!

Voor een soortgelijke gitaar, alleen met 2 pickups, geen afterburner, kwam Dylan uit op 1800 pond! maar dan wel met wat inlays die het geheel duurder maken, die ik uiteindelijk toch niet wil.

Sinner1980
16 juni 2009, 12:19
Twee dingen:

- heb je die tonepot wel echt nodig?
- heb je die afterburner wel nodig?

Grappig dat je daar over begint: die tonepot laat ik idd vervallen, de afterburner daarentegen niet. Ik hou wel van een beetje boost op de solos (vooral Kerry King maakt hier altijd duidelijk gebruik van en zijn solos knallen er toch wel uit)

Sinner1980
16 juni 2009, 12:22
Check deze gast ook eens voor een quote: http://www.daemonessguitars.co.uk/

Mocht ik ooit binnen de komende 30 jaar weer eens geld hebben voor een metalmachine is hij een van de eerste die ik om een prijsopgave ga vragen.

Bedankt voor de tip, nooit van gehoord man.
Net even de site gecheckt en dat ziet er idd goed uit (ik was al bekend met zn antichrist V door magazines). De beste man meteen maar een mail gestuurd en eens kijken wat hij ongeveer rekent, ben benieuwd.
Lijkt me (nav het youtubefilmpje) wel een geschikte gast die zn werk erg serieus neemt...en daar hou ik van:)

interessander
16 juni 2009, 12:45
Grappig dat je daar over begint: die tonepot laat ik idd vervallen, de afterburner daarentegen niet. Ik hou wel van een beetje boost op de solos (vooral Kerry King maakt hier altijd duidelijk gebruik van en zijn solos knallen er toch wel uit)

Los van het feit of je ze nodig hebt of niet (ben ook geen fan van tonepots) maken deze zaken natuurlijk vrij weinig uit voor de prijs in vergelijking met de rest van de specs.

Wat ik me afvraag is of zo'n afterburner in het gebruik wel fijn is voor solo-boosts, een voetpedaal is immers een stuk makkelijker te bedienen en in te stellen...

Sinner1980
16 juni 2009, 12:54
Los van het feit of je ze nodig hebt of niet (ben ook geen fan van tonepots) maken deze zaken natuurlijk vrij weinig uit voor de prijs in vergelijking met de rest van de specs.

Wat ik me afvraag is of zo'n afterburner in het gebruik wel fijn is voor solo-boosts, een voetpedaal is immers een stuk makkelijker te bedienen en in te stellen...

Zit natuurlijk wat in. Aan de andere kant is het natuurlijk maar een knopje waar je ook geen gebruik van hoeft te maken mocht het nou echt niet bevallen...te verwaarlozen dus naar mijn mening

interessander
16 juni 2009, 13:06
Haha ja zo kun je het ook zien. Ik denk overigens bij de term "rechttoe rechtaan metalplank" niet aan een gloednieuwe custom gitaar van bijna 2k maar aan een lichtelijk afgeragde 80's/90's ibanez/jackson/bc rich/noem maar op.

Arvoitus
16 juni 2009, 13:10
Precies, recht toe recht aan denk ik aan 1 humbucker + volumepot en scheuren!

Een RR met 1 humbucker en 3 knopjes lijkt me ook niet heel mooi.
Misschien dan de EMG PA2 pakken, die heeft alleen een killswitch.

Sinner1980
16 juni 2009, 13:20
Haha ja zo kun je het ook zien. Ik denk overigens bij de term "rechttoe rechtaan metalplank" niet aan een gloednieuwe custom gitaar van bijna 2k maar aan een lichtelijk afgeragde 80's/90's ibanez/jackson/bc rich/noem maar op.

Alle waar naar zijn geld zei mijn opa altijd...

Sinner1980
16 juni 2009, 13:20
Precies, recht toe recht aan denk ik aan 1 humbucker + volumepot en scheuren!

Een RR met 1 humbucker en 3 knopjes lijkt me ook niet heel mooi.
Misschien dan de EMG PA2 pakken, die heeft alleen een killswitch.

Volumepot vervalt waarschijnlijk...problem solved

Rubenios
16 juni 2009, 13:36
kerry king gebruikt een pa2, geen afterburner.

Ik zou persoonlijk gewoon een esp blacky bestellen, scheelt je behoorlijk wat geld, die paar kleine modificaties van elementen enzo is zo gedaan.

Arvoitus
16 juni 2009, 13:43
Volumepot vervalt waarschijnlijk...problem solved
Mm, een gitaar zonder volumepot is als een auto zonder rem ;) Zeer gewaagd.

Maar het is jouw keuze, ik geef je alleen maar tips.

Sinner1980
16 juni 2009, 19:07
Mm, een gitaar zonder volumepot is als een auto zonder rem ;) Zeer gewaagd.

Maar het is jouw keuze, ik geef je alleen maar tips.

Zit ook wel weer wat in, we gaan het zien allemaal, voorlopig is er nog geen geld voor dus ik kan nog even nadenken

Sinner1980
16 juni 2009, 20:08
kerry king gebruikt een pa2, geen afterburner.

Ik zou persoonlijk gewoon een esp blacky bestellen, scheelt je behoorlijk wat geld, die paar kleine modificaties van elementen enzo is zo gedaan.

Een ESP LTD blacky bedoel je hoop ik. Want de echte ESP variant is te duur voor woorden, dat gaat nergens over man.
Weet je wat het is met dat model: hij heeft geen sharkfin maar buzzsaw inlays...niet mooi naar mijn mening en als klap op de vuurpijl zijn ze nog van abalone ook...en daar ben ik na mijn Schecter van gaan gruwelen (werd een doorn in mn oog, spuuglelijk vind ik het!). Dus dat gaat het niet worden.
Komt ook nog eens bij dat de LTD ca €1300 euro kost... Dan moet er nog een Blackout en een afterburner in (en een batterijklepje) om vervolgens tegen die verschrikkelijke inlays aan te kijken en hoe je het wendt of keert...het blijft een LTD...niks mis mee hoor, maar het is toch net geen ESP (hoezo merkengeil?...but that's me,sorry).
Nee dan maar mn eigen custom voor een paar centen meer, het is niet anders denk...Net tijdens het eten een soort van toestemming gehad van mijn vrouwtje, beter:cheerup:

Nu maar s kijken wat Daemoness terugstuurt (al heeft Ran al stiekem de voorkeur als ik de gallery bekijk, mooi spul man)