PDA

View Full Version : BBE supa charger



Il_Falco
15 juni 2009, 22:26
Ik heb de FAQ gelezen en gezocht op het forum maar vond niets (ook met de BBe* zoekterm..)

Zijn er mensen die zo'n ding hebben? of gebruikt hebben? hoe valt die mee? problemen? doet hij wat hij moet doen?

Hallie
9 augustus 2011, 14:45
beste gitaarnetters,
Ik wilde eigenlijk vandaag een Voodoolab pedal power bestellen om die deze week in mijn showmaster case te bouwen. ik had al uitgemaakt dat ik niet wilde bezuinigen dus dat het sowieso geen fame zou worden of een harley benton.

Nou kwam ik de BBE supa charger tegen. en ik dacht shit, dat meen je niet, nog iets wat me wel aanstaat.. En toch gauw bijna 50 euro goedkoper.

Wie heeft de BBE en kan mij overtuigen waarom ik voor de BBE zou moeten gaan? en vise versa?

behalve de "SAG" die ik toch niet ga gebruiken heb ik geen verschillen kunnen vinden. Maar ik zie vast iets over het hoofd.

is het de 50 euro meer waard om de Voodoolab in huis te halen?

alvast bedankt.

Kieftenbelt
10 augustus 2011, 18:03
Misschien om goed naar te kijken, 6 uitgangen zijn 100mA, 2 uitgangen 200mA. Mocht je een bepaald digitaal pedaal hebben, ze vragen al gauw meer dan 200mA.

Nou is het met de PP2 zeker dat het allemaal geïsoleerde uitgangen zijn, of het bij de supah charger nou echt werkelijk zo is, weet ik niet. Misschien iemand hier inderdaad wel! :)

Ik zit een beetje in dezelfde situatie, al ga ik denk voor de Cioks DC8 of DC10, geweldige voedingen in een compact formaat.

Mr. Dynamite
10 augustus 2011, 18:48
Zoals ik al zei in je PM, mooie voeding voor niet te veel geld.
Het kan best zijn dat je met die voodoo lab meer opties hebt of weet ik het, maar deze is gewoon prima als je 8 pedaaltjes wilt voeden. ;)

Hallie
10 augustus 2011, 21:13
Ik zit een beetje in dezelfde situatie, al ga ik denk voor de Cioks DC8 of DC10, geweldige voedingen in een compact formaat.

Lastig is dat...

waar zijn die cioks te bestellen/koop?

Ik twijfel tussen
Pedal power 2
Fuel tank chameleon.
BBE supa charge, maar steeds iets minder omdat de andere toch iets meer bieden, maar de BBE is wel "maar" 130.
en die ciocks spreken me ook wel aan

bass blom
10 augustus 2011, 21:15
ik heb mijn big john bij NLmuziek besteld

Tias
10 augustus 2011, 21:16
ik heb mijn big john bij NLmuziek besteld

Waarom en hoeveel was ie?

driftkop
10 augustus 2011, 22:00
Hier staan ze allemaal op een rijtje: http://stinkfoot.se/archives/808

bass blom
10 augustus 2011, 22:01
Waarom en hoeveel was ie?

omdat ik iets zocht en een goed vriend hem heeft en tevreden is.
100 euro was hij geloof ik.

79 zie ik op hun site.

Hallie
10 augustus 2011, 22:33
misschien een rare vraag, maar heb je een link?

als ik NLmuziek in google toets krijg ik niets wat erop lijkt.

bass blom
10 augustus 2011, 22:43
http://www.nederlandmuziek.com/ :ok:

driftkop
10 augustus 2011, 22:44
http://www.nederlandmuziek.com/ :ok:

edit: Bass wass me net voor :seriousf:

Buzzel
11 augustus 2011, 09:30
Lastig is dat...

waar zijn die cioks te bestellen/koop?

Ik twijfel tussen
Pedal power 2
Fuel tank chameleon.
BBE supa charge, maar steeds iets minder omdat de andere toch iets meer bieden, maar de BBE is wel "maar" 130.
en die ciocks spreken me ook wel aan

De haar guitars is officieel dealer van cioks voedingen. IK denk dat ik namelijk ook voor een DC10 ga. Is duur, maar dan heb je wel een goeie voeding.

http://i51.tinypic.com/2ryr9c3.jpg

Hallie
11 augustus 2011, 10:10
Ik denk dat ik voor de Fuel tank chameleon ga..
http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=2&ProductID=PROD249&VariantID

Ik zie het als een mooie middenweg.

De Cioks lijken me erg mooi en compleet, maar dat is me echt te duur..

als student moet ik zuinig zijn met het geld en van de 50 euro die ik bespaar kan ik weer wat anders halen :)

De chameleon gaat zijn job prima doen. en mocht ik toch de opties nodig hebben van de pedalpower 2 of een soortgelijke, kan ik de chameleon altijd nog verkopen en een nieuwe halen. Ik kan het me nu niet veroorloven om voor iets te betalen wat ik nog niet nodig heb. (zoals de 3 dubbele 24 Volts opties e.d).

@ buzzel, wat is de reden dat jij voor een cioks wil gaan en niet voor een BBE of een Trex chameleon o.i.d?

Buzzel
11 augustus 2011, 10:49
Ik denk dat ik voor de Fuel tank chameleon ga..
http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=2&ProductID=PROD249&VariantID

Ik zie het als een mooie middenweg.

De Cioks lijken me erg mooi en compleet, maar dat is me echt te duur..

als student moet ik zuinig zijn met het geld en van de 50 euro die ik bespaar kan ik weer wat anders halen :)

De chameleon gaat zijn job prima doen. en mocht ik toch de opties nodig hebben van de pedalpower 2 of een soortgelijke, kan ik de chameleon altijd nog verkopen en een nieuwe halen. Ik kan het me nu niet veroorloven om voor iets te betalen wat ik nog niet nodig heb. (zoals de 3 dubbele 24 Volts opties e.d).

@ buzzel, wat is de reden dat jij voor een cioks wil gaan en niet voor een BBE of een Trex chameleon o.i.d?

Wat je vergeet is dat de chameleon minder outlets heeft dan de BBE of voodoo lab. Voor een pedalboard heb ik er toch minstens 8 nodig. Ik wil voor de cioks gaan omdat me het een goed en degelijk product lijkt waarmee ik elk pedaal die ik maar wil me zou kunnen voeden:) En ik heb een heel erg dure smaak heb ik ontdekt ;)

Ik heb de BBE ook wel overwogen misschien haal ik die ook wel, maar ik ben verzot op pedalen en ben bang dat ik er in de toekomst nog veel te veel ga kopen. En een voeding die veel pedalen kan voeden is dan handig. Ook kan ik de cioks makkelijk onder me pedalboard kwijt.

Hallie
11 augustus 2011, 10:58
http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=94&ProductID=PROD249&VariantID=

maar ik had het idee om het volgens het 2e plaatje te doen (even naar beneden scrollen) dan kan je bijvoorbeeld 3 4 of 5 standaard pedalen voeden van 1 outlet.

Hallie
11 augustus 2011, 11:01
elke outlet heeft 300Ma, dat is wel meer dan zijn rivalen. Vandaar mijn beslissing, als ik mijn drive pedalen op 1 outlet prik, dan heb ik ruimte zat voor toekomstige pedalen. :)

Buzzel
11 augustus 2011, 13:26
elke outlet heeft 300Ma, dat is wel meer dan zijn rivalen. Vandaar mijn beslissing, als ik mijn drive pedalen op 1 outlet prik, dan heb ik ruimte zat voor toekomstige pedalen. :)

maar heb je niks aan de isolated outputs. Dan kan je net zo goed 2 of 3 1spots kopen.

Hallie
11 augustus 2011, 13:38
Maar de helft van alle power supply's zijn niet "isolated".

Het gaat mij er meer om dat ik een veilige, makkelijke en ruisloze voeding heb, een one spot is sowieso niet "isolated". Ik denk dat het niet uitmaakt of ik nou 1 of 3 pedalen op 1 output heb. De output waar ik die pedalen in prik is wel "isolated". Maar de praktijk gaat het bewijzen, mocht het niet bevallen en toch ruizen e.d.. lang leve de 30 dagen geld terug van thomann:ok:

driftkop
11 augustus 2011, 14:07
Wanneer je meer dan een pedaal aansluit op een geisoleerde uitgang, zijn die pedalen niet meer van elkaar geisoleerd, met alle mogelijke storingen die je met een daisychain kunt hebben als gevolg.

Vergeet trouwens ook niet te kijken naar de voedingen van Burkey, die zitten in Leiderdorp: http://www.burkey.nl/index.htm

Buzzel
11 augustus 2011, 18:04
Maar de helft van alle power supply's zijn niet "isolated".

Het gaat mij er meer om dat ik een veilige, makkelijke en ruisloze voeding heb, een one spot is sowieso niet "isolated". Ik denk dat het niet uitmaakt of ik nou 1 of 3 pedalen op 1 output heb. De output waar ik die pedalen in prik is wel "isolated". Maar de praktijk gaat het bewijzen, mocht het niet bevallen en toch ruizen e.d.. lang leve de 30 dagen geld terug van thomann:ok:

een 1 spot is wel isolated, want er is maar 1 uitgang todat je er een dc chain aanhangt, dan kunnen de pedalen met elkaar gaan interfereren en krijg je storingen. Als jij een dc chain aan je fancy voeding hangt gaan die pedalen nog net zo vrolijk door met elkaar de stroom vies maken. Natuurlijk zit er vaak wel een betere transformator in die voedingen dus dat scheelt wel iets.