PDA

View Full Version : 800 euro te besteden



satbird
26 maart 2003, 09:16
speel muziek van U2, anouk, nirvana, kane, reamon, lenny kravitz enz. op een simpel versterkertje.
ben nu op zoek voor iets anders.
wie kan mij iets aanraden wat gewoon goed is qua geluid en effect mogelijkeheden.
het is alleen voor thuis gebruik.

BLOK182
26 maart 2003, 11:14
Engl Thunder / Screamer lijkt me wel wat. Naja, zal dan toch wel de Thunder worden, de Screamer is 1000 euro.

pimmetje
26 maart 2003, 11:21
Ik zou een klein buizenversterkertje (max 15W) zoeken en daarop een effectenbak aansluiten om alle verschillende geluiden van de genoemde artiesten na te doen.

Kijk qua amp bijvoorbeeld 'ns naar een Fender Pro Junior. Die moet voor 500 euro wel nieuw te krijgen zijn. 2eHands worden de opties binnen die prijsklasse natuurlijk nog talrijker...

Persoonlijk ben ik nooit zo kapot van effectenbakken... eerlijk gezegd is dat al tijden zo en ik probeer ze dan ook zelden. Dus ik weet er daarom ook eigenlijk verrotte weinig van :grin:.

Echter de line6 Pod heeft me toch wel een beetje verrast: Klein, kan echt veel, klinkt overtuigend (geen buis, maar ok), kan op veel troep worden aangesloten. Juist doordat hij andere versterkers nadoet en niet alleen de standaard fx in huis heeft, kan je soms echt 't geluid van anderen heel goed benaderen.

pimmetje
26 maart 2003, 11:29
ehhh Blok,
Die twee Engltjes die je noemt zijn idd goed amps en ook nog flexibel qua geluid... maar 't zijn beide 50W buizenbakken. Lijkt me een beetje overdreven voor alleen thuis.

maarten
26 maart 2003, 11:31
is best te doen hoor, en je hebt wat extra's voor als je in een band gaat.

BLOK182
26 maart 2003, 11:43
Op 2003-03-26 11:29, schreef pimmetje:
ehhh Blok,
Die twee Engltjes die je noemt zijn idd goed amps en ook nog flexibel qua geluid... maar 't zijn beide 50W buizenbakken. Lijkt me een beetje overdreven voor alleen thuis.

Oeh, dat voor thuis, dat had ik nog niet gelezen. Maar als het toch alleen maar voor thuis is, misschien een modellingversterker ofzo? Of wat pimmetje al zei, een buizenbak met een goeie multibak lijkt me ook heel handig.

satbird
26 maart 2003, 16:09
maar stel, welke versterker met ingebouwde eff. zouden jullie mijn adviseren.
En welke versterker met appart eff.modul zouden jullie mijn adviseren.
alvast bedankt

BLOK182
26 maart 2003, 16:28
Ehm, als het alles los wordt, zou ik eens kijken naar bijv. een Laney LC15 (15 watt buizenbakkie met 1 kanaal) of een LC30 (die heeft volgens mij wel meer dan 1 kanaal) en dan een Boss GT6 erbij kopen ofzo. En voor alles in elkaar is misschien de nieuwe Flextone III van Line 6 wel wat. Maar ik heb geen ervaringen met die nieuwe flextones, misschien iemand anders?

riesj
26 maart 2003, 16:28
Hoi,

Aansluitend op het bovenstaande, zou ik eens gaan luisteren naar de "modeling" versterkers van line6. http://www.line6.com
of anders Roland.

Vind je echter dat je toch echt de buizendynamiek mist, dan zou ik voor een 15W buizencombo gaan. Je kunt wel "grotere" buizenamps nemen, maar voor dat "lekkere buizengeluid" moet hij toch behoorlijk hard. En voor thuisgebruik heb je dan een powersoaker/antenuator nodig. (tenzij je in the middle of nowhere woont)

Voor 15W buizenversterkers kun je kijken naar:
Fender Blues Jr
Laney LC15R
Orange
etc

Groetjes,


Ries

riesj
26 maart 2003, 16:29
LOL

allebei tegelijk (ongeveer) hetzelfde advies.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: riesj op 2003-03-26 16:33 ]</font>

BLOK182
26 maart 2003, 16:32
hahaha :smile:

pimmetje
26 maart 2003, 16:47
Ik zou voor de gedeelde optie gaan.

Voor thuis heb je dan altijd een leuk (buizen-)versterkertje als je misschien op een bepaald moment gewoon wilt spelen zonder je geluid met fx naar de knoppen te helpen :grin:.

Als je direct een alles-in-een versterker koopt, blijf je dus als je de fx en zo uitdraait iets hebben dat in mijn oren veel minder lekker klinkt dan een buizenbakkie (maar is persoonlijk).

Mocht je juist een amp willen met meer power om dezelfde fx doorheen te knallen, hoef je ook alleen maar een andere amp te zoeken.

Ik denk dat line6 dingen wel leuk zijn om te proberen. Die hebben dus al die versterkers in 1 apparaat (complete versterker of voortrap+fx) gestopt. Kijk maar ff op http://www.line6.com daar zie je waarschijnlijk genoeg speelgoed :smile:.

Wat mogelijke kleine amps betreft sluit ik me aan bij bovenstaande reacties. Je zou ook naar een Fender Champ 2eHands kunnen zoeken ... 6W of zo (hiervan NIET de 15W kopen!), maar dat gaat zeker weten hard genoeg voor thuis.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2003-03-26 16:50 ]</font>

Shay
26 maart 2003, 17:58
Zeker voor de Fender HotRod deLuxe gaan .. klinkt omin pangpang strak voor 799 .. alleen moet je wel een losse scheurbak erbij hebben (of preamp)

ltrzz

EdJ
26 maart 2003, 20:22
Kom nou,15 watt buis is veeeeeel te hard voor thuis.Dan heb je alleen een HiFi geluid.Het valt me op dat er over het algemeen veel te hoge wattages worden gebruikt en/of aangeraden.Als je 50 watt gebruikt speel je in feite over een Hifi versterker 90 procent van de tijd.Een buizenversterker klinkt pas lekker als ģe hard staat en een 50 watter staat de meeste tijd niet harder dan 3 a 4.Natuurlijk kun je vervorming maken met je voorversterker en/of pedaaltjes maar als je eenmaal met een echt geluid hebt gespeeld wil je niet meer terug,geloof me.Om met een band te spelen heb je aan 15 watt buis genoeg voor alle situaties.Met 50 watt krijg je alleeen maar geouwehoer dat je veel te hard bent.In een oefenruimte krijg je `m zowiezo noooit voluit.Tenzij je in de Ahoy oefent ofzo.

BLOK182
26 maart 2003, 20:29
Je hebt gelijk, zowat alle buizenbakken gaan te hard voor thuis. Maja, een 4 kanaals buizenbak van 1-2 watt is amper te vinden, dan moet je toch al snel gaan combineren lijkt me met een effectenbak. Of je zou een losse preamp moeten kopen en die op een eindtrap van 1-2 watt hangen voor thuis en wat meer voor in de band.

EdJ
26 maart 2003, 20:44
Op ax84 heb je de moonlight.Die is 1 watt.Menigeen die `m gebouwd heeft klaagt dat ģe niet voluit kan thuis omdat het veel te hard is.Ik oefen tegenwoordig met m`n HO(ax84) en tegenover mij staat een gitarist met een LAB 100 watt.Drie keer raden:)

BLOK182
26 maart 2003, 21:21
Zelf wil ik nog eens de P1 van ax84 bouwen, dies zo'n 10 watt, ben erg benieuwd.

Negative K3 fan
26 maart 2003, 21:48
Op 2003-03-26 20:22, schreef EdJ:
Kom nou,15 watt buis is veeeeeel te hard voor thuis.Dan heb je alleen een HiFi geluid.Het valt me op dat er over het algemeen veel te hoge wattages worden gebruikt en/of aangeraden.Als je 50 watt gebruikt speel je in feite over een Hifi versterker 90 procent van de tijd.Een buizenversterker klinkt pas lekker als ģe hard staat en een 50 watter staat de meeste tijd niet harder dan 3 a 4.Natuurlijk kun je vervorming maken met je voorversterker en/of pedaaltjes maar als je eenmaal met een echt geluid hebt gespeeld wil je niet meer terug,geloof me.Om met een band te spelen heb je aan 15 watt buis genoeg voor alle situaties.Met 50 watt krijg je alleeen maar geouwehoer dat je veel te hard bent.In een oefenruimte krijg je `m zowiezo noooit voluit.Tenzij je in de Ahoy oefent ofzo.


Ik vind dat je wat overdrijft met hardheid. Ik had voor een tijdje terug nog nooit op een echte halfstack gespeeld op echte volumes, en toen ik naar TAGS ging om wat ampjes te spelen heb ik daar de Engl Powerball en Fireball op 10 gehad, en dat viel me vies tegen. Ik had namelijk ramenbrekende volumes voorgesteld. Ik moet toegeven, het was hard, maar het was aan te horen...

Toen ik later ded fender tonemaster speelded kreeg ik dat kleine kanaal niet over de 5 vanwege de frequenties die over mn trommelvliezen aan het schuren waren, die ging dus wel ietsje harder. Maar een beetje headroom is altijd handig.

En ja, ik hou van hard, gitaarspelen wordt pas leuk als je powerchords kunt voelen (en dat kan al veel te snel) en de echte harded kern kan niet zonder flapperende broekspijpen.


Met deze post wil ik dus zeggen dat die versterkers helemaal niet veel; te hard zijn voor thuis, tenzij je niet tegen een beetje geluid kunt (:)), als ik een fireball halfstack (60 watt) thuis zou hebben zou ik die best wel vaak zo rond de negen hebben staan denkik. Ik zou er zelf ook niet echt te veel headroom mee overhouden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-26 21:50 ]</font>

EdJ
26 maart 2003, 22:47
Daar geloof ik dus werkelijk geen hol van.Tenzij een 60 watt niet goed is afgesteld is er GEEN mogelijkheid om hem voluit in een normaal huis met buren op een normale afstand te zetten.Daar durf ik gerust een triwave picogenerator op te zetten.Want dan wil ik het horen ook!

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 23:45
Op 2003-03-26 21:48, schreef Negative K3 het was hard, maar het was aan te horen...



toen jij aan het spelen was? ik geloof er geen flikker van.

Janneman
26 maart 2003, 23:46
Hmmm dat wil ik ook wel horen. Mijn 5150 op repetitie volume staat op 2 (is hard) en thuis durf ik niet verder dan een half ofzo. Als er echt niemand is ga ik misschien tot 1 of 1,5. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een vergelijkbare versterker zover opendraait. Wel moet vermeld worden dat de versterker op een gegeven amper meer harder gaat en alleen meer gaat vervormen. In dat opzicht is het volume op 2 gelijk aan bijvoorbeeld de helft van het totale mogelijke vermogen.

EdJ
27 maart 2003, 00:53
Er is een algemeen woord voor:DOOF:)

Negative K3 fan
27 maart 2003, 11:32
Op 2003-03-26 22:47, schreef EdJ:
Daar geloof ik dus werkelijk geen hol van.Tenzij een 60 watt niet goed is afgesteld is er GEEN mogelijkheid om hem voluit in een normaal huis met buren op een normale afstand te zetten.Daar durf ik gerust een triwave picogenerator op te zetten.Want dan wil ik het horen ook!


Ik zat wel in een kleine oefenruimte, en het TAGS personeel had behoorlijk last van het volume toen hij op tien stond. En ik heb een huis zonder buren en tolerante ouders... Waarschijnlijk had ik niet zo heel erg veel last van het volume omdat ik er maar 1,5 a 2 meter vanaf zat.

Mijn huis is trouwens ook niet echt normaal.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-27 11:34 ]</font>

EdJ
27 maart 2003, 13:59
Waarschijnlijk was er iets danig mis met de amp of moet je inderdaad je gehoor eens na laten kijken.Regelmatig lees ik hier allerlei flauwekul over 50 en 100 watt versterkers.Dat geeft niet hoor,het is wel schattig om te lezen zolang we het allemaal maar met een flinke korrel zout nemen.
Ik had eigelijk ook totaal geen zin meer hier nog iets te posten maar ja ik ben ook puber geweest(hoewel geweest)en opscheppen hoort daar nu eenmaal bij.Gelukkig weten we eigelijk allemaal wel beter.Het is alleen zo lullig om te lezen dat keer op keer *nieuwelingen* een versterker wordt aangeraden met een veel te hoog vermogen terwijl mensen met wat ervaring weten dat je 90 procent van dat vermogen nooit zult gebruiken en dus ook nooit een echt goed geluid zult hebben met zo`n versterker.Wat krijg je dan?Mensen gaan,uiteraard,zoeken en komen dan terecht in de eindeloze weg van vervormings pedaaltjes en dat blijkt na ettelijke duizenden guldens en jaren later mischien toch uiteindelijk uit te komen bij een lager watt buizenversterker die je wel voluit kunt draaien en hehe eindelijk dat lekkere geluid kunnen krijgen.Dit alles gaat ten koste van een hoop speelplezier en is uiteindelijk alleen maar goed om de japanse electronica industrie op de been te houden.
Doe me een lol en probeer nou eerst eens wat echt goeds.Geloof me;ik heb de film gezien en het boek gelezen(om maar eens iemand die het weet te quoten)doe daar je voordeel mee!
Veel plezier!

Nielsje
27 maart 2003, 14:29
ik ben het compleet met edje eens... ik heb zelf een dsl 100...en tis veel te veel, het enige voordeel is da je op redelijk volume nog aardig wat clean hebt. ik heb um wel vakren op 10 gehad, en dan gain ook op 10, maar nog niet op het scheur kanaal, en het klinkt gewoon fantastisch.. alleen jammer dat je er doof van wordt ( ook gedaan in een oefenruimte..) even leuk om 5 akkoorden aan te slaan, daarna begin ik gewoon te vliegen op de decibellen.. dus mijn volgende versterker wil ik ook weinig watt hebben... misschien 10 watt ofzo, of misschien wel minder.. 5 watt ofzo... tis wel zo dat als je dan een optreden geeft, dan mag je um wel gaan miken, aangezien het geluid dan niet zover draagt bij veel mensen, die absorberen het geluid alleen maar, maar das verder geen probleem...
en tja. das dan eigenlij khet echte werk vind ik, een versterker, met weinig poes pas, maximaal 6 knoppen ofzo, en een tone om bij te kwijlen....

dus als iemand een idee heeft voor een lage wattage buizenversterker die betaal baar is, geef maar een gil... zo'n zelfbouw wil ik nog wel een keer gaan doen, maar nu nog niet...keb ut druk genoeg...:razz:

EdJ
27 maart 2003, 15:22
Het is jammer dat de meeste grote merken niet zo denken.Ik weet geen commerciele amp met zo`n vermogen.Het zal wel iets met massa inkopen te maken hebben en het feit dat je voor een goede 5 of 10 watt bijna net zoveel kwijt bent aan inkopen dan een 50n of 100 watt.Ik denk dat de gedachtengang bij fabrieken is dat de doorsnee gitarist het niet zal kopen omdat je voor dat geld ook een veel grotere versterker kunt kopen.
Je komt dan echt bij kleine bouwers terecht.
http://www.dobermanamps.com
http://www.rubyamplification.com
http://www.aikenamps.com
enzovoort.Ik denk echter dat bij belangstelling er best wel mensen te vinden zijn die een kleine betaalbare versterker voor anderen willen bouwen.Vragen staat altijd vrij alleen heb je `m dan natuurlijk niet morgen in huis,dat kan vervelend zijn.
In het verleden zijn er wel mensen geweest die met een aantal ergens een plekje huurden om dan daar samen versterkers te bouwen zodat degenen met geen/minder ervaring ook terecht konden.Als alle ingredienten voorhanden zijn moet een kleine versterker in een a twee dagen te bouwen zijn en het dan goed doen.Mischien zijn er wel versterkerbouwers te porren om zoiets te leiden.Dan kost het wel wat meer maar als iemand als van weelden ofzo bijvoorbeeld een workshop zou houden voor laat ik zeggen een man of tien?Dan is het voor hem ook mischien wel interessant.Als je daar dan de spullen koopt bijvoorbeeld?Weet ik veel,zeg maar wat.

Diedo
27 maart 2003, 21:02
hee, ik ben nu ook wel heel erg geļnterresseerd in zo“n kleine buizenversterker!!!
ik zat eerst te denken aan een Marshall Valvestate van een wat of veertig... maar ik dank toch dat dat niks is voor op mn kamertje... ook vond ik het hoog van de Valvestate op school uitermate irritant: het knalde er heel hard uit...

maar als je voor een klein(met klein bedoel ik niet meer dan tweehonderd euro) bedrag een leuke buizenbak kan bouwen... doet u mij er dan maar een!!

Diedo

Negative K3 fan
27 maart 2003, 21:40
Op 2003-03-27 13:59, schreef EdJ:
Waarschijnlijk was er iets danig mis met de amp of moet je inderdaad je gehoor eens na laten kijken.

Geen van beide.

Ik denk dat jij dat volume gedoe gewoon een beetje overdrijft. Sommige mensen houdedn van volume en sommigen niet.

Ik wel, en velen met mij. Maar jij vind een versterker waarschijnlijk te hard als je jezelf niet meer kunt horen praten als hij op 7 staat ofzo. En meer wat geeft ook meer headroom wat sommige gitaristen vaak wel graag willen.

EdJ
27 maart 2003, 22:45
Laten we niet vervallen in dat soort totale flauwekul.Ik hoop dat je wijzer bent dan je je voordoet.Dat met de Triwave staat nog steeds,zeg het maar.Echter vind ik dan wel dat je openlijk je excuses aan moet bieden aan iedereen die je flauwekul hebt verkocht.
Goed geluid is een serieuze zaak knul;daar moet je geen geintjes over maken.

sash
27 maart 2003, 23:03
Op 2003-03-27 21:40, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-03-27 13:59, schreef EdJ:
Waarschijnlijk was er iets danig mis met de amp of moet je inderdaad je gehoor eens na laten kijken.

Geen van beide.

Ik denk dat jij dat volume gedoe gewoon een beetje overdrijft. Sommige mensen houdedn van volume en sommigen niet.

Ik wel, en velen met mij. Maar jij vind een versterker waarschijnlijk te hard als je jezelf niet meer kunt horen praten als hij op 7 staat ofzo. En meer wat geeft ook meer headroom wat sommige gitaristen vaak wel graag willen.


Ik spreek je nog wel als je naast een Twin staat die vol open staat. Denk niet dat je dat lang uithoudt.

En wat heb jij in godsnaam voor ervaring met amps. Je hebt waarschijnlijk 1 of 2 keer met een amp op hoog volume gespeeld en voor de rest thuis op slaapkamervolume op een versterker die iedereen zo op de brandstapel zou flikkeren.

Nu kan ik wel gaan zeggen 'get a life', maar dat zou jij waarschijnlijk erg cliche vinden. Laat ik het dan maar verander in GET SOME TONE!

Edit: ben het trouwens volledig met Edj eens. Toon is een serieuze zaak en daar moet je geen geintjes mee maken (en zeker niet met mij).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-27 23:04 ]</font>

Shay
28 maart 2003, 00:18
Ik heb nu een 450 watt peavey die ik alleen thuis gebruik

EdJ
28 maart 2003, 00:20
Gut Sash,ik ben je erg dankbaar voor je mening.Ik was echt van plan hier nooit mmer te komen omdat ik zo pissig was dat een eikelestein als die K3 fan hier een beetje totaal ongegronde meningen loopt te verkondigen aan mensen die beginnen en hopen wat op te steken van mensen met wat ervaring.
Ik wil echt niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb(in tegendeel;ben al 30 jaar bezig met het zoeken naar een goed geluid) maar ik ben wel van mening dat ik door al die tijd van alles en nog wat hebben uitgeprobeerd,bespeeld en beluisterd en alle trends op de voet te hebben gevolgd in ieder geval een mening kan geven die in de praktijk is uitgetest en waar nieuwelingen werkelijk wat aan hebben en ik ben ten aller tijden bereid alles te herzien waar ik in geloof maar mensen moeten niet gaan lopen kutten.Dan word ik boos.K3 fan ging dan ook wijselijk niet in op mijn voorstel want ik had werkelijk deze hele club uitgenodigd om hem in z`n hemd te zien staan.Nogmaals een goed geluid is een serieuze zaak!Snap je het (nog) niet leer dan en probeer niet de jolige pief uit te hangen want je zet alleen jezelf maar voor lul.
Ik heb echt niks tegen je hoor K3.Echt niet;ik vind je commentaar vaak zelfs erg leuk maar als je op mijn terein komt moet je wel heel goed weten wat je zegt.Ik ga al wat langer mee zie je:)

Janneman
28 maart 2003, 01:17
Yeah baby, en de meest idiote versterker is de triple rectifier met 150 watt buizen. 50 is zelfs al veeeel te veel.

Ik heb ook niet echt veel verstand van versterkers, maar je kan mij moeilijk wijsmaken dat al die 'watts' geen enkele meerwaarde hebben. Je betaald er nl. behoorlijk extra voor en bovendien worden ze ook nog verkocht.
Maar ben benieuwd, misschien is het idd allemaal onzin.

BLOK182
28 maart 2003, 11:20
Zucht en dan zijn er weer een hoop schalen en rekenmethodes die aangevene dan 150 watt wel harder gaat dan 50, maar niet enorm veel harder. Maar met 150 watt buizen heb je wel een redelijke headroom lijkt me :wink:

EdJ
28 maart 2003, 11:23
Je moet(nou ja moet)eigelijk het wattage gerelateerd zien aan de ruimte waar je in speelt.Aleen dan krijg je een echt goed geluid.Kleine ruimtr,kleine amp;grote ruimte,grote amp.

Negative K3 fan
28 maart 2003, 12:21
Op 2003-03-27 22:45, schreef EdJ:
Laten we niet vervallen in dat soort totale flauwekul.Ik hoop dat je wijzer bent dan je je voordoet.Dat met de Triwave staat nog steeds,zeg het maar.Echter vind ik dan wel dat je openlijk je excuses aan moet bieden aan iedereen die je flauwekul hebt verkocht.
Goed geluid is een serieuze zaak knul;daar moet je geen geintjes over maken.


Ik maak geen geintjes, 60 watt op tien, is veel, maar er stort nog niets in.

Ik zeg ook neit dat iedereen voor thuis een 100 watt fulls tack moet halen, ik zeg dat het heel persoonlijk is voor iedereen (ja erg cliché, maarja).

Negative K3 fan
28 maart 2003, 12:25
ik wil wel een keer samen met edj in de testruimte van tags gaan zitten met een fireball...

maar dan weet ik zeker dat hij (figuurlijk) gaat kotsen van het volume terwijl ik er een beetje zit te zitten.

alhambra
28 maart 2003, 12:35
Lennart bek houwe af zit hup terug naar je hok, waarom luisterd dat kreng nou niet naar zijn baasje ach ja weet het al tis een domme hond die waarschijnlijk binnenkort helemaal niks meer hoort.

jpb
28 maart 2003, 16:53
Op 2003-03-28 12:25, schreef Negative K3 fan:
ik wil wel een keer samen met edj in de testruimte van tags gaan zitten met een fireball...

maar dan weet ik zeker dat hij (figuurlijk) gaat kotsen van het volume terwijl ik er een beetje zit te zitten.


Volslagen onzinnig wat je hier over wattages vertelt. ik ga er niet op in, de commentaren spreken al voor zich.
Wat je met je eigen oren doet is jouw zaak, maar ga in godsnaam niet anderen adviseren. Mischien kun je eerst even nadenken voordat je iets post. Stoer doen over wattages is voor pubers.

jpb
28 maart 2003, 17:06
NK3, hier is wat leesvoer:
http://www.guitarnuts.com/amps/myths.html
http://users.chariot.net.au/~gmarts/amppower.htm

Negative K3 fan
28 maart 2003, 17:52
Op 2003-03-28 16:53, schreef jpb:


Op 2003-03-28 12:25, schreef Negative K3 fan:
ik wil wel een keer samen met edj in de testruimte van tags gaan zitten met een fireball...

maar dan weet ik zeker dat hij (figuurlijk) gaat kotsen van het volume terwijl ik er een beetje zit te zitten.


Volslagen onzinnig wat je hier over wattages vertelt. ik ga er niet op in, de commentaren spreken al voor zich.
Wat je met je eigen oren doet is jouw zaak, maar ga in godsnaam niet anderen adviseren. Mischien kun je eerst even nadenken voordat je iets post. Stoer doen over wattages is voor pubers.


Ik vertelde in die post totaal niets over wattages.

En ik doe niet stoer met wattages en volumes enzo. Maarja, het zal wel.... aangezien niemand mij schijnt te geloven.

Negative K3 fan
28 maart 2003, 17:54
Op 2003-03-28 17:06, schreef jpb:
NK3, hier is wat leesvoer:
http://www.guitarnuts.com/amps/myths.html
http://users.chariot.net.au/~gmarts/amppower.htm


Die eerste site kende ik al, en uit die tweeded citeer ik: "Both of these are highly subjective, meaning that different people will hear this different ways, and "twice as loud" is a much harder thing to guess than something like "twice as high" .

Negative K3 fan
28 maart 2003, 18:00
Met mijn eerste post in dit topic waarmee ik mensen voor hun hoofd stootte bedoel ik ook dat het soms jusit wel handig is om zon grgote versterker te kopen omdat ze in het algemeen meer controls, funcites ec hebben, tenzij je bij de wat exculsievere merken kijkt.

jpb
28 maart 2003, 21:47
Tonemaster 0p 5 en die (60W?) fireball thuis op 9???? Zondag op een sessie in een grote ruimte had ik m'n 35W Fender (buizen) op standje 5 en het was loei en loei hard; te hard vond ik. Thuis is 18W (buizen) eigenlik al te veel, ik hang er dan ook nog vaak een attenuator aan.

Geluidsdruk is idd subjectief, dat was wel een leuk citaat ("...meaning that different people will hear..."), maar het zegt me niet zo veel; er zijn gewoon grenzen. Nogmaals, doe wat je niet laten kunt, maar als advies zet je mensen op verkeerde been.

Je hebt wel gelijk, dat veel headroom een voordeel kan zijn (jazz, funk), maar in dit onderwerp ging het om het 'echte' buizengeluid; daar waar versterker een beetje gaat werken....

EdJ
30 maart 2003, 20:40
Negatieveling,dat kotsen heeft niets met volume te maken.Alleen maar met je spel.

Negative K3 fan
30 maart 2003, 20:41
je kent mn spel nauwelijks

EdJ
30 maart 2003, 20:43
Meer als je denkt.

Negative K3 fan
30 maart 2003, 20:45
Op 2003-03-30 20:43, schreef EdJ:
Meer als je denkt.


Je hebt mn one versies en eigen werk gedownload neem ik aan?

EdJ
30 maart 2003, 20:50
Nee.

Negative K3 fan
30 maart 2003, 20:52
Op 2003-03-30 20:50, schreef EdJ:
Nee.


hmmm???

wat wel dan?

EdJ
30 maart 2003, 20:56
Daar hoef ik niks voor down te loaden.

Negative K3 fan
30 maart 2003, 20:59
Op 2003-03-30 20:56, schreef EdJ:
Daar hoef ik niks voor down te loaden.


owwww ok dan.