PDA

View Full Version : 2e Hands



GuitarMaster
21 december 2001, 21:36
Ik ben van plan om een 2e hands versterker te kopen, alleen ik heb gehoord dat je snel een miskoop doet, als de boxen al een keer zijn opgeblazen, en die ff snel gerepareerd zijn. kan ik zien of de boxen al een keer zijn opgeblazen???????????

Ic3gl0vE
23 december 2001, 01:26
als er een scheur in de speaker zit is 'ie opgeblazen, als de versterker zwaar k*t klinkt met veel gekraak enzo waarschijnlijk ook (maar dat komt dan door die scheur).

Ic3gl0vE
23 december 2001, 01:27
als je speaker opgeblazen is kan je 'm niet meer redden trouwens. de enige manier van 'ff snel repareren' is er een nieuwe speaker instoppen

stefblues
23 december 2001, 15:51
als je een tweedehands koopt, is het altijd opletten geblazen. want veel gitaristen doen em weg omdat ze zogezegd in geldnood zitten,maar in de realiteit is het dikwijls heel anders hoor. een versterker kan je oplappen voor een week of 2. om er daarna voorgoed de geest aan te geven. neem als het enigzins mogelijk is een ervaren gitarist mee.

anoniem
23 december 2001, 20:34
De speaker hoeft natuurlijk niet het enige te zijn wat opgeblazen is en bovendien hoeft er geen scheur in te zitten om kapot te zijn, de (buizen)eindtrap kan ook kapot zijn, er zitten oude buizen in of men heeft de versterker zonder speakerload aangesloten, waardoor hij sowieso kapot is. Check vantevoren in een winkel welke versterker je wilt hebben en ga er dan 2e hands eentje zoeken, dan weet je hoe hij ongeveer hoort te klinken. Bovendien als hij kraakt en slecht klinkt dan zou je hem sowieso niet kopen, toch? Neem anders een expert mee, wanneer je hem gaat uitchecken.

Geert

SteavisSmokin
24 december 2001, 00:34
Een opgeblazen speaker wil zeggen dat de 'voice coil' van de speaker opgeblazen is en dat heeft dus niets met een scheur in de conus te maken. Een opgeblazen speaker kan je nog reconen en dan doet hij het weer. Of het als het origineel zal klinken is dan nog de vraag.

Als je verstand hebt van de versterkers die je wilt kopen lijkt me het sterk dat je een miskoop doet, vraag anders een hoop raak op forums of kijk rond op het web voor meer info. Wat voor versterker wil je eigenlijk kopen?

anoniem
8 januari 2002, 00:52
Laatst een Ampeg bij iemand gekocht. Deze persoon hield op met spelen etc. en had dus geen snoertjes en gitaren om de versterker te proberen. Aangezien er ook nog wat effecten bij zaten en het geheel nog geen 600 gulden was dacht ik redelijk goed te zitten.
Nee hoor. Bij thuiskomst deed de versterker het slechts 10 minuten. Nieuwe eindbuizen hielpen niet. Het was dus gewoon een gigantische miskoop. Snel ingeruild.

Koop dus nooit ongehoord een versterker.

philbee
8 januari 2002, 10:48
budget en stijl zijn bepalend lijkt me zo...

Ibanez2001
13 januari 2002, 20:41
Anders de afstand tot je buren wel...