PDA

View Full Version : Fender Strat pimpen.. de elementen!



vincent136
15 juni 2009, 21:29
Hey,

Mijn Fender strat (mex, HSS) mag wel eens een opknapbeurt hebben. De standaard elementen liggen er in en die zijn imo niet 'open en helder' genoeg.

De humbucker die er in ligt is ook niet zo goed. Het geluid is wel harder, maar de singlecoil klinkt 'voller'. Ik zou graag een humbucker er in willen die echt een 'twang' heeft. Niet dik en vet, maar echt die 'country twang'. De singlecoils zou ik wel graag mooi helder en open willen laten klinken.

Het mag zo'n 150 euro kosten. Wie heeft er tips?

Alvast bedankt

pasqual
15 juni 2009, 21:39
een humbucker die "twang" heeft wordt volgens mij moeilijk, maar wellicht heeft iemand anders daar goeie tips voor. voor de rest: tonerider pure vintage. ik heb ze ondertussen in 2 strats en heb de fenderpups er voor uit gegooid. echt erg goed. in nog een strat heb ik een set tonerider classic blues zitten; ook lekker! maar wat je nu krijgt: 10 verschillende adviezen en jij bent de enige die weet wat jij mooi vind, dus......maar toch succes.

groeten Pasqual.

Renin
15 juni 2009, 21:46
Hey,

Mijn Fender strat (mex, HSS) mag wel eens een opknapbeurt hebben. De standaard elementen liggen er in en die zijn imo niet 'open en helder' genoeg.

De humbucker die er in ligt is ook niet zo goed. Het geluid is wel harder, maar de singlecoil klinkt 'voller'. Ik zou graag een humbucker er in willen die echt een 'twang' heeft. Niet dik en vet, maar echt die 'country twang'. De singlecoils zou ik wel graag mooi helder en open willen laten klinken.

Het mag zo'n 150 euro kosten. Wie heeft er tips?

Alvast bedankt

Je hebt pm :)

Check even de site van diverse merken pick-ups (seymour duncan, dimarzio, etc) dan krijg je een wat beter beeld van het aanbod wat er is.

groovieguitarguus
15 juni 2009, 21:58
Op dit moment is een P-rails van Seymour duncan erg populair.
Maakt je gitaar wel super veelzijdig... P90 / single coil en Humbucker in 1 element... Moet je toch de Twang mee kunnen behouden maar ook vet kunnen 'zagen'... succes! Ikzelf heb een Bill Lawrence L500 in de brug. Zeker heel okay. Ook een Seymour Duncan Jeff Beck wordt vaak gebruikt... Maar gezien de prijzen van Toneriders, zou ik het eerder daarmee 'proberen'.
Maar goed, dit is een van de vele adviezen die nog zullen volgen...