PDA

View Full Version : Welke gitaar zou ik moeten kiezen?



Git Aar
15 juni 2009, 20:10
Mijn keuze voor een nieuwe nylon wordt er 1 uit de volgende keuze´s.
Ze hebben allen dezelfde specs.


Opmerkingen;

De Hudson wordt met koffer geleverd. Verder kan ik weinig achtergrondinfo vinden van de Hudson gitaren.

De Walden is gemm. 100 euro goedkoper met dezelfde specificaties

Omdat ik deze gitaren toch niet overal kan testen, en al helemaal niet naast elkaar bestel ik ze via internet. Valt het echt tegen verpats ik ze weer. Van alle keuze's heb ik goede revieuws gelezen.

Mocht ik een belangrijk merk vergeten die gitaren met deze specs tot 500 euro verkoopt hoor ik het graag.

Pais
15 juni 2009, 21:39
Van alle keuze's heb ik goede revieuws gelezen.


Dat zegt héél weinig, net als aanradingen via dit forum trouwens :makeup:

Maar ik vind het opmerkelijk dat je merken hebt uitgezocht van gitaren die niet groot zijn geworden door hun nylonstrings. Grofweg komt het erop neer dat je het beste brood niet bij de slager haalt.
Als je op zoek gaat naar een elektro akoestische nylonstring, kijk dan ook eens naar Alhambra en Prudencio Saez, al zitten die misschien wat boven je budget.

Dit is bijvoorbeeld een bestseller die je op veel poppodia tegenkomt wanneer er een nummertje nylonsnarig wordt gespeeld http://www.benelly.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=150740

Git Aar
15 juni 2009, 22:19
Dank voor je aanbeveling. Mooie gitaar. Toevallig op fietsafstand van hier voor 150 euro goedkoper te verkrijgen. En betaal ik dan niet vooral voor de naam?

(ps wel laminated....????)

Flipkoos
15 juni 2009, 22:51
Volgens mij heeft Alhambra niet voor niets een goede naam. Mooie uitgebalanceerde klank en goede afwerking.
De top is solid, de zij- en achterkanten gelamineerd. Evenals jouw keuzes trouwens.
Kort gezegd: zij- en achterkanten zijn sowieso steviger en de echte klank krijgen je toch vooral van het bovenblad...
Heb trouwens laatst ook een geheel niet onaardige Washburn in handen gehad, die ook verassend goed speelde en klonk. Met een B-band aan boord. Weet zo niet meer welk type dat was. Maar die zijn niet al te duur en veel waar voor je geld.

Git Aar
16 juni 2009, 17:45
Washburn is iets van 550 euro. Heb hem gezien, maar 500 euro is mijn grens.
Idd, mooie gitaar, is ook op youtube te beluisteren.

Pais
16 juni 2009, 20:57
Dank voor je aanbeveling. Mooie gitaar. Toevallig op fietsafstand van hier voor 150 euro goedkoper te verkrijgen. En betaal ik dan niet vooral voor de naam?

(ps wel laminated....????)

Ja Benelly is duur. En bovendien ook de importeur voor nederland. In duitsland zijn die Alhambra's een stuk goedkoper.

rijsberman
16 juni 2009, 21:34
In deze prijsklasse is Tanglewood (http://www.tanglewoodguitars.co.uk/) ook erg goed, qua prijs/kwaliteit.

Spores
16 juni 2009, 23:47
Maar Tanglewood maakt echt weinig tot geen nylons...


Dit is bijvoorbeeld een bestseller die je op veel poppodia tegenkomt wanneer er een nummertje nylonsnarig wordt gespeeld http://www.benelly.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=150740
Me like
Daar ga ik ens voor langs [ookal heb ik nog geen geld voor een nieuwe :P]

Git Aar
26 juni 2009, 20:33
Hmmm, geen Cort dus. Ik ga ze morgen allemaal luisteren, behalve de Walden.

beruk
26 juni 2009, 21:24
Om het nog moeilijker te maken:Yamaha APX5NA, Ik heb al op veel Yamaha klassieke gitaren gespeeld, zeker de moeite waard om uit te proberen.
Er is wel een youtube fimpje maar te slecht qua geluid en spel om een rëel beeld te geven.

Git Aar
9 juli 2009, 21:41
Dit is bijvoorbeeld een bestseller die je op veel poppodia tegenkomt wanneer er een nummertje nylonsnarig wordt gespeeld http://www.benelly.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=150740


In Duitsland onder de 500 euro, dus besteld.

En nee, een gitaar uitproberen heb ik opgegeven. Zelfs de grote zaken hebben in dit segment maar enkele merken. Dus ga ik maar af op de vele goede revieuw's. Kijk en vergelijk is mi schier onmogelijk (bahalve bij Casabenelly waar ik bijna het dubbele voor deze gitaar zou moeten betalen)
Bovendien verkoop ik deze gitaar net zo makkelijk op marktplaats weer voor hetzelfde geld.

frisian
10 juli 2009, 10:37
Ben kort bezig om mezelf wat weg wijs te maken op een ''wegwerper'' waarvan zelfs ik kan horen dat het geluid slecht is, kan ook niet beoordelen of hij ''zwaar'' speelt.
Ben ook bezig me te orienteren op een andere / nieuwe gitaar, natuurlijk is geluid belangrijk maar ook de bespeelbaarheid is voor mij als beginner en belangrijk item. Kunnen de kenners ook aangeven hoe dit zit bij de gitaren uit de enquete. Of zijn er nog andere / betere opties, budget tot € 350 (het is crisis !!!!!).
Alvast bedankt

Git Aar
11 juli 2009, 11:37
Ik weet het nog steeds niet. Bij musicproduktiv stond dat er een fiche bovenblad op zat. Zag het net op tijd, dus geanuleerd en mail gestuurd hoe het zit.

Git Aar
27 juli 2009, 17:59
Nou, dus uiteindelijk toch de walden geworden

http://www.waldenguitars.com/CN570CE.html

Nieuw voor maar 250 euro incl. gewateerde zak.

Gitaar is echt subliem afgewerkt, kan er echt geen enkel foutje op ontdekken.
Stinkt alleen enorm naar de houtlijm.
Speelt licht. Klank valt ietsje tegen, wordt hopelijk nog beter..

LaurentB
27 juli 2009, 18:12
(...)

Nieuw voor maar 250 euro incl. gewatteerde zak.



Mooi scheldwoord, 'gewatteerde zak'.