PDA

View Full Version : mijn eerste electrische gitaar



stockie
15 juni 2009, 19:40
na 3/4 jaar akoestisch te hebben gespeelt vorige week een elektrische gekocht.

http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/SA260FML_TLB_27_01.gif

wel even wennen qua spelen, maar het begint te komen.
is dit een goede keus voor een beginner?
de meeste mensen vragen dit eerst voor ze een gitaar kopen!! hahaha
maar ik kon mezelf niet meer beheersen.:crazyhappy:

Mafia66
15 juni 2009, 19:45
Je hoefde het niet 2x te posten en mooie gitaar veel plezier ermee.

Braindead
15 juni 2009, 19:47
Zijn die lefty's nu ineens de nieuwe rage? :D (topic hieronder ook al.)
Maar uh gefeleiciteerd hoor. leuk gitaartje. Zou voor mij ook even wennen zijn qua bespelen zo;n lefty....;)

SjoerdvanO
15 juni 2009, 20:14
Ik denk dat dit een ideale startersgitaar is. Veel plezier ermee! (En meer lefties is meer beter, misschien dat sommige fabrikanten dan eens inzien dat er wel geld mee binnen valt halen en dat ze wat meer linkshandige modellen gaan produceren)

Robdop
15 juni 2009, 20:37
welke sa is het?
260fm?

stockie
15 juni 2009, 20:46
ja idd. de SA 260 FML

DeadHerring
15 juni 2009, 22:27
ziet er wel een leuk gitaartje uit. Ben geen echte fan van de Ibanez-sound, maar qua afwerking en bespeelbaarheid zijn die gitaren meestal dik in orde! en welcome to the lefty club ;)

SwingingZebra
15 juni 2009, 23:02
Die heb ik ook :rockon: (wel in amber) Kwalitatief niets op aan te merken, goed afgewerkt, speelt heel vlotjes, heel veelzijdig en klinkt zoals een Ibanez zou moeten klinken. Voor ik ben overgestapt op Fender heb ik er toch een jaartje veel plezier aan beleefd!

Heeft trouwens wel dik drie maanden geduurd voor ik doorhad dat de humbucker ook gesplit kon worden :chicken:

Robdop
16 juni 2009, 10:12
ik heb hem ook in amber;)

klein tipje, draai je tone knop op 3/4e. want de humbucker is wat schel.

trouwens om even je topic te kapen: hoort het dat je tremolo er zomaar uit kan vallen?
want de laatste tijd twijfel ik daar een beetje over, of ze me 2 jaar geleden niet geflessed hebben:seriousf:

veel plezier nog met je gitaar TS

rocker_71
16 juni 2009, 10:23
Lekker kleurtje. :cooler:

DeadHerring
16 juni 2009, 11:23
trouwens om even je topic te kapen: hoort het dat je tremolo er zomaar uit kan vallen?
Hangt af van de soort, maar: ja hoor.