PDA

View Full Version : Epi G-400 + Gibson pickups = ?



t.verschooten
15 juni 2009, 18:44
Hey iedereen,

Er heeft zich een theorietje in mijn hoofd gevormd en ik wou even vragen wat jullie daar van vinden.

Ik ben er over aan het denken om bij Thomann (omdat naar het schijnt de levertijden van epiphone aan particuliere winkels enorm lang zijn) een Epiphone g-400 vintage faded cherry te bestellen en er met verloop van tijd dezelfde pickups in te plaatsen als in de Gibson SG Special Faded Worn Cherry.

Nu is mijn vraag, zou ik op deze manier de Gibson kunnen benaderen op een goedkopere manier? Wat denken jullie trouwens van de body en hardware van de epiphone (heb ook gelezen dat er tegenwoordig grover tuners op zitten).

Alvast heel erg bedankt voor jullie meningen :) :strat:


ps: ik heb als alternatief ook de kan om evt een Ibanez AFS78 over te nemen. Heeft iemand ervaring met deze gitaar? http://www.stringsite.com/images/Ibanez_afs78_tnbk.jpg

euroboy
15 juni 2009, 18:46
KAn je niet net een beetje doorsparen voor een 2dehands faded? Lukt zeker en vast voor 600 euro (soms zelfs minder..) Ik weet natuurlijk niet wat je budget is.

t.verschooten
15 juni 2009, 20:27
Ik speel nog niet zo lang dus ik vind het nogal overdreven om een gibson te kopen, ook al is dat tweedehands. Ik heb nu een Squier Thinline Telecaster, maar zou dus ook nog graag een humbucker gitaar hebben die ik nog wat kan modden.

Thiez
15 juni 2009, 21:16
Ik denk dat een epiphone G-400 nieuw en gibson elementen ook al richting de prijs van 2ehands gibson sg gaan opzich.

Zelf speel ik op een G-400 met seymour duncan sh4 en sh2. prima geluid en speelt heerlijk. ik vind persoonlijk gibson erg overrated. je betaald erg veel voor het merkje op de headstock.
Het is heel erg afhankelijk wat voor gibson en wat voor epiphone je hebt. hoe hij afgewerkt is.

Ik vind mijn epiphone G-400 bijvoorbeeld veel beter spelen dan de gibson les paul van een vriend van me. die is veel slordiger afgewerkt.

t.verschooten
15 juni 2009, 21:55
Voor alle duidelijkheid : het is ook de bedoeling om de kosten een beetje te spreiden. Eerst wil ik op zich al wat lol hebben met de stock g400. En dan wat later nieuwe pickups te installeren. Ok zou ik graag coil taps en faseswitching installeren. Ik zou minder gewetensproblemen hebben om in een epi van 250 euro te boren dan in een gibson van 800 euro bvb.

Btw : epi g400 vintage + pickups zal op ongeveer 400 euro komen

Thiez
16 juni 2009, 13:37
Ik heb mijn G-400 gekocht voor 350 euro nieuw. hier heb ik een 2ehands setje seymour duncan SH-6 humbuckers in gehad. rete strak geluid met bakken gain. na de aanschaf van mijn engl versterker die zelf zat gain heeft heb ik er een SH-4 en SH-2 ingezet. dit kosten 150 euro voor de 2 humbuckers. Ik heb zelf ook een miniswitch erin zitten om de coils te splitsen en dat klinkt zeker goed.

Ik heb zelf geen ervaring met een Gibson SG maar zoals ik al zij vind ik mijn epiphone veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan de gibson les paul van vriend van me.

Dus mijn mening is lekker een epiphone kopen en er nieuwe elementjes inzetten. Je zou ook eens kunnen kijken naar het merk 'vintage'. heb ik zelf geen ervaring mee maar word ook vaak aangeraden hier op het forum.

Dribbel_
16 juni 2009, 13:40
Ik heb zelf m'n G-400 ook aangepast, 2 gibson elementen erin (Dirty Fingers in de brug en een 57 classic in de nek) en moet zeggen dat dat ik daar meer dan tevreden over ben :)
En ziet er weer orgineel uit :P
http://i44.tinypic.com/2u8i9zr.jpg

RobertoL
16 juni 2009, 15:48
Ik heb zelf m'n G-400 ook aangepast, 2 gibson elementen erin (Dirty Fingers in de brug en een 57 classic in de nek) en moet zeggen dat dat ik daar meer dan tevreden over ben :)
En ziet er weer orgineel uit :P
http://i44.tinypic.com/2u8i9zr.jpg
Die dirty fingers, hoe heb je die aangepast? Als ik zo de plaatjes bekijk, dan zie ik geen kapjes erop. Hoe heb je die erop gedaan zodat ze het nog doen ook?

Dribbel_
16 juni 2009, 16:08
Kapjes kan je gewoon los erbij kopen, vond het wel mooier staan met kapje erbij, kan je gewoon met 2 soldeerpuntjes vastzetten op je element