PDA

View Full Version : Gitaar opnemen met line6 ux.



Boyvs
15 juni 2009, 18:34
Hoi,

Ik speel nu al paar jaar lang gitaar, en ik wil nu wel eens op kunnen nemen.
Zo ben ik op de Line6 ux1/2 gevallen ,
Enigste heb ik een paar vragen, die mischien kunnen worden beantwoord.

Ik gebruik mac, ik neem aan dat de line6 apparaat daar ook op werkt,
Ik speel graag met backingtracks, is het de mogelijk heid, om tegelijk mee te spelen met een backingtrack, zodat het opgenomen word?

Ook wil ik weten of er een mogelijk heid is , om zelf een lied te maken, ik heb zelf nog een bassgitaar, en op een mac zit garageband.
Iemand ervaring?

Heb je een voordeel of een tegendeel van dit product, ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,

Boy

tomdiedom
15 juni 2009, 18:52
die line 6 dingen werken prima op een mac, ik kan niet zo 1 2 3 vinden hoe garageband met die toneport werkt, maar je kan sowieso er een backing onder zetten en met iets er overheen spelen, ik gebruik zelf logic en dat werkt prima.

Boyvs
15 juni 2009, 18:54
Logic gratis te downloaden oid? Is er dan een mogelijk heid om er een drum ritme onder te plaatsen?

Jij raad het mij dus aan zon line6 apparaat

tomdiedom
15 juni 2009, 19:11
logic is niet gratis te downloaden, maar is via via wel aan te komen. even snel kijkje met google geeft aan dat de toneport en garageband samen te gebruiken zijn. En ik heb zelf een toneport gx(alleen voor gitaar) en daar valt prima mee op te nemen en met de bijgeleverde software kan ik ook goede sounds tevoorschijn toveren.

Boyvs
17 juni 2009, 17:19
Oke, ik zit nu met garageband te kloten.

Heeft iemand enkel idee dat je een drum ritme bijv. van Guitarpro na garageband kan krijgen.
Want dat zou wel leuk zijn..

Mvg

Joe_Cool
19 juni 2009, 19:20
Een mogelijkheid is de druk track uit Guitar Pro te exporteren (bv als wav bestand) en deze te importeren in garage band.

Boyvs
19 juni 2009, 19:31
Hoe kan je daar een wav bestand van maken?

TimmU
19 juni 2009, 20:31
opslaan als.. kiezen en dan de juiste extentie (.wav in dit geval)