PDA

View Full Version : Mijn eerste elektrische gitaar!!



Pirate
15 juni 2009, 17:03
ik was al aan het kijken voor een eletrische gitaar, en zaterdag is het er van gekomen! zaterdag naar rotterdam gegaan en daar op een paar gitaren gespeeld. uit eindelijk is het een Tokai Love Rock geworden, genoeg gepraat hier zijn de foto's :D

http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai004.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai019.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai020.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai012.jpg
http://i150.photobucket.com/albums/s85/wiebelwieg/Tokai027.jpg

JimiDylan
15 juni 2009, 17:08
Wil je je plaatjes voortaan niet meer spiegelen? :soinnocent:
Vette gitaar verder ;) Veel speelplezier! ;)

Pirate
15 juni 2009, 17:24
Wil je je plaatjes voortaan niet meer spiegelen? :soinnocent:
Vette gitaar verder ;) Veel speelplezier! ;)
ik heb niks gespiegeld, ik ben een lefty ;)

bedankt!

Guitar GoD
15 juni 2009, 17:27
mooi hoor!

hezz
15 juni 2009, 17:27
ik heb niks gespiegeld, ik ben een lefty ;)

bedankt!

...iemand heeft z'n humor-filter vandaag uitgelaten.

Mooie gitaar btw, volgens mij een erg goeie eerste elektrische. Heb je ook al een versterker?

SwingingZebra
15 juni 2009, 17:50
Nice, vooral de manier waarop de "love Rock" van ver lijkt op "Les Paul" is cool :cooler:

Pirate
15 juni 2009, 18:51
ja de versterker die ik er bij heb is een line 6 spider III (15watt)

en ipv dat ik een nieuw topic open vraag ik het even hier, waarom lukt het niet om me gitaar op te nemen vanaf me verster? het signaal loopt zo: gitaar->snoer naar versterker-> record out -> snoer naar laptop -> microfoon input (roze)

wat doe ik verkeert want ik hoor niks....

Martijn-w
15 juni 2009, 19:00
ja de versterker die ik er bij heb is een line 6 spider III (15watt)

en ipv dat ik een nieuw topic open vraag ik het even hier, waarom lukt het niet om me gitaar op te nemen vanaf me verster? het signaal loopt zo: gitaar->snoer naar versterker-> record out -> snoer naar laptop -> microfoon input (roze)

wat doe ik verkeert want ik hoor niks....

Ik weet niet of het toevallig een mono output is? Want het kanaal van je laptop is stereo. En dan wil het nog wel eens niet lukken. Misschien staat het volume van je line in op je laptop gedempt. Of je drivers van je geluidskaart zijn niet goed.

chocorookie
15 juni 2009, 19:04
Nou moet iemand mij eens vertellen of dit spookverhaal nu waar is of niet, komen de Epi's en de Tokai's nu uit dezelfde fabriek of niet...?

Gr. Choc

Pirate
15 juni 2009, 19:14
Ik weet niet of het toevallig een mono output is? Want het kanaal van je laptop is stereo. En dan wil het nog wel eens niet lukken. Misschien staat het volume van je line in op je laptop gedempt. Of je drivers van je geluidskaart zijn niet goed.

me geluidkaart drivers zijn up-to-date en de rest weet ik niet :???:
hoe weet ik of het stereo is mono uitgang is? en hoe weet ik of de line in gedempt is, kan ik het ergens testen?

stockie
15 juni 2009, 19:21
mooi gitaartje.
ben zelf ook een lefty. valt niet mee iets moois te vinden he!

Martijn-w
15 juni 2009, 19:24
me geluidkaart drivers zijn up-to-date en de rest weet ik niet :???:
hoe weet ik of het stereo is mono uitgang is? en hoe weet ik of de line in gedempt is, kan ik het ergens testen?

In de beschrijving van je versterker staat er vast bij of het mono is of niet. Bij volumeregeling op je pc (dat speakertje rechtsonderin of in het configuratiescherm) staat de line-in vast wel bij.

Pirate
15 juni 2009, 19:34
er staat niks over in de handleiding, er ook geen line in bij het tekentje rechtsonder. ik heb vista misschien dat het daarin niet kan? :(

SjoerdvanO
15 juni 2009, 19:45
Is de record out toevallig ook de headphone out? Dit is in ieder geval wel zo op mijn oude spider II versterker en die uitgang is stereo, volgens mij (weet ik trouwens niet 100% zeker).

Aan vista zal het niet liggen, denk ik, maar je moet ff in het configuratiescherm de goede input selecteren (bij recording). :)

Mooie gitaar trouwens. Kan ik als medelefty wel waarderen ;)

Pirate
15 juni 2009, 19:51
Is de record out toevallig ook de headphone out? Dit is in ieder geval wel zo op mijn oude spider II versterker en die uitgang is stereo, volgens mij (weet ik trouwens niet 100% zeker).

Aan vista zal het niet liggen, denk ik, maar je moet ff in het configuratiescherm de goede input selecteren (bij recording). :)

Mooie gitaar trouwens. Kan ik als medelefty wel waarderen ;)

ja het klopt het is ook de headphone out
welke output moet ik dan hebben? microphone, stereomix of
interal AUX jack (bij de laatste staat not plugged in)

SjoerdvanO
15 juni 2009, 20:06
Waarschijnlijk microphone dan, maar je kunt de anderen ook wel proberen. Als je in de recording tab kijkt, dan zie je daar een meterje staan naast de mogelijke recordingapparaten en als de meter uitslaat als je iets speelt via je versterker, krijgt de pc in ieder geval een signaal binnen.

Dan moet je alleen je opnameprogramma nog goed afstellen.

macwilliams
15 juni 2009, 20:13
Goeie keuze die LR van tokai, schitterend:ok:
Heb er een paar keer op gespeeld en voor het geld heel veel gitaar.

Ik doe geen vergelijkingen met andere of duurdere slaat toch meestal nergens op.:)

Pirate
15 juni 2009, 20:13
er is maar een metertje dat uitslaat en dat is van me ingebouwde microfoon niet van de versterker :(
even ging er het idee door me hooft dat misschien die input kapot is, kan dat? me headphone output doet het wel gewoon

macwilliams
15 juni 2009, 20:14
me hooft :???: :seriousf::seriousf::seriousf:

Bolder
15 juni 2009, 22:25
Moooooie foto's!

batsiaan
16 juni 2009, 00:48
Piratestefffff :D

geert1976
16 juni 2009, 00:58
Nou moet iemand mij eens vertellen of dit spookverhaal nu waar is of niet, komen de Epi's en de Tokai's nu uit dezelfde fabriek of niet...?

Gr. Choc

beslist niet, zijn elkaars directe concurrenten Gibson zal dit never nooit niet toelaten, volgens mij hebben zij beiden een eigen fabriek en is er dus geen sprake van licentie productie

DeadHerring
16 juni 2009, 01:08
Heel mooie gitaar, hoeveel heb je ervoor gegeven? Ben ook 'n lefty trouwens! En ook was die Spider III 15w mijn eerste gitaar. Voor zijn prijs is ie wel goed hoor! ongelooflijk veel mogelijkheden (check alleszins je handleiding) voor zo'n goedkope amp. Ga 's op clean met je channel volume serieus op hoog, en je master laag om te compenseren. geeft bij mij een veel betere drive dan daadwerkelijk die drive knop te gebruiken.

Oh, en, kzou zeggen, input uit je spider III naar je PC, zou moeten gaan via de line in, maar verwacht er niet veel van. Op headphones komt het er heel goed uit, maar op mijn PC is dat eigenlijk nooit echt gelukt. Het is beter je speaker te mic'en en zo op te nemen, gaat een veel beter geluid opleveren.

Pirate
16 juni 2009, 12:21
Heel mooie gitaar, hoeveel heb je ervoor gegeven? Ben ook 'n lefty trouwens! En ook was die Spider III 15w mijn eerste gitaar. Voor zijn prijs is ie wel goed hoor! ongelooflijk veel mogelijkheden (check alleszins je handleiding) voor zo'n goedkope amp. Ga 's op clean met je channel volume serieus op hoog, en je master laag om te compenseren. geeft bij mij een veel betere drive dan daadwerkelijk die drive knop te gebruiken.

Oh, en, kzou zeggen, input uit je spider III naar je PC, zou moeten gaan via de line in, maar verwacht er niet veel van. Op headphones komt het er heel goed uit, maar op mijn PC is dat eigenlijk nooit echt gelukt. Het is beter je speaker te mic'en en zo op te nemen, gaat een veel beter geluid opleveren.

hey bedankt man dat is een goede tip!
ik ga wel eerdaags even kijken voor een microfoon.

ennehuu BASSIE!!!!!! :blast::blast:

AgileGhost
16 juni 2009, 12:48
Goed bezig, pik! Hele vette eerste electrische. Bij Peter Verspuy gehaald?

Pirate
16 juni 2009, 12:55
ja bij peterverspui gehaald :D

RobertoL
16 juni 2009, 16:04
Mooie gitaar, maar ik kan er toch echt niet aan wennen, een lefty. Me hoofd gaat er pijn van doen, met een gevoel van 'het hoort niet zo, iets gaat er niet goed'. En dat terwijl ik ook een lefty kon zijn, ik ben linkshandig.

Alexilaihofan
16 juni 2009, 16:42
Gotverdomme.. Dat doe je goed die gitaar.