PDA

View Full Version : Geluid epi. les paul brug element valt weg .



mario88
15 juni 2009, 15:56
Nog geen jaar geleden heb ik een Epiphone les paul custom ebony gekocht, nooit problemen mee gehad. Echter doet hij de laatste weken wat vreemd.
Als ik van het neck element overschakel naar bij de elementen of alleen t brug element valt me geluid weg.
Na enkele seconden komt het wel weer bij, maar this nog al irritant als je ineens 10 seconde zonder geluid staat.
Lijkt mij dat het probleem dan bij het brug element ligt.

K heb alle contacten en soldeer punten al na gekeken, deze zijn allemaal goed, dus lijk mij dat het daar niet aan kan liggen.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zij en hoe ik het, eventueel zelf, zou kunnen verhelpen?
Uiteraard kan ik trug gaan naar de winkel, maar ik kom niet echt dagelijks in Den Haag.
Dus ik probeer het liever.

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, zou tof zijn :)

ps: Ja, ik heb de zoek functie gebruik maar daar mee kon ik ook niet veel vinden.

Nicks
15 juni 2009, 15:59
het zou misschien kunnen dat er een kabelbreukje is opgetreden in je brugelement (mits al het draadwerk voor de rest echt in orde is).. in dat geval rewiren of een nieuwe kopen.
zou overigens ook een switch probleem zijn. Ik heb vernomen dat epiphone 3 way switches gebruikt die snel roesten, ik heb de mijne toen ook voortijdig laten vervangen. kijk anders eens of je de 3 way switch schoon kan maken. Want een breuk in de humbucker zou vaag zijn aangezien hij na verloop van tijd weer werkt.

pannekoek
15 juni 2009, 16:03
lijkt mij een probleempje bij je 3-way switch, beetje contactspray erin of een nieuw schakelaartje :)

Wiellem
15 juni 2009, 16:17
lijkt mij een probleempje bij je 3-way switch, beetje contactspray erin of een nieuw schakelaartje :)

Inderdaad dit werkt, wat ook werkt voor even is de switch flink veel op en neer bewegen waardoor eventueel vuil een beetje ruit kan gaan.

Mukkez
15 juni 2009, 17:32
Heb ik ook (gehad) bij m'n Gibson SG std.
Precies het zelfde..

Het zit 'm in de switch bij mij..

Moet het nog steeds verhelpen, heb ik al eens gedaan. (ben daar de lokale gitaarboer geweest maar 't treed steeds weer op :S

mario88
15 juni 2009, 17:45
Het bleek idd in de switch te zitten.
Net even los gehaald beetje met een doekje dr tussen gezeten en wat contactspray dr tussen gespoten en hij doet het weer helemaal toppie :)

Allemaal bedankt voor de snelle reactie:crazyhappy: