PDA

View Full Version : de Fender Squier



Grindpad
15 juni 2009, 15:24
hallo iedereen,

ik ben eigenlijk een metal gitarist, ik heb dan ook al 3 mooie Jacksons en nu zoek ik een niet te duur gitaartje ernaast omdat ik ook altijd wel van blues hou.
ik wil wat meer bluesen, sliden etc.

ik zat te denken aan een Fender Squier:
ik zag youtube filmpjes en ik hoor nauwelijks verschil met een echte Strat.
dat mooie volle vette geluid van het neck element, het "Ray Vaughn" geluid zeg maar, leek ook in de Squier te zitten.

iemand hier ervaring mee?
tips, opmerkingen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Waar zit 'em het grote verschil tussen de Squier en de echte Strat nu vooral in?

guitarkid
15 juni 2009, 15:45
hallo iedereen,

ik ben eigenlijk een metal gitarist, ik heb dan ook al 3 mooie Jacksons en nu zoek ik een niet te duur gitaartje ernaast omdat ik ook altijd wel van blues hou.
ik wil wat meer bluesen, sliden etc.

ik zat te denken aan een Fender Squier:
ik zag youtube filmpjes en ik hoor nauwelijks verschil met een echte Strat.
dat mooie volle vette geluid van het neck element, het "Ray Vaughn" geluid zeg maar, leek ook in de Squier te zitten.

iemand hier ervaring mee?
tips, opmerkingen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Waar zit 'em het grote verschil tussen de Squier en de echte Strat nu vooral in?

Je hebt m.i. Squiers en Squiers... Met die hele goedkope serie (Affinity) heb ik niet zoveel, de Standard en zeker de Modern Vintage beginnen er op te lijken, maar de Classic Vibe serie is het meest interessant. Ik zou echter ook even een bijv. London City proberen. Het leuke is inderdaad dat bovenstaande gitaren (ook de LC) zeker het karakteristieke Strat-geluid hebben, alleen wat minder verfijnd. Ik denk ook dat je dat verschil niet zo snel op YouTube zult ervaren. Het grote verschil zit 'm in de gebruikte materialen: bijv. een basswood body, goedkopere pu's, mechanieken, electronika etc. Op dit forum zijn echter genoeg verhalen te lezen van forum-leden (al dan niet ervaren, met evt. ook een wat duurdere gitaar) die ook een betaalbare Strat (kopie) hebben en daar heel erg tevreden over zijn, al dan niet met wat kleine aanpassingen. Ik ben er één van ! Weliswaar een LC Telecaster, maar niet zo veel mis mee...!

Gr. C.

stratie
15 juni 2009, 16:38
Ja het is leuk spul allemaal, maar ik vind LC toch iets inttersanter als Squier op het moment eigenlijk. Maar als je toch bezig bent...zal ik iets doorsparen voor een leuke 2de hands Fender Mex strat! dan heb je ook iets meer waardevast enzo en ik vind ze gewoon persoonlijk een stuk beter. Al heb ik ook wat LC's in mn handen gehad die iet wat beter waren als sommige Fender Mex'jes waar ik op heb gespeeld.

Je moet met de wat goedkopere gitaren gewoon veel van uitproberen, er zitten rotte appels tussen, maar ook zeker hele goede gitaren. De kwaliteit is gewoon niet zo constant en bij duurdere wel, dus ik zeg UITPROBEREN! :):cheerup:

Grindpad
15 juni 2009, 19:17
http://www.youtube.com/watch?v=oTR4F9qqy3U&feature=related

dit is het filmpje dat me aan het denken zette