PDA

View Full Version : Fender Telecaster betere modellen?



6-string
15 juni 2009, 14:52
Hoi, ik zou mij graag een Fender Telecaster aanschaffen, maar helaas weet ik nie zo veel van deze gitaren. Zouden jullie mij wat advies kunnen geven welke over het algemeen de betere modellen zijn en welke de mindere? Mijn budget gaat tot 1000€. De stijl die ik meest speel is de wat rauwere rock. Ik zoek dus de wat rauwere sound (à la Triggerfinger) en Queens Of The Stoneage.

Ik weet niet of de telecaster hier de ideale gitaar voor is, maar ik vind ze gewoon zo cool dat ik er echt graag 1tje wil.

Nu weet ik wel dat ik gewoon zelf naar een winkel moet gaan en kijken welke mij persoonlijk in de smaak vallen, maar ik zou toch graag wat voorkennis hebben.

Mvg

Ben

PS: Voor zij die Triggerfinger niet kennen: http://www.myspace.com/triggerfingertheshooters (First Taste wordt ingespeeld op telecaster)

Luke-wannabe
15 juni 2009, 14:57
50's style Tele, zou ik zeggen. Mex classic 50's, Baja, Roadworn of Jap RI. Als je je budget met 100 eu verhoogd kun je een AVRI '52 kopen (2dehands), maar ik vraag me af of die veel beter zijn dan de Roadworns en/of Jappen.
Maar gebruik even de zoekfunctie. Er is al vrij veel over Tele's geschreven. Een paar nog vrij recent die op pagina 1 of 2 staan.

Hendriks
15 juni 2009, 15:19
Voor €1000 koop je een 2dehands AVRI 52, daar zou ik voor gaan.

Mr.Fingers
15 juni 2009, 15:47
Ruben Block van triggerfinger speelt op een Fender AVRI '52 Telecaster, met beide elementen vervangen door HotRails.
Wat zeg ik: Koop je een classic '50 telecaster (of een baja), en zet er een setje hotrails in (al dan niet splitbaar), en GOAN!!!

EDIT: verder is het daar "al Gretsch wat de klok slaat"

guitarkid
15 juni 2009, 15:51
Ruben Block van triggerfinger speelt op een Fender AVRI '52 Telecaster, met beide elementen vervangen door HotRails.

Wat zeg ik: Koop je een classic '50 telecaster (of een baja), en zet er een setje hotrails in (al dan niet splitbaar), en GOAN!!!

Kijk, da's pas klare taal..!! :punk:
+1

Gr. C.

aaronstonebeat
15 juni 2009, 16:12
+1 voor Triggerfinger

Ik heb Ruben ook regelmatig op 'n dubbele SG zien spelen. En z'n amps en effecten zijn natuurlijk ook belangrijk voor zijn geluid.

Maar met 'n Tele moet je een heel eind kunnen komen.

euroboy
15 juni 2009, 16:52
Triggerfinger voor jou budget: Baja tele met een joe barden PU in de brug (hum in single coil formaat) en eventueel een TV jones in de nek. Klaar...

svdijk
15 juni 2009, 19:51
Idd Baja Tele, klinken origineel al oké.
Wil je 'm wat vetter laten klinken, brug element vervangen door een Dimarzio Pre B1 singlecoil.