PDA

View Full Version : Een lekker distortion



Mazie
15 juni 2009, 12:21
Ik heb net een nieuwe Fender Blues Deluxe gekocht. Super ding. Alleen er zit geen lekkere distortion op. Ik ben dus opzoek naar een goede distortion. Ik zoek een beetje ACDC, Black Sabbath, Metallica geluid.
Jullie tips graag:)

Mvg, Nick

Mazie
15 juni 2009, 12:25
Oja budget is rond de €100,- mag er ook iets boven.

iWishmaster
15 juni 2009, 12:33
Dat zijn nogal verschillende geluiden die zoekt. Ik weet niet of dat uit 1 pedaal te halen is. MIsschien de Visual sound Jekyl and Hyde? Nieuw iets boven je budget (130-140 zoiets geloof ik?), maar tweedehands wel voor 100 te vinden (als je hem vind). Daar zit een tubescreamer-achtige in voor de crunch en een aggressievere distortion en je kunt ze ook beide gebruiken.

Spitfire
15 juni 2009, 12:34
Ik heb een Jekyll&Hyde en ben er echt super tevreden over. Echt een super veelzijdig ding die gewoon super goed klinkt, zeker eens testen!

Mazie
15 juni 2009, 12:41
ga ik ook zeker doen ben al aan het kijken of ze hem hier in de buurt hebben. En dat hebben ze:)

Als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik ze graag!

ellisvertellis
15 juni 2009, 12:55
Probeer de Proco Rat eens, lekker aggressief maar bruikbaar in vele muziekstijlen. Surf maar eens op youtube voor samples.


Grtz!!

Mazie
15 juni 2009, 13:14
Ja ik was al van plan die te proberen, Is ook een stuk goedkoper dan de Jekyll & Hydde

rocker_71
15 juni 2009, 13:40
Mi Audio crunchbox, Marshall Guvnor, Tubefactor....

Staon
15 juni 2009, 14:41
Jeckyll & Hyde to go =D.
Ubertof ding. Zoek naar de V.1 (dus niet die nieuwe met dat lelijke opstaande randje) etc, die moet vast voor minder te krijgen zijn dan de V2 (het verschil hoor ik overigens niet bepaald ofzo).

Erg veelzijdig, lekkere brul voor Hendrix like bluestonen tot molten metal =D.
Ik gebruik zelf overigens alleen de distortionkant, ik vind de overdrive op de J&H niet zo, maar dat komt meer omdat m'n strat niet zulke hete pups heeft

TimmU
15 juni 2009, 14:43
Sja, die J&H vind ik maar niks. Geen lekker geluid. Doe mij maar een Satchurator, daar haal je het meeste ook wel uit.

Luke-wannabe
15 juni 2009, 14:59
Jeckyll & Hyde to go =D.
Ubertof ding. Zoek naar de V.1 (dus niet die nieuwe met dat lelijke opstaande randje) etc, die moet vast voor minder te krijgen zijn dan de V2 (het verschil hoor ik overigens niet bepaald ofzo).

Erg veelzijdig, lekkere brul voor Hendrix like bluestonen tot molten metal =D.
Ik gebruik zelf overigens alleen de distortionkant, ik vind de overdrive op de J&H niet zo, maar dat komt meer omdat m'n strat niet zulke hete pups heeft
Huh? (+1000)

Das Schaap
15 juni 2009, 16:28
Sja, die J&H vind ik maar niks. Geen lekker geluid. Doe mij maar een Satchurator, daar haal je het meeste ook wel uit.

Hell yeah, ik heb em uitgebreid getest juist met een fender twin dacht ik, je maakt een lekker clean geluid en je kan vervolgens met de satchurator alle kanten op. Dat pedaal voegt zoveel toe.:cheerup:

Kim Wilson
15 juni 2009, 16:37
Black Sabbath en Metallica? Uit een Blues Dlx?

David1223
15 juni 2009, 16:53
ProCo Rat II

Mazie
15 juni 2009, 18:09
Black Sabbath en Metallica? Uit een Blues Dlx?

Ja af en toe moet ik ook ff kunnen rammen, speel vooral blues en dat soort shit hoor:soinnocent: