PDA

View Full Version : indie britpop amp



futura
15 juni 2009, 00:13
dag allen !!!

Ik heb een tijdje gespaard en nu is het eindelijk zover om een nieuwe amp te kopen en nu denkt iedereen weer aaah daar heb je weer zo een die komt vragen wat de beste amp is :chicken:
dat is het :cheerup:
maar ik ben nu echt al lang aant twijfelen:???: dus mischien dat jullie nog nuttige info hebben voor mij :crazyhappy:
Mijn genre: indie, britpop --> spul zoals franz ferdinand, the kooks en editors enzo

om eerlijk te zijn is een van mij groote bezigheden de laatste tijd: Naar youtube gaan luisteren welk geluid ik mooi vind en kijken welke versterkers ik op het podium zie staan! Dit is waarschijnlijk de verkeerde manier om een idee te krijgen wat voor versterker ik wil maar het is er een :p
nu waar ik tussen aant twijfelen ben is:

A: fender hot rod deluxe
B: Vox ac30
C: iets anders ( mischien jullie voorstel)

Ik ben de hrd en ac30 laatst gaan testen maar om eerlijk te zijn weet ik het nog niet want de hot rod is wel een stuk goedkoper en aangezien ik op dit moment geen vast inkomen heb (student) zou ik het ook niet erg vinden om niet te veel geld te spenderen en sommige mensen zeggen dat vox minder betrouwbaar is ......:???:

als jullie nog voorstellen hebben zijn ze welkom en jullie mening is meeer dan welkom !! oh en de versterker die ik nu heb is fender performer (ben blij mee) maar ik wil nu een buizenversterker met een proffesionele kwaliteit !

en sorry voor de slechte spelling :chicken:

groeten !!!!!!:lovelove:

robert-gitarist
15 juni 2009, 00:29
Wat is je budget?
Ik zal in ieder geval tweedehands kijken. Zat te vinden voor minder geld. Je moet alleen een beetje verstand van zaken hebben ;)
Je hebt al twee bekende merken gevonden, Vox en Fender maar wat ook veel voorkomt is Orange en Marshall. Typisch het britpop geluid etc. Misschien kun je eens wat beluisteren en/of testen van deze twee merken?

caliban
15 juni 2009, 01:05
dag allen !!!
spul zoals franz ferdinand, the kooks en editors enzo



Noem je dat indie? Zelfs britpop vind ik een verkeerde naam ervoor. Indie versta ik Guided by voices oid onder. Britpop denk ik aan Oasis, Radiohead, the Verve. De zaken die jij opnoemt zijn allemaal fender achtige dingen, dus ik zou daar ook zoeken.

bastiaanvanbeek
15 juni 2009, 07:53
je zou ook voor een Vox AC15 kunnen gaan, een stuk goedkoper. en wat de betrouwbaarheid van voxen betreft. ja het klopt dat er vaak wat aan de hand is met die voxen, maar heel veel van die problemen zijn er al uitgewerkt en de nieuwere modellen zijn heel stabiel. en vaak gaan mensen er ook niet al te voorzichtig mee om, dat verklaard ook n hoop.

j3r03n
15 juni 2009, 10:06
Toen ik de titel van het topic las dacht ik meteen: AC30!

Veelzijdig en goed van clean tot dikke overdrive.

De beste deal is tweedehands:
http://link.marktplaats.nl/257570533
http://link.marktplaats.nl/254736093

AC15 is inderdaad ook een goede optie.

VanMeekeren
15 juni 2009, 12:58
Toen ik de titel van het topic las dacht ik meteen: AC30!

Veelzijdig en goed van clean tot dikke overdrive.


+1

Ook is de betrouwbaarheid van die dingen echt wel goed genoeg momenteel hoor.

futura
15 juni 2009, 18:55
Wat is je budget?
Ik zal in ieder geval tweedehands kijken. Zat te vinden voor minder geld. Je moet alleen een beetje verstand van zaken hebben ;)
Je hebt al twee bekende merken gevonden, Vox en Fender maar wat ook veel voorkomt is Orange en Marshall. Typisch het britpop geluid etc. Misschien kun je eens wat beluisteren en/of testen van deze twee merken?

ja maar orange is duur en welke marshall model is daar dan goed voor ?

mischien zo een bluesbreaker model maar die zijn toch wel duur
mijn budget is ongeveer tot 12OO

futura
15 juni 2009, 18:58
je zou ook voor een Vox AC15 kunnen gaan, een stuk goedkoper. en wat de betrouwbaarheid van voxen betreft. ja het klopt dat er vaak wat aan de hand is met die voxen, maar heel veel van die problemen zijn er al uitgewerkt en de nieuwere modellen zijn heel stabiel. en vaak gaan mensen er ook niet al te voorzichtig mee om, dat verklaard ook n hoop.

tja ik speel eigenlijk vooral met een band dus daarom dat de ac15 te weinig power heeft en ik vind het vervelend dat ik die overdrive niet op een lager volume eruit krijg :p en dat kan die ac30 wel ^^

maar thx voor de tip ^^

futura
15 juni 2009, 19:04
Toen ik de titel van het topic las dacht ik meteen: AC30!

Veelzijdig en goed van clean tot dikke overdrive.

De beste deal is tweedehands:
http://link.marktplaats.nl/257570533
http://link.marktplaats.nl/254736093

AC15 is inderdaad ook een goede optie.

ha een ac30 gebruiker?

iig thx voor de tip en bedankt voor het kijken op marktplaats :D
maar als ik een ga kopen denk ik nieuw want het verschilt niet zo veel tussen die ac30 nieuw en 2ehands. en als ik een ac30 wil had ik er liefst een met 2 speaker om eventueel later nog the switchen naar die alnico speakers of meteen het alnico model ac30 te kopen ^^

maar bedankt voor de moeite !! :crazyhappy:

j3r03n
15 juni 2009, 22:14
Inderdaad een trotse en tevreden AC30 gebruiker ;)

Maar eh, weinig verschil tussen nieuw en tweedehands?

Ik heb een CC2x (met Alnico Blue) die toen bij MusicStore €1600 kostte, voor €850 gekocht. Da's nog minder dan een CC2 (Wharfedale) nieuw kost.

Maar ik kan me voorstellen dat je liever een nieuwe hebt. Ik niet:soinnocent: Ik vind tweedehands meer waar voor mijn geld, mits de kwaliteit goed is. Dus wel goed testen.

Squier4ever
15 juni 2009, 22:40
Ik zou ook voor tweedehands gaan. Even flink testen, op hoog volume liefst, ff paar uurtjes laten blazen die handel als het even mogelijk is. Bijkomend voordeel is dat de speaker van een tweedehands amp (waarschijnlijk)al is ingespeeld en daardoor veel beter klinkt.

futura
15 juni 2009, 23:46
Inderdaad een trotse en tevreden AC30 gebruiker ;)

Maar eh, weinig verschil tussen nieuw en tweedehands?

Ik heb een CC2x (met Alnico Blue) die toen bij MusicStore €1600 kostte, voor €850 gekocht. Da's nog minder dan een CC2 (Wharfedale) nieuw kost.

Maar ik kan me voorstellen dat je liever een nieuwe hebt. Ik niet:soinnocent: Ik vind tweedehands meer waar voor mijn geld, mits de kwaliteit goed is. Dus wel goed testen.

wow als ik de CC2x tweedehands kan kopen voor 850 dan zou ik daar ook voor gaan :D maar als ik die vox cc2 met de standaard vox speakers erin 2ehands kan kopen voor maar 100 euro minder dan ga ik toch voor een nieuwe met 2 jaar garantie

tillens
16 juni 2009, 00:21
Ligt eraan hoe hard je kan en mag spelen of een vox dan de amp voor jou is. als het ook op de slaapkamer goed moet klinken zou ik geen ac 30 kopen..

humbucker
16 juni 2009, 02:15
tja ik speel eigenlijk vooral met een band dus daarom dat de ac15 te weinig power heeft en ik vind het vervelend dat ik die overdrive niet op een lager volume eruit krijg :p en dat kan die ac30 wel ^^

maar thx voor de tip ^^

Tuurlijk krijg je die overdrive wel op een lager volume eruit hoor. Top boost volume omhoog en master wat lager. Dan kan je scheuren op fluisterniveau ('t klinkt dan wel niet heel lekker). De AC30 kan dat echt niet beter als de AC15 hoor :).

Maar ik zou ook voor een AC30 gaan! Zeker als je clean wilt komt een AC15 nét wat te kort in een band.

Ace 1.15.19
16 juni 2009, 02:55
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Muziek Berkers in Deurne (http://www.muziekberkers.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=19&Itemid=34) heeft een nieuwe AC30 met Alnico Blue speakers te koop staan voor 1290,- euri.

futura
16 juni 2009, 10:30
Ligt eraan hoe hard je kan en mag spelen of een vox dan de amp voor jou is. als het ook op de slaapkamer goed moet klinken zou ik geen ac 30 kopen..

ja het is vooral voor de band dus volgens mij is de ac30 the real thing volgens jullie denk ik ook :D ! ^^ ik was zoiezo al meer aan het kijken naar die ac30 modellen ik vind ze ook zoo mooi ! ;p:crazyhappy:

futura
16 juni 2009, 10:35
Ligt eraan hoe hard je kan en mag spelen of een vox dan de amp voor jou is. als het ook op de slaapkamer goed moet klinken zou ik geen ac 30 kopen..


Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Muziek Berkers in Deurne (http://www.muziekberkers.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=19&Itemid=34) heeft een nieuwe AC30 met Alnico Blue speakers te koop staan voor 1290,- euri.

bedankt voor de info maat :crazyhappy: kzal dat eens even uitchecken wel nog ff kijken waar deurne gelegen is. :crazyhappy:

Squier4ever
16 juni 2009, 11:02
Ong. 20-30 minuutjes vanaf Eindhoven.

stratman1976
16 juni 2009, 21:29
tja ik speel eigenlijk vooral met een band dus daarom dat de ac15 te weinig power heeft en ik vind het vervelend dat ik die overdrive niet op een lager volume eruit krijg :p en dat kan die ac30 wel ^^

maar thx voor de tip ^^

Mee eens, ik heb ook een AC15, vooral voor thuis en in de oefenruimte gaat het net niet hard genoeg.

Maar AC30 zou ik zeker doen en dan niet met die wharfedale speakers, maar gewoon blue alnico's of greenbacks, ben je klaar!!

futura
17 juni 2009, 00:35
Maar AC30 zou ik zeker doen en dan niet met die wharfedale speakers, maar gewoon blue alnico's of greenbacks, ben je klaar!!

danku stratman! de greenbacks zijn die ook te krijgen en kosten die ook veel extra?