PDA

View Full Version : [Akoestische Gitaar] Ik heb dus een tremolo.. gevaarlijk?



Rararr
14 juni 2009, 22:43
Hoi,

Klinkt mischien raar maar ik heb een akoestische gitaar, op die gitaar zit de nek nogal los, ik heb ontdekt dat als ik een beetje duw op die nek dat ik dan een tremolo effect krijg...

Alleen vraag ik me af heeft dit veel nadelen? klapt die nek mischien een keer in mijn gezicht? of?

beruk
14 juni 2009, 22:47
Ja, hoor die gitaar gaat gerust een keer stuk als je op zo'n manier een tremolo effect probeert te maken. Ik zou even langs een gitaarbouwer gaan...

Ace 1.15.19
14 juni 2009, 23:52
Je ziet wel vaker gitaristen een kleine dive maken door achter wat tegen de hals te duwen. Als de neck wat los zit dan zou ik hier dus zeker niet zoveel kracht tegen aan zetten als ik jou was.

Rararr
15 juni 2009, 22:45
Ja.. het lijkt me zo gevaarlijk als hij los komt. Ik heb wel eens een snaar laten knappen in mijn gezicht nou mijn hart stond bijna stil :dontgeti: stel je voor dat ik ermee aan het kloten ben en opeens knalt die hele nek in mijn gezicht... Maarja dit helpt toch mee aan de kwaliteit? Nu mijn nek zo los zit gaan de snaren toch veel sneller out of tune?

WICKED
15 juni 2009, 23:37
ja logisch toch:p zou t niet doen

Arjan12
15 juni 2009, 23:40
Als je hals los zit zou ik er mee opletten, maar een 'gezonde' gitaar moet er wel tegen kunnen hoor.

Ace 1.15.19
15 juni 2009, 23:41
Als je hals los zit zou ik er mee opletten, maar een 'gezonde' gitaar moet er wel tegen kunnen hoor.
Dat denk ik inderdaad ook, maar je moet geen al te gekke capriolen uit gaan halen.

Otje
16 juni 2009, 08:10
Slash deed dat een keer met een van zijn Les Pauls. Knal, hals breekt. De kracht van de snaren slaat de afgebroken hals tegen zijn gezicht. Lippen stuk, tanden eruit. En dat was met .010 snaren op een solidbody, terwijl de meeste akoestische gitaren met .012's zijn uitgerust....