PDA

View Full Version : 2de gitaar



safu
14 juni 2009, 22:53
Hallo,
Ik ben van plan een 2de gitaar te kopen, ik speel vooral metal, prijs is tussen de 100-400 euro m'n gedacht is een epiphone g400.

Jay75
14 juni 2009, 22:56
Prima keuze!

J-sus Rulez
14 juni 2009, 23:38
een tweedehands epiphone les paul custom?

Eomer
14 juni 2009, 23:48
Tweedehands Jackson Kelly!

Portel
14 juni 2009, 23:49
Welke gitaar is je '1e gitaar'?
Als dat een Les Paul is, zou ik een G400 nemen.
Als je al een SG heb, zou ik voor een Les Paul custom gaan,
Epiphone X-plorer is ook leuk.

Ik ben niet zo thuis in Ibanez, maar voor metal kan je ook eens kijken naar een leuke Ibanez.

SwingingZebra
15 juni 2009, 17:42
Epiphone lijkt me ook wel een leuke keuze,de g400 die ik al in handen had was best een leuke gitaar. Ibanez is naar mijn ervaring zeker niet slecht in die prijsklasse, maar klinkt toch net iets sterieler. Al hoewel ik niet weet of dit nu een voor- of een nadeel is in metal...

safu
15 juni 2009, 19:31
Mijn eerste gitaar is een namaak strat tweedehands.

robert-gitarist
15 juni 2009, 19:43
Goede metal plank binnen dat budget? Hmm ik heb anders nog wel een ESP/LTD Viper mét echte EMG's in den aanbieding :D ;)

s0ulmaster
15 juni 2009, 23:18
een leuk rg modelletje? ibanez maakt mooie gitaartjes voor een laag prijsje hoor :cheerup:

bastiaanvanbeek
16 juni 2009, 09:02
mijn keuze zou een greg bennett zijn. in de prijs klasse 100-400 euro (nieuw) zijn greg bennett een van de beste gitaren die ik ooit bespeeld heb. ze zijn niet erg bekend, dus je moet er wel even voor zoeken denk ik. de voordelen van greg bennett gitaren zijn dat ze goedkoop zijn en goed van qualiteit (lekker geluid, ontstemmen niet snel, spelen fijn, en zien er niet slecht uit)

http://www.gregbennettguitars.com/

Rock Bottom
16 juni 2009, 11:26
mijn keuze zou een greg bennett zijn. in de prijs klasse 100-400 euro (nieuw) zijn greg bennett een van de beste gitaren die ik ooit bespeeld heb. ze zijn niet erg bekend, dus je moet er wel even voor zoeken denk ik. de voordelen van greg bennett gitaren zijn dat ze goedkoop zijn en goed van qualiteit (lekker geluid, ontstemmen niet snel, spelen fijn, en zien er niet slecht uit)

http://www.gregbennettguitars.com/

Dat is toch gewoon samick?

Neals
16 juni 2009, 11:38
Dat is toch gewoon samick?

Samick+ zeg maar ;) Wel iets betere kwaliteit.

Voor metal zou ik niet gaan voor een G400. Een van de dingen die je wil voor metal is veel body voor een supervet geluid van een gedempte E snaar ;) Een SG achtige gitaar zou ik eerder aanraden voor punk/rock.

Moet het per se een epiphone zijn, overweeg dan een Les Paul.

Maakt het merk je niet uit, kijk eens om je heen voor Ibanez, Schechter C1, Esp/Ltd, Jackson/Charvel.

geert1976
16 juni 2009, 13:52
Samick+ zeg maar ;) Wel iets betere kwaliteit.

Voor metal zou ik niet gaan voor een G400. Een van de dingen die je wil voor metal is veel body voor een supervet geluid van een gedempte E snaar ;) Een SG achtige gitaar zou ik eerder aanraden voor punk/rock.

Moet het per se een epiphone zijn, overweeg dan een Les Paul.

Maakt het merk je niet uit, kijk eens om je heen voor Ibanez, Schechter C1, Esp/Ltd, Jackson/Charvel.

Wip er high output humbuckers in en een SG is prima te gebruiken voor metall.
Kijk maar eens naar de Viper Serie, metall beestjes met SG body

Alexilaihofan
16 juni 2009, 17:44
Mijn 2e was een Stagg Heavy V Gothic Ding..

was 200 euries.
Viel me behoorlijk mee kwa geluid enzo. :)

safu
16 juni 2009, 20:05
Bedankt iedereen voor de snelle reacties, ik ga dus voor de epiphone sg. :D

Sinner1980
16 juni 2009, 20:11
Goede metal plank binnen dat budget? Hmm ik heb anders nog wel een ESP/LTD Viper mét echte EMG's in den aanbieding :D ;)

Hey, SPAM! Lekker vind ik dat... Moet ik wel zeggen dat de EMG'smeer waard zijn dan het stukkie brandhout waar het inzit...de 50 serie zuigt namelijk, moest ik ff kwijt man, no offense