PDA

View Full Version : wah met Marshall



SloeGin
14 juni 2009, 17:54
Ik heb momenteel een crybaby wah en speel op een JCM 900 maar ben niet tevreden van men wah.
Ik vind die dunlop wah's moeilijk om aan en af te zetten door dat kliksysteem.

Ik speel metal en blues-rock. Van Jimi Hendrix tot Slash, Randy Rhoads, Zakk Wylde, Mark Tremonti, Metallica etc ...

De morley wah's veel eenvoudiger aan en af te zetten. Gaan deze wah's eigelijk 'goed samen' met een Marshall amp of maakt het niet echt uit?

Of is er misschien nog een ander merk waar ik zeker ook eens moet naar kijken?

Alvast bedankt.

robert-gitarist
14 juni 2009, 18:00
Hoezo gaat dat moeilijk dan? Gewoon voet er op, iets door drukken en gaan met die handel?
En als je dat lastig vind, dan is inderdaad Morley misschien wat voor je. Gaat prima samen met een Marshall alleen je moet van het wah geluid houden van Morley. Ik persoonlijk hou er niet van, ondanks dat ik zelf een Bad Horsie 2 heb gehad. Of test eens een paar andere merken wah's uit zoals RMC, Vox etc. Misschien dat die wat soepeler schakelen voor je?

the sure thing
14 juni 2009, 21:22
Belangrijker is misschien: vind je het GELUID wel mooi, maar bevalt het schakelsysteem je niet, of vind je het GELUID van de wah ook niet mooi?

Persoonlijk denk ik dat Crybaby en Marshall 2 handen op 1 buik zijn :)











....En daarom speel ik ook op een Fulltone wah en geen Marshall :)

rocker_71
15 juni 2009, 13:38
Je hebt ook een Crybaby zonder die knop.
Die gaat aan zodra je hem intrapt. Crybaby 95Q.

HaroldA
15 juni 2009, 14:24
Misschien is een Wah pad (http://www.glab.com.pl/true_bypass_wah-pad_en) iets voor jou?


True Bypass Wah-Pad (TBWP) is a full analog device that makes the use of wah-wah type effects more comfortable. Using a traditional wah-wah effect requires switching it ON and OFF, which forces the player to perform an additional operation during which playing is not possible. The wah-pad eliminates this operation.

True Bypass Wah-Pad TBWP

Since now enough is to place a foot on a wah-wah effect - to switch it on and remove a foot – to switch it off (not important is position the wah-wah effect pedal is left). To bypass wah-wah effect the wah-pad enables straight wiring from the effect input jack through the wah-pad switch to the effect output jack, with no connection to the wah-wah effect circuit (True Bypass). So using it eliminates any influence of the wah-wah effect onto a guitar tone when the wah-wah effect is not used.