PDA

View Full Version : gitaar in het buitenland kopen



Nick1976
14 juni 2009, 17:16
Ik ben voornemens een nieuwe gitaar te kopen en zit aan een Gretsch white falcon te denken. Nu zie je deze in Nederland tussen de € 2.800,- en € 3.500,- voorbij komen.

In Engeland zie je ze voor € 2400 en in de USA zelfs al voor € 2.000,-

Kan iemand mij vertellen of het haalbaar is om zelf een gitaar te importeren en of dit een beetje veilig is?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Nick

tidalwave_sideburns
14 juni 2009, 19:09
Dag Nick,


Gezien het huidige aanbod van de online winkels en de moordende concurrentie lijken me de winstmarges niet zo groot. Je zal dus uiteindelijk een vergelijkbaar bedrag neerleggen inclusief invoerrechten en transportkosten als je hem uit Amerika laat overvliegen. Als ik het me goed herinner betaal je vanaf 400 Dollar al een aardig % belasting om het in te voeren, dus voor die white falcon gaat dat zeker op.

Meerwaarde van de lokale gitaarboer is ook dat je hem zelf kunt bespelen, liefde op het eerste gezicht etc etc, ze de gitaar voor je af kunnen stellen, en dat je sneller en gemakkelijker gebruik kan maken van de garantieregeling. Bovendien lijkt het me dat de lokale muziekwinkels het moeilijk hebben in deze tijd, maar toch absoluut onmisbaar als je je instrument wil testen/horen voor je het koopt.
Met je lokale aankoop geef je die lui ook weer een beetje moed.

Dus indien je een vriend/familielid hebt in de states die af en toe overkomt die er een voor je mee kan nemen zou ik gewoon in NL wat winkels afstruinen en kijken of je ergens een goede deal kan vinden.

Weet je al welke uitvoering je wilt? Voor zover ik weet zijn er versies met 3 verschillende pick ups (Filtertrons, Dynasonics en TV Jones Classics), dus hier ook op letten. De ene falcon is de andere niet.

Succes ermee.

Les TeleStrat
14 juni 2009, 21:48
Inderdaad, opletten bij de verschillende uitvoeringen (elementen, houtsoorten) als je gitaren in het buitenland besteld.

Als je in Amerika besteld heb je inderdaad grote kans dat je invoerrechten moet betalen.

Als je iets uit de UK koopt heb je dat probleem niet, want dat is een EU-land.
Gezien de huidige stand van de Britse pond kan je in daar leuke koopjes vinden. Daar kwam ik ook achter... ik heb een Maton gitaar in Duitsland gekocht (dat scheelde al zo'n 500 euro buiten Nederland), maar vorige week kocht een ander forumlid er eentje in Engeland, waarbij het nog eens ruim 400 euro scheelde.. dat was ook even een domper voor mij maar goed.

Doe er je voordeel mee. Een Gretsch is een prachtige gitaar, alleen zijn ze erg overpriced als je het mij vraagt. Lang leve de kredietcrisis:D

Nick1976
14 juni 2009, 21:59
hebben jullie misschien nog goede winkels in de UK of duitsland waar ze een gretsch verkopen? in Belgie heb ik hem nu voor 2650 gevonden maar ik moet zoals al getipt wordt nog even naar de specs kijken.

Les TeleStrat
14 juni 2009, 22:19
hebben jullie misschien nog goede winkels in de UK of duitsland waar ze een gretsch verkopen?

GuitarVillage.. dat is die winkel die mij 400 euro had kunnen besparen als ik daar een Maton had gekocht.

http://www.guitarvillage.co.uk/product-list.asp?manuid=39&catid=6
Ik zie alleen dat veel Gretsches daar tijdelijk uitverkocht zijn. Je kunt uiteraard wel informeren naar levertijden. De enige White Falcon die voorradig is, is de G6136DC (dus een Double Cut), met High Sensitive FilterTronTM Pickups .

Nick1976
15 juni 2009, 16:04
heeft er iemand ook ervaring met Piens uit Belgie, zij bieden de Gretsch G6136T White Falcon Bigsby aan voor 2650 euro. Dit is toch ongeveer 150-500 euro goedkoper dan in Nederland.

Maar ik weet dus niet of dit een beetje een goede zaak is. Wij gaan dit weekend naar Gent en dan wil ik er even langs rijden is aardig op de route.

HaroldA
15 juni 2009, 16:25
heeft er iemand ook ervaring met Piens uit Belgie

Probeer de zoekfunctie eens, zou ik zeggen!

1 v/d eerste hits:


Typisch Piens.

Mij hebben ze zoeens naar de andere kant van het land gelokt onder het mom van grootse promoties. Eenmaal in Deinze bleek er helemaal niets 'groots' aan die zogezegde promoties. En dan verbazen ze zich dat mensen hun dingen bij anderen via internet kopen.

En ze voeren op een agressieve manier promotiecampagnes en ben niet gediend met hun uitnodigingen om op de koffie te komen.

Ze liegen en belazeren, kvind t een ***winkel.

Jay75
2 juli 2009, 11:19
Ik heb mijn Gretsch White Falcon tijd geleden verkocht.
Maar ik had deze NIEUW gekocht, via marktplaats, voor 2150 euro. Dus dat kan je ook altijd nog proberen. Het is wel een van de allerbeste gitaren, zoniet de beste die ik ooit heb gehad. Was van een particulier die een partijtje had geimporteerd via een vriend van hem die een faillisement had opgekocht in de usa.

Alles klopt ook aan die gitaar, sound en looks, alleen ik kon niet super overweg met die oversized body van 17", en als ik eerlijk ben was íe voor mij te opzichtig hehe. Maar toch, dat ding speelde zichzelf en klonk als een klok, en dan niet voor alleen maar Rockabilly, maar ook voor AC/DC achtige dingen, dus als je het geld hebt, kopen dat ding!

Ik heb zelf nu een anniversary Jr besteld uit de USA, die is gisteren ingeklaard en daar komt inderdaad nog zo'n 25% aan invoerbelasting bij.

Laatst stond er nog een Double cutaway te koop op Marktplaats voor 1800 euro en die stond er al een tijdje, dus was nog wel 100 euro afgegaan misschien.
En er staat er nu een te koop voor 2500 euro.

Succes ermee

Jay75
2 juli 2009, 11:20
Hier staat er een, 2500 euro maar gewoon zijn bodemprijs vragen!
http://link.marktplaats.nl/251612537

chinookles
2 juli 2009, 12:09
Gisteren nieuwe Jackson aangekomen uit Amerika, maandag betaald, gisteren al thuis geleverd. Btw en invoertaks moet je idd betalen bij aankomst, maar je hebt wel geen btw in Amerika betaald, dus dat komt op hetzelfde neer. Het scheelt gewoon heel veel in prijs omdat de dollarkoers zo laag staat en je geen winst bijbetaalt die de winkels hier bijrekenen.