PDA

View Full Version : Ik hoop dat het een geintje is...



AART
14 juni 2009, 16:20
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=109462

proest, 2000 euro voor een slecht ontvangen Mark I reïssue (dat is de heartbreaker immers)? Die dingen gaan normaal toch voor 600/700 euro?

Zou er een gek zijn die dat er voor geeft?

Rinze
14 juni 2009, 16:23
Dat is diezelfde paardenlutser die vorig jaar gitaarmarkt dagelijks drie keer vol gooide met zijn Marshallprut, toch? Hij vraagt altijd veel te veel voor hééééél speciale (NOT) spullen. Bij Tonika stond een tijd terug zo'n ding voor een euro of 800 dacht ik.

AART
14 juni 2009, 16:30
Dat is diezelfde paardenlutser die vorig jaar gitaarmarkt dagelijks drie keer vol gooide met zijn Marshallprut, toch? Hij vraagt altijd veel te veel voor hééééél speciale (NOT) spullen. Bij Tonika stond een tijd terug zo'n ding voor een euro of 800 dacht ik.

Idd. Op MP beweerd ie dat de amp nieuw 3000 euro kostte, meer dan de Mark IV. Even nagezocht: in de VS was de HB 1499 dollar en de MK IV 1999. Zou hier dus uitkomen op een nieuwprijs van tegen de 2000 euro voor de HB.

Die ads van die gast zijn sowieso bijna altijd irritand.

caliban
14 juni 2009, 17:30
Hij laat niet eens bieden :-)

Neals
14 juni 2009, 17:31
Das de markt, wat de gek er voor geeft ;)

zjanke
14 juni 2009, 17:37
Maar ik heb zo'n vermoeden dat deze er ook weer lang op blijft staan....

Rinze
14 juni 2009, 18:33
En er dan drie keer per dag opnieuw opgegooid wordt :dontgeti:

Pepe
14 juni 2009, 18:47
Deze is me even ontgaan, waarom zijn die dingen zo goedkoop 2e hands?
Het was indertijd een dure boogie kan ik me herinneren, 3500 dollar of daaromtrent? De guitarplayer review was bepaald niet slecht ook.

AART
14 juni 2009, 19:26
Deze is me even ontgaan, waarom zijn die dingen zo goedkoop 2e hands?
Het was indertijd een dure boogie kan ik me herinneren, 3500 dollar of daaromtrent? De guitarplayer review was bepaald niet slecht ook.

1499 dollar retail. Het is een Mark I reissue in een ander jasje en met wat extra/andere opties. 2e hands zijn ze zo niet zo gewild en daarom goedkoop normaal. Alhoewel een normale Mark I reissue ook zeker geen 1000 euro opbrengt.

alfred
14 juni 2009, 21:38
De link is trouwens naar een MB Heartbreaker ?

AART
14 juni 2009, 22:33
De link is trouwens naar een MB Heartbreaker ?

Heartbreaker = soort van Mark I reissue. Het gaat dus inderdaad om een heartbreaker in dit topic.

Rinze
15 juni 2009, 15:27
Krijg net een mail, blijkbaar van de eigenaar en plaatser van de ad. Heb zijn emailadres maar aan de spamlijst toegevoegd. Rancuneus type.

Komt erop neer dat hij beweert dat ik het ding met een MarkI vergelijk (NOT, was ik niet), hij komt met de prijs uit weet ik veel wanneer van een Duitse webshop (iets van tegen de 3000) en gaat dan verder met mij aanvallen en concluderen dat mijn site dan ook wel prut zal zijn en mijn zelfbouwgitaren ook :cheerup:

Naast dat ie kansloos veel voor zijn amp vraagt en in het verleden heel GM volplempte met zijn zooi kan ie niet lezen ook. Hij doet maar..

AART
15 juni 2009, 16:01
Hmm, stuur maar door dan, was blijkbaar voor mij bedoelt :cheerup:

Edit: Over de 'onterechte' vergelijking met de Mark I, dit komt van de boogie site:


Conceived as the 25th Anniversary Tribute to the original Mark I, the Heartbreaker is a two channel / five mode, footswitchable rendering of that evolutionary milestone.
Bron: http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/Heartbreaker/heartbreakerinfo.html

boeddha
15 juni 2009, 16:34
grappig ook die van paardenlutzer (weet iemand wat dat trouwens is?)
is grappig tja...je hebt ze erbij (ik heb hem overigens verteld dat hij er inderdaad niet veel verstand van heeft ...en gezien zijn gear... overigens zonder verkeerde woorden te gebruiken en in gewoon nederlands...)...

ik zal jullie even opweg helpen de heartbreaker 2x12 combo heb ik zelf in 2001 netjes gekocht bij musik produktiv in duitsland voor 2995 euro, een mark 4 overigens wel met celestion kostte destijds 2695.... het is geen mark 1 RI maar een vorm van tribute aan de M1, je kunt er dus een mark 1 sound uithalen daar houd de vergelijking dan ook mee op.
voor de rest niet zo schreeuwen aub gewoon weten waar je over praat of over goudvisjes gaan schrijven .. en te duur? tja dat kan of misschien niet, bieden mag altijd, inruilen en ruilen ook alleen als je denkt dat het 6 of 700 euro waard is dan snap je wel waarom ik er die optie niet bijzet.
vorig jaar was ik even op zoek naar een heartbreaker head ,die werd mij aangeboden door een muziekzaak uit A'dam als demo!! voor 1600 euro...
wat overigens een redelijke Europese prijs was. (we zitten nu eenmaal niet in de US,...... daar betalen ze zich blauw voor marshall e.d)

voor de rest allemaal een zeer fijne dag toegewenst en succes met de topic(s):sssh::sssh::sssh::sssh:
mvg.....

guitarnijboer
15 juni 2009, 16:39
Ik had op de add gereageerd omdat het mij een leuke versterker leek. Ik had elders op het net ook al gevonden dat de nieuwprijs echt geen 3000 Euro bedroeg en dat had ik hem ook laten weten. Maar goed hij bleef bij zijn vraagprijs wat hij ook zelf moet weten natuurlijk, want het is zijn versterker.

Toch lees ik met veel interesse dit topic! Dat 2000 Euro teveel is had ik al wel door, maar dat de 2e hands prijzen rond de 700 Euro liggen, daar schrik ik een beetje van...

GOED TOPIC DUS !

Edit: Ik zie net dat de adverteerder zelf lid is geworden van het Forum.... grappig.

Mr.Bluesbreaker
15 juni 2009, 16:43
Wat een droeftoeter hierboven, typisch geval van pech hebben door enorme waardedaling en de verkoopbaarheid van je product die ook 2e hands niet best blijkt te zijn. Lullig, maar om totaal niet realistische advertenties te plaatsen en daarna een account maken op GN en een minisoap maken...ik haal de popcorn alvast.

Rutger
15 juni 2009, 16:47
ik zal jullie even opweg helpen de heartbreaker 2x12 combo heb ik zelf in 2001 netjes gekocht bij musik produktiv in duitsland voor 2995 euro, een mark 4 overigens wel met celestion kostte destijds 2695.
Dat kan allemaal best wezen, maar als ze tegenwoordig doorgaans voor E700 weggaan dan heb je pech: dan is de marktwaarde van je product de afgelopen 8 jaar gewoon enorm gedaald en zul je als verkoper dat verlies moeten nemen. De kopers weten wel beter....

boeddha
15 juni 2009, 16:56
haal ik de pinda's en pepsi erbij!
vind het nu ook wel grappig worden
cheers:sssh:

VanMeekeren
15 juni 2009, 17:13
ik zal jullie even opweg helpen de heartbreaker 2x12 combo heb ik zelf in 2001 netjes gekocht bij musik produktiv in duitsland voor 2995 euro,


Hadden we toen niet de ouderwetse Gulden nog?

Van Meekeren

chocorookie
15 juni 2009, 19:00
Jaja, maar m'n beste, vergeet de inflatiecorrectie niet van 175% over de afgelopen 8 jaar.
Dan kom je aan de 3 met 3 nullen.

AART
15 juni 2009, 19:09
vorig jaar was ik even op zoek naar een heartbreaker head ,die werd mij aangeboden door een muziekzaak uit A'dam als demo!! voor 1600 euro...
wat overigens een redelijke Europese prijs was.

Nieuw dus met wat speeluren in de winkel, jij verkoopt een 2ehandse (dat verschilt een hoop). Ik zeg niet dat je geen 2000 euro mag vragen, maar doen alsof de mensen die em willen kopen voor de reeële marktwaarde dom zijn is een tweede. De potentiële kopers maken de 2ehands waarde van je amp uit, niet de verkoper.

En btw, als de Mark IV in de USA duurder is is ie dat hier ook, of is een JVM 205 in de USA goedkoper dan een JVM 410?

Puerco
15 juni 2009, 19:22
ik zal jullie even opweg helpen de heartbreaker 2x12 combo heb ik zelf in 2001 netjes gekocht bij musik produktiv in duitsland voor 2995 euro,
hadden we toen niet de ouderwetse gulden nog?

Van meekeren

Klopt, 1 januari 2002 is de euro in 12 landen ingevoerd, in 2007 en 2008 zijn er nog enkele landen bijgekomen.
Benieuwd hoe die paardenlutser dat voor elkaar gekregen heeft dan :D

Renin
15 juni 2009, 20:00
Oké effe rekenen:

2995 gulden = ongeveer 1400 euro.

Tweedehands is ong. 2/3 van de waarde= ongeveer 900 euro :chicken:

Als je pech hebt en je spul is niet (meer) zo populair, wordt:
- of je geduld op de proef gesteld (wat lastig is, want in die prijscategorie zitten meestal mensen die behoorlijk verstand hebben van spullen/of een kenner meenemen voor dat geld)
- het tijd voor een spetterende uitverkoop :seriousf:

boeddha
16 juni 2009, 03:47
:soinnocent:

Thijssie
16 juni 2009, 08:22
proest, 2000 euro voor een slecht ontvangen Mark I reïssue (dat is de heartbreaker immers)? Die dingen gaan normaal toch voor 600/700 euro?
Jij krijgt een percentage voor het extra onder de aandacht brengen van die overpriced kutbak?

Pepe
16 juni 2009, 09:05
Nog bezig over die amp?
Alsof een vraagprijs op logica gebaseerd moet zijn.
En dan verkoopt ie hem niet... boeien..:dontgeti:

boeddha
16 juni 2009, 10:04
beste allemaal je kunt dit topic sluiten de heartbreaker (die btw verkeert in nieuwstaat) is verkocht aan een meneer uit belgie voor 1650 euro die hem in de studio gaat gebruiken (ter info)

voor degeen met de de termen paardenlutzer ,paardelul e.d een tip...kijk in de spiegel en niet in je broek daar want daar zit waarschijnlijk een kleiner ding dan op je schouders al toont de vorm ervan gelijkenis.

wat een niveau hebben sommigen hier op dit forum .. en erger nog wat een gebrek aan kennis!!! en wat schreeuwen ze...

maar ja dat heb je met zulke hobbyisten die thuis voor de spiegel en in de oefenruimte en zelfs op GN alles menen te weten (de beste schippers staan aan wal is het toch!) ze hebben zoveel ervaring en zijn zo goed dat ze eens in de 2 maanden in hun lokale kroeg mogen spelen voor vrienden familie en vage kennissen, het erge is dat juist zij anderen van tips en tricks voorzien en ook overal een ongezoute mening over hebben al is het over de onderbroek van hun eigen schoonmoeder waar de verkeerde muzieknootjes op geprint staan want de maatverdeling zou niet kloppen .......:sssh:

misschien moeten ze maar eens een forum openen voor de pro muzikanten die al jaren +- 120x per jaar optreden en studiowerk en tv werk verrichten al jaren in grote gitaarwinkels hebben en werken en die dus wel weten waar ze het over hebben.... omdat ze het zelf hebben meegemaakt of gehad hebben en er ook mee weten om te gaan en dan dagelijks!...zij die als ze het niet weten dat ook zeggen of hun mond houden, maar gek genoeg hebben (wij) daar niet zoveel zin in, als je hierboven leest weet je ook gelijk waarom.

dit is ook de reden dat ik me heb aangemeld en tevens het laatste wat ik op GN te melden heb dus ......

mijn collega's en ook ik kijken met regelmaat wel eens rond op GN en lachen ons soms helemaal rot,beter dan menig comedy movie die in de bioscoop draait,zoveel onzin en daar word dan nog eens met meer onzin op gereageerd.

echter, er zijn er zeker een stel bij op GN die hebben wel wat fatsoenlijks te melden hebben met de beste bedoelingen en het is zonde en jammer dat juist hun topics of zinnige opmerkingen door nitwits worden belaagd met rare onzin ,scheldwoorden,domme opmerkingen en de rest.

wat maakt het in dit geval nu uit of ik 500 of 5000 voor iets vraag? of het geel of paars is diesel of benzine waar maak je je druk om...
uiteindelijk gaat de kern van het verhaal op..... in een verhaal over popcorn en pinda's en pepsi.....

beste allemaal have a nice day !!:sssh::sssh::sssh::sssh:
mvg...

marter544
16 juni 2009, 10:11
beste allemaal je kunt dit topic sluiten de heartbreaker (die btw verkeert in nieuwstaat) is verkocht aan een meneer uit belgie voor 1650 euro die hem in de studio gaat gebruiken (ter info)

voor degeen met de de termen paardenlutzer ,paardelul e.d een tip...kijk in de spiegel en niet in je broek daar want daar zit waarschijnlijk een kleiner ding dan op je schouders al toont de vorm ervan gelijkenis.

wat een niveau hebben sommigen hier op dit forum .. en erger nog wat een gebrek aan kennis!!! en wat schreeuwen ze...

maar ja dat heb je met zulke hobbyisten die thuis voor de spiegel en in de oefenruimte en zelfs op GN alles menen te weten (de beste schippers staan aan wal is het toch!) ze hebben zoveel ervaring en zijn zo goed dat ze eens in de 2 maanden in hun lokale kroeg mogen spelen voor vrienden familie en vage kennissen, het erge is dat juist zij anderen van tips en tricks voorzien en ook overal een ongezoute mening over hebben al is het over de onderbroek van hun eigen schoonmoeder waar de verkeerde muzieknootjes op geprint staan want de maatverdeling zou niet kloppen .......:sssh:

misschien moeten ze maar eens een forum openen voor de pro muzikanten die al jaren +- 120x per jaar optreden en studiowerk en tv werk verrichten al jaren in grote gitaarwinkels hebben en werken en die dus wel weten waar ze het over hebben.... omdat ze het zelf hebben meegemaakt of gehad hebben en er ook mee weten om te gaan en dan dagelijks!...zij die als ze het niet weten dat ook zeggen of hun mond houden, maar gek genoeg hebben (wij) daar niet zoveel zin in, als je hierboven leest weet je ook gelijk waarom.

dit is ook de reden dat ik me heb aangemeld en tevens het laatste wat ik op GN te melden heb dus ......

mijn collega's en ook ik kijken met regelmaat wel eens rond op GN en lachen ons soms helemaal rot,beter dan menig comedy movie die in de bioscoop draait,zoveel onzin en daar word dan nog eens met meer onzin op gereageerd.

echter, er zijn er zeker een stel bij op GN die hebben wel wat fatsoenlijks te melden hebben met de beste bedoelingen en het is zonde en jammer dat juist hun topics of zinnige opmerkingen door nitwits worden belaagd met rare onzin ,scheldwoorden,domme opmerkingen en de rest.

wat maakt het in dit geval nu uit of ik 500 of 5000 voor iets vraag? of het geel of paars is diesel of benzine waar maak je je druk om...
uiteindelijk gaat de kern van het verhaal op..... in een verhaal over popcorn en pinda's en pepsi.....

beste allemaal have a nice day !!:sssh::sssh::sssh::sssh:
mvg...

Dan heb je iig meer verstand van gitaren en versterkers dan van economie en marktwerking..

peter_heijnen
16 juni 2009, 10:12
Nou, weet ik dan eindelijk waarom ik nooit de behoefte voel om comedy movies in de bioscoop te gaan zien.

Rinze
16 juni 2009, 10:37
Nou, weet ik dan eindelijk waarom ik nooit de behoefte voel om comedy movies in de bioscoop te gaan zien.


Maar jij bent dan ook geen pro :seriousf:

Wat een onleesbaar verhaal zeg van die Boeddha...

Rutger
16 juni 2009, 10:48
beste allemaal je kunt dit topic sluiten de heartbreaker (die btw verkeert in nieuwstaat) is verkocht aan een meneer uit belgie voor 1650 euro die hem in de studio gaat gebruiken (ter info)
Die domme Belgen ook...

Ze zouden hiertegen beschermd moeten worden

Neals
16 juni 2009, 11:03
wat een niveau hebben sommigen hier op dit forum .. en erger nog wat een gebrek aan kennis!!! en wat schreeuwen ze...

maar ja dat heb je met zulke hobbyisten die thuis voor de spiegel en in de oefenruimte en zelfs op GN alles menen te weten (de beste schippers staan aan wal is het toch!) ze hebben zoveel ervaring en zijn zo goed dat ze eens in de 2 maanden in hun lokale kroeg mogen spelen voor vrienden familie en vage kennissen, het erge is dat juist zij anderen van tips en tricks voorzien en ook overal een ongezoute mening over hebben al is het over de onderbroek van hun eigen schoonmoeder waar de verkeerde muzieknootjes op geprint staan want de maatverdeling zou niet kloppen .......:sssh:

misschien moeten ze maar eens een forum openen voor de pro muzikanten die al jaren +- 120x per jaar optreden en studiowerk en tv werk verrichten al jaren in grote gitaarwinkels hebben en werken en die dus wel weten waar ze het over hebben.... omdat ze het zelf hebben meegemaakt of gehad hebben en er ook mee weten om te gaan en dan dagelijks!...zij die als ze het niet weten dat ook zeggen of hun mond houden, maar gek genoeg hebben (wij) daar niet zoveel zin in, als je hierboven leest weet je ook gelijk waarom.


Ik ken ook mensen die 120x per jaar optreden, studiowerk, en tv werk verrichten. Sommigen weten vrijwel niks van gear en kopen iets omdat ze het lekker vinden klinken. Heeft niks met kennis van je spullen te maken.

Daar gaat het ook niet om. Feit is, dat je een amp te koop/verkocht had waarvoor meer gevraagd werd dan het ding uiteindelijk waard is. (lees: 2x zoveel). Vervolgens heeft iemand er commentaar op, hetzelfde als wanneer je dat ding voor 400 euro had aangeboden, en er topics werden geopend van, joh, kijk eens, een koopje.

boeddha
16 juni 2009, 11:35
ook daar heb je gelijk in.
rest my case....:sssh:

jurgend
16 juni 2009, 11:42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeddha
beste allemaal je kunt dit topic sluiten de heartbreaker (die btw verkeert in nieuwstaat) is verkocht aan een meneer uit belgie voor 1650 euro die hem in de studio gaat gebruiken (ter info)

Die domme Belgen ook...

Ze zouden hiertegen beschermd moeten worden

Niet veralgemenen hé... :)

Les Paul R8
16 juni 2009, 12:18
Ik ken ook mensen die 120x per jaar optreden, studiowerk, en tv werk verrichten. Sommigen weten vrijwel niks van gear en kopen iets omdat ze het lekker vinden klinken. Heeft niks met kennis van je spullen te maken.


Volgens mij heb je juist extreem veel kennis van gear als je het koopt omdat je het lekker vindt klinken.....:hippie:

Eerlijk gezegd heb ik dit topic met de nodige verbazing gelezen en snap ik niet waarom jullie je druk maken, simpelweg omdat iemand volgens jullie een hoge prijs voor gear vraagt.

VanMeekeren
16 juni 2009, 12:48
ook daar heb je gelijk in.
rest my case....:sssh:

Als de heren 'paardenlutsers' hier nou eens gehoor aan zouden geven..

De zaak is toch rond nu? Kappen nou.

the judge
16 juni 2009, 12:56
hoi allemaal al enige tijd lees ik op gitaarnet forum de nodige items
maar ben nu dus even lid geworden om aan deze discussie mee te doen.
ikzelf koop al jaren mijn gear in duitsland bij MP MS en thomann omdat dit simpelweg goedkoper is dan in nederland in de jaren 90 sowieso ander btw tarief en de rest
ik heb op zolder even in mijn doos gezocht naar het handbuch fur musiker van musik produktiv het blijkt jaargang 2000 te zijn waar die boeddha het over heeft ik bewaar die dingen ze zijn handig naslag werk en werd eigenlijk wel heel nieuwschierig.vooral ook omdat ik een mesa boogie liefhebber ben en er het een en ander van heb.de heartbreaker was het antwoord van mesa boogie op merken als matchles en andere dure versterkers in die klasse inderdaad een boutique bak

even op een rijtje gezet zodat jullie het kunnen vergelijken en wellicht
heeft een van jullie deze boeken ook om het te kunnen nakijken en bevestigen
zodat de discussie een beetje bijgedraait kan worden

de feiten

mesa mark 4 celestion DM4998 = 2555,44€ met EV speaker 5690DM=2909,25€
triple rectifier head 4690DM =2397,96€ mark 1 reissue 3390DM 1733,28€
heartbreaker 2x12 top 4330DM 2212,86 € heartbreaker combo 5690DM= 2909,25 € Recto verb combo 3750 Dm = 1917,34 € marshall 1960 standaard 4x12 kast 1199Dm =613,04€ 4x12 recto kast stan of trad 2390Dm =1221,99€

dit zijn en waren de prijzen uit het prijzen boek van een van de goedkoopste van europa dus oordeel zelf maar

overigens werd de heartbreaker ook door petrucci gebruikt niet de minste dacht ik en wat de restwaarde van zo'n ding is geen idee 2000 lijkt me te veel maar ja als je het zoekt ze zijn inderdaad zeldzaam en inderdaad gaat de vergelijking met een mark 1 niet op evenals een prijs van 700 of 800 euro dat is ook onzin ik heb nog nooit een mesa boogie 2x12 combo onder de 1000 euro gezien laat staan onder de 1500 euro of het moest een DC of Angel serie zijn of een afgeleefd bakkie
ik kan dus concluderen dat de aanbieder niets verkeerd heeft gezegd en dat die 1650 euro een redelijke rest waarde zou kunnen zijn
als ik dan toch een uitspraak als judge mag doen

interessant topic is dit want wat is wat waard en wie bepaald dat

Kim Wilson
16 juni 2009, 13:16
...
interessant topic is dit want wat is wat waard en wie bepaald dat
Dat bepaalt de markt. Vraag en aanbod. Mijn autootje is momenteel meer waard dan wat hij destijds (40 jaar geleden) nieuw heeft gekost. Is dat onterecht? Een grote dure auto van 3 jaar oud is momenteel nog niet een derde waard van de nieuwprijs. De markt bepaalt dus wat iets nog waard is. Ongeacht of dat reëel is t.o.v. de nieuwprijs.

MarkV
16 juni 2009, 13:29
heel verhaal

Maar was die prijs in 2000(!) nu een euro of een DM prijs?

Kim Wilson
16 juni 2009, 13:30
mesa mark 4 celestion DM4998 = 2555,44€ met EV speaker 5690DM=2909,25€
triple rectifier head 4690DM =2397,96€ mark 1 reissue 3390DM 1733,28€
heartbreaker 2x12 top 4330DM 2212,86 € heartbreaker combo 5690DM= 2909,25 € Recto verb combo 3750 Dm = 1917,34 € marshall 1960 standaard 4x12 kast 1199Dm =613,04€ 4x12 recto kast stan of trad 2390Dm =1221,99€


Beide dus. :)

the judge
16 juni 2009, 13:38
vraag en aanbod is de markt als jouw auto getaxeerd is op laten we zeggen 20.000 euro en ik zoek er al jaren eentje want er zijn er niet zoveel van laat staan te koop, dan kan jij vragen wat je wilt toch?
als ze iedere dag voorbij komen dan beur je die 20.000 ook niet.
je taxatie gaat daar toch manco in dat geval
het maakt mij niet uit wat zo'n versterker opbrengt het gaat mij om het idee van deze discussie
al moet ik zeggen dat de toon van sommige ongenuanceerde reacties naar mijn mening ook niet nodig zijn het toont niet echt klasse daar kun je over het algemeen wel wat uit opmaken het verhaal achter de mens en of wens
to be or not possible to be

judge

Kim Wilson
16 juni 2009, 13:44
vraag en aanbod is de markt als jouw auto getaxeerd is op laten we zeggen 20.000 euro en ik zoek er al jaren eentje want er zijn er niet zoveel van laat staan te koop, dan kan jij vragen wat je wilt toch?
als ze iedere dag voorbij komen dan beur je die 20.000 ook niet.

Nou dan. Je bevestigt het hier nu zelf al. Als de markt op dit moment zo is dat een Heartbreaker voor €700 van eigenaar wisselt, heb je niks aan nieuwprijzen.

AART
16 juni 2009, 13:49
Pfff, wat een soap weer. Nergens gezegd btw dat het een slechte amp is, ik verwonderde me alleen over de prijs. Nouja, ook weer eens wat te doen hier dan. Ik moet wel zeggen dat ik blijkbaar niet helemaal gelijk had wat betreft prijzen hier. Maar mister verkoper ook niet. Volgende soap aub!

the judge
16 juni 2009, 14:02
zoals ik al zei ben ik misschien bevooroordeeld vanwege het feit dat ik een boogie liefhebber ben maar zelfs 700 is belachelijk lijkt me wie dat verzonnen heeft slaat naar mijn mening de plank mis evenals 2000 begrijp me goed.
op HC krijgt de heartbreaker uitsluitend lovende cijfers en op boogie board eveneens mede het feit dat en ik citeer 25th ann tribute dus ode aan de mark 1 en niet heruitgave van een mark 1 in een ander jasje zoals hier egens vermeld
een weinig voorkomende bak is de waarheid lig waarschijnlijk ergens in het midden

zelf koop ik ook wel eens wat via ebay.com maar mensen vergeten dat er dan nog eens 20 a 25% bijkomt voor btw invoertax etc en de vraag is of het heel aankomt
daarmee wil ik alleen maar aangeven dat als mensen usd gaan omrekenen in euro waarbij de heartbreaker google even als je interesse hebt
daar gebruikt verkocht word voor +- 1000usd je hier niet met 700 euro weg komt
voor een versterker heb je ook nog eens een andere trafo nodig kost ook weer extra of je moet met zo'n omvormer van 220 naar 110v gaan slepen
waardoor je versterker ook nog eens anders gaat klinken ook dat is een feit .
maw 700 lijkt me erg irreeel aangezien het kostenplaatje en risico.

sommige hebben de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt als je begrijpt wat ik bedoel.
judge

barno
16 juni 2009, 14:08
zoals ik al zei ben ik misschien bevooroordeeld vanwege het feit dat ik een boogie liefhebber ben maar zelfs 700 is belachelijk lijkt me wie dat verzonnen heeft slaat naar mijn mening de plank mis evenals 2000 begrijp me goed.
op HC krijgt de heartbreaker uitsluitend lovende cijfers en op boogie board eveneens mede het feit dat en ik citeer 25th ann tribute dus ode aan de mark 1 en niet heruitgave van een mark 1 in een ander jasje zoals hier egens vermeld
een weinig voorkomende bak is de waarheid lig waarschijnlijk ergens in het midden

zelf koop ik ook wel eens wat via ebay.com maar mensen vergeten dat er dan nog eens 20 a 25% bijkomt voor btw invoertax etc en de vraag is of het heel aankomt
daarmee wil ik alleen maar aangeven dat als mensen usd gaan omrekenen in euro waarbij de heartbreaker google even als je interesse hebt
daar gebruikt verkocht word voor +- 1000usd je hier niet met 700 euro weg komt
voor een versterker heb je ook nog eens een andere trafo nodig kost ook weer extra of je moet met zo'n omvormer van 220 naar 110v gaan slepen
waardoor je versterker ook nog eens anders gaat klinken ook dat is een feit .
maw 700 lijkt me erg irreeel aangezien het kostenplaatje en risico.

sommige hebben de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt als je begrijpt wat ik bedoel.
judge

Je verwacht hopelijk niet dat mensen dit soort posts zonder enige interpunctie ook echt gaan lezen?

marc_o
16 juni 2009, 14:09
Heerlijk topic weer.

@ boeddha, ga zeker niet weg, we kunnen wel wat goede nieuwe leden gebruiken om de schreeuwlelijkerds hier wat te temmen. Er zitten er nu eenmaal een paar die denken alle wijsheid in pacht te hebben, alles van bepaalde merken weten, maar nog geen 2 noten achter elkaar kunnen spelen.....neemt niet weg dat het in real life vaak bijzonder vriendelijke gasten zijn hoor.

boeddha
16 juni 2009, 14:27
judge bedankt voor de support
inderdaad klopt het dat de heartbreaker me die 2905 euro heeft gekost
ik wist het allemaal niet meer helemaal en ben wat in mijn boekhouding gaan sniffe. gekocht bij MP in jan 2001.
even kleine uitleg,dat de vraagprijs wat hoog was aangehouden, dat doe ik xpres
zodat je niet het gezeik krijg van ruilen met mijn tiny terror enzo.De 1650 van de mijnheer uit belgie lijkt mijzelf een mooi bedrag,hij een "vrij"zeldzame versterker in praktisch nieuwstaat waar hij al een tijdje naar op zoek was (alleen gebruikt in de studio en vorig jaar volledig geretubed).marktwerking?!
alleen het gedoe hier over een advertentie stoorde me evenals de schuttingwoorden die misplaats gebruikt werden.vind ik niet nodig.
dan ga je even kijken bij de site van bijv rinze (die was niet de enigste dus sorry rinze dat ik juist jou eruit pik als voorbeeld) die mij uit het niets bijv een paardenlutzer noemde(nog steeds geen flauw idee wat het is maar zeker niet vriendelijk bedoeld ik ben ook niet zo thuis in bepaalde dialecten) tja dan kan ik het al niet meer serieus nemen.
als ik andere beroepsgitaristen in het land weleens spreek over GN dan
zijn juist dit de dingen waarom zij amper aan dit forum deelnemen.
en waarom ik me er dus ook weer onmiddellijk van terugtrek. van de ene kant jammer maar afentoe een keertje GN lezen blijft absoluut wel grappig
have a nice day:sssh:

the judge
16 juni 2009, 14:44
als je de heartbreaker daar gekocht hebt dan klopt de prijs van 2905 euro dat is een feit ze klinken trouwens waanzinnig ik heb er zelf wel eens op gespeeld maar had destijds niet de € en ben deze serie daarna uit het oog verloren, waarom verkoop als ik vragen mag.

judge

Kim Wilson
16 juni 2009, 14:46
alleen het gedoe hier over een advertentie stoorde me evenals de schuttingwoorden die misplaats gebruikt werden.vind ik niet nodig.
dan ga je even kijken bij de site van bijv rinze (die was niet de enigste dus sorry rinze dat ik juist jou eruit pik als voorbeeld) die mij uit het niets bijv een paardenlutzer noemde(nog steeds geen flauw idee wat het is maar zeker niet vriendelijk bedoeld ik ben ook niet zo thuis in bepaalde dialecten) tja dan kan ik het al niet meer serieus nemen.

Ik kan je grotendeels volgen en ook wel gelijk geven, maar dit snap ik niet zo. Wat is er mis met Rinze's site? Dat ie jou paardenlutser noemde heeft toch niks met die site te maken?

VanMeekeren
16 juni 2009, 14:49
-.-

judge + boeddha: misschien een idee om te gaan PM'en?

Anders voorspel ik weer gejank van de "pro's" hier. Ook is de discussie verder wel ten einde.

Neals
16 juni 2009, 14:51
Heerlijk topic weer.

@ boeddha, ga zeker niet weg, we kunnen wel wat goede nieuwe leden gebruiken om de schreeuwlelijkerds hier wat te temmen. Er zitten er nu eenmaal een paar die denken alle wijsheid in pacht te hebben, alles van bepaalde merken weten, maar nog geen 2 noten achter elkaar kunnen spelen.....neemt niet weg dat het in real life vaak bijzonder vriendelijke gasten zijn hoor.

Ach! Dat zijn de foras op de internets. Iedereen kan ineens een grote bek op steken en laten horen hoe gelijk iemand heeft.

boeddha
16 juni 2009, 14:59
ok .....de laatste van mijn kant..... er is niets mis met zijn site, alleen als je zijn spullen bekijkt dan blijkt het iemand die zelf geen gebruik maakt en dus ervaring heeft met gitaren versterkers en fx uit de duurdere klasse, eerder net boven de instap categorie. overigens niet zoveel mis mee maar zeker niet vergelijkbaar. WEL een ongezoute mening over e.e.a dat stoort, zoiets moet je zelf niet willen.

en het antwoord voor judge .....het moest een nieuwe auto worden nu kan ik met deze verkoop nog iets luxer dan dat ik al op het oog had, leve de recessie
mvg en tot ooit.:sssh:
keep it up judge thnx

tidalwave_sideburns
16 juni 2009, 15:24
Ik vind het een goede strategie, hoog inzetten. Serieuze kopers die weten waar ze op reageren kunnen altijd vrijblijvend een bod doen, en zo hoef je niet te reageren op jochies die hun transistorbak willen ruilen.
Bovendien, als er geen haast bij is om dat ding te verkopen, dan boeit het ook niet zoveel of de meeste mensen het teveel vinden. Helemaal in dat boutique gebeuren heb je mensen die er precies zo een willen. We hebben het hier niet over een Marshall DSL of Fender Twin RI of andere lopende band bakken.

Ook moet je niet vergeten dat tweedehands spul ivm de crisis nu vaak ver onder de prijs van een paar jaar geleden aangeboden wordt. Vraag is ook lager, dus als je er ergens vanaf moet, ben je gauwer geneigd veel van de prijs af te halen. Oftewel omdat een kerel z'n Mesa in de uitverkoop zet om weet ik veel te kunnen betalen, betekent niet dat daarmee een nieuwe richtprijs is gezet.

Een beetje een kansloos topic, en ik snap die verontwaardiging eigenlijk niet.

AART
16 juni 2009, 15:31
judge bedankt voor de support
inderdaad klopt het dat de heartbreaker me die 2905 euro heeft gekost
ik wist het allemaal niet meer helemaal en ben wat in mijn boekhouding gaan sniffe. gekocht bij MP in jan 2001.
even kleine uitleg,dat de vraagprijs wat hoog was aangehouden, dat doe ik xpres
zodat je niet het gezeik krijg van ruilen met mijn tiny terror enzo.De 1650 van de mijnheer uit belgie lijkt mijzelf een mooi bedrag,hij een "vrij"zeldzame versterker in praktisch nieuwstaat waar hij al een tijdje naar op zoek was (alleen gebruikt in de studio en vorig jaar volledig geretubed).marktwerking?!


Mijn 700 schatting was wat aan de lage kant, maar 2000 viel me wel erg op. Op HC zie je dat ze 2ehands tussen de 600 en 1200 dollar betalen 2ehands. Ik denk dat je met die 1650 veel geluk hebt en aan de hoge kant zit, en ik zat met mijn schatting dus aan de lage kant. De amps zijn naast schaars ook onbekend. Onbekend maak blijkbaar onbemind.

Boos reageren is dan niet direct noodzakelijk dan, gewoon bewijzen leveren is de volgende keer voldoende. Bewijs mijn ongelijk als je het niet met me eens bent.

Rinze
16 juni 2009, 15:41
judge bedankt voor de support
inderdaad klopt het dat de heartbreaker me die 2905 euro heeft gekost
ik wist het allemaal niet meer helemaal en ben wat in mijn boekhouding gaan sniffe. gekocht bij MP in jan 2001.
even kleine uitleg,dat de vraagprijs wat hoog was aangehouden, dat doe ik xpres
zodat je niet het gezeik krijg van ruilen met mijn tiny terror enzo.De 1650 van de mijnheer uit belgie lijkt mijzelf een mooi bedrag,hij een "vrij"zeldzame versterker in praktisch nieuwstaat waar hij al een tijdje naar op zoek was (alleen gebruikt in de studio en vorig jaar volledig geretubed).marktwerking?!
alleen het gedoe hier over een advertentie stoorde me evenals de schuttingwoorden die misplaats gebruikt werden.vind ik niet nodig.
dan ga je even kijken bij de site van bijv rinze (die was niet de enigste dus sorry rinze dat ik juist jou eruit pik als voorbeeld) die mij uit het niets bijv een paardenlutzer noemde(nog steeds geen flauw idee wat het is maar zeker niet vriendelijk bedoeld ik ben ook niet zo thuis in bepaalde dialecten) tja dan kan ik het al niet meer serieus nemen.
als ik andere beroepsgitaristen in het land weleens spreek over GN dan
zijn juist dit de dingen waarom zij amper aan dit forum deelnemen.
en waarom ik me er dus ook weer onmiddellijk van terugtrek. van de ene kant jammer maar afentoe een keertje GN lezen blijft absoluut wel grappig
have a nice day:sssh:


Ok. Nog even dan. Al snap ik de helft niet van wat je schrijft omdat ik hoofdpijn krijg van je taalgebruik.

Paardenlutser is een soort stopwoordje, betekent niks en is verder ook niet heftig bedoeld. Ik wil er ook best mijn excuses voor aanbieden. Hierbij dus.

Ik heb voor een jaar of twee een Heartbreaker voor 800 bij Tonika gezien, toch een grote zaak waar ze volgens jou dan verstand van zaken hebben. Meen dat het de top-uitvoering was, maar weet dat niet zeker meer, Mr. Bluesbreaker heeft hem toen ook gezien. Verder heb ik me in het verleden aan je advertentie-plaatsgedrag op GitaarMarkt geërgerd (elke dag weer diezelfde advertentie op de eerste pagina), vandaar dat ik reageerde.

Dan krijg ik een onleesbare mail met daarin mijns inziens grotendeels niet terzake doende argumenten. Ik zie niet wat het er toe doet hoeveel je speelt en of je pro bent. Ik heb genoeg pro's meegemaakt die bijvoorbeeld nog geen gitaar af kunnen stellen. Blijkbaar vind jij mijn site niet ok, dat mag. Maar de technische kant van gitaren is toevallig wel iets waar ik wat vanaf weet en de markt voor tweedehands spullen ook.

Ik zie nu dat je mijn spullen benedenmaats vind, mag ook. Ik kan er goed mee uit de voeten. Boeit ook niet. Ik hoop dat ik je zo mijn bedoeling duidelijk heb gemaakt. Mooi dat je het ding verkocht hebt trouwens, gefeliciteerd :ok:

tillens
16 juni 2009, 15:59
Heerlijk topic weer.

@ boeddha, ga zeker niet weg, we kunnen wel wat goede nieuwe leden gebruiken om de schreeuwlelijkerds hier wat te temmen. Er zitten er nu eenmaal een paar die denken alle wijsheid in pacht te hebben, alles van bepaalde merken weten, maar nog geen 2 noten achter elkaar kunnen spelen.....neemt niet weg dat het in real life vaak bijzonder vriendelijke gasten zijn hoor.

Sluit ik me zeker bij aan bij bovenstaande.. vraag en aanbod is op dit moment zeer lastig in te schatten.. ik merk het zelf ook..
aan de andere kant is het makkelijk roepen dat er hier alleen maar amateurs zitten en de profs lachen.
ik ken genoeg lui op het forum die de profs prima kunnen bijhouden dus wat mij betreft blijf je wel op het forum, en kun je ons nog prima bijscholen begrijp ik uit je comments!

boeddha
16 juni 2009, 16:37
ik lijk verdomme heintje davids wel

waar de pro's zich ontzettend aan storen is het geschreeuw van de onwetende.
als je niets te melden hebt doe dat dan ook niet en als je het doet doe het dan zo dat het niet opvalt dat je er geen kijk op hebt. wat je niet weet kun je niet over oordelen wat je niet kent daar heb je geen mening over.
erg moeilijk is het niet dat vermijd onzin en geschreeuw en misleiding.
probeer eens iets te ONDERBOUWEN voor zover het IQ het toelaat en begin dan een discussie of meng jezelf in de discussie

op de eerste 2 pagina's staan louter foutieve mededelingen zo werkt het let op..., ff kijken google oja hier is er eentje in brazilie kost 500 dollar, he ik kan er eentje kopen voor 500 dollar (daar word je gek van) het verschil bijv tribute of reissue ?? als je geen engelse taal begrijpt laat staan dat je er ooit een gehoord hebt of op gespeeld.... prijsverschil USA en EU..

dissen over een dure boogie als je zelf op een tech 21 speelt,waar gaat het dan in hemelsnaam nog over. vind je mijn advertenties irri kijk dan niet en sla hem over. trouwens als je het geld niet te besteden hebt hoef je er ook geen topic over te beginnen of ga je ze dadelijk ook nog wijsmaken dat een dimebag SD humbucker het beste element voor blues is en gebruikt 5 euro waard is.....pfffff

dit zijn o.a dingen die forum's als deze helaas degraderen tot amateur forum terwijl dat niet de bedoeling is.

ik vind het loser gedrag ........

Het feit dat men op bijv pagina 6 pas de boel probeert te nuanceren om er zonder gezichtsverlies vanaf te komen is een teken dat ik het gelijk aan mijn zeide heb, evenals de prijs voor de boogie waarover ik eerlijk gezegd niet ontevreden mag zijn maar er is er al meer dan een jaar in de benelux en duitsland geen heartbreaker te vinden ....volgens de koper.

mvg have a nice life:sssh:

peter_heijnen
16 juni 2009, 16:48
Hey boeddha, ik ben een 'pro' zoals jij het zo mooi weet te noemen.

Blaas eens een beetje lager van die hoge toren van je, wil je?

AART
16 juni 2009, 16:51
ik lijk verdomme heintje davids wel

waar de pro's zich ontzettend aan storen is het geschreeuw van de onwetende.
als je niets te melden hebt doe dat dan ook niet en als je het doet doe het dan zo dat het niet opvalt dat je er geen kijk op hebt. wat je niet weet kun je niet over oordelen wat je niet kent daar heb je geen mening over.
erg moeilijk is het niet dat vermijd onzin en geschreeuw en misleiding.
probeer eens iets te ONDERBOUWEN voor zover het IQ het toelaat en begin dan een discussie of meng jezelf in de discussie

op de eerste 2 pagina's staan louter foutieve mededelingen zo werkt het let op..., ff kijken google oja hier is er eentje in brazilie kost 500 dollar, he ik kan er eentje kopen voor 500 dollar (daar word je gek van) het verschil bijv tribute of reissue ?? als je geen engelse taal begrijpt laat staan dat je er ooit een gehoord hebt of op gespeeld.... prijsverschil USA en EU..

dissen over een dure boogie als je zelf op een tech 21 speelt,waar gaat het dan in hemelsnaam nog over. vind je mijn advertenties irri kijk dan niet en sla hem over. trouwens als je het geld niet te besteden hebt hoef je er ook geen topic over te beginnen of ga je ze dadelijk ook nog wijsmaken dat een dimebag SD humbucker het beste element voor blues is en gebruikt 5 euro waard is.....pfffff

dit zijn o.a dingen die forum's als deze helaas degraderen tot amateur forum terwijl dat niet de bedoeling is.

ik vind het loser gedrag ........

Het feit dat men op bijv pagina 6 pas de boel probeert te nuanceren om er zonder gezichtsverlies vanaf te komen is een teken dat ik het gelijk aan mijn zeide heb, evenals de prijs voor de boogie waarover ik eerlijk gezegd niet ontevreden mag zijn maar er is er al meer dan een jaar in de benelux en duitsland geen heartbreaker te vinden ....volgens de koper.

mvg have a nice life:sssh:

Over loos slecht onderbouwd geschreeuw gesproken zeg, deze post is dan toch wel kampioen. Mijn tips: Maak zinnen asteblieft eens af, maak redeneringen af (aanleiding>kern/argumenten>conclusie) en let op de interpunctie.

Voor zo'n pro als jij moet dat toch geen probleem zijn?

Thijssie
16 juni 2009, 16:56
Ik pak de pinda's erbij....

eggen_h
16 juni 2009, 17:01
haha, de pro's:dontgeti:

boeddha
16 juni 2009, 17:02
aart je snapt onderhand toch wel dat dit ook op jou slaat.
onzin prater.:sssh:

ben je bang om iets te schrijven wat langer is dan 1 of 2 regeltjes.
valt het dan op?
:sssh:

cazmodean
16 juni 2009, 17:02
Over loos slecht onderbouwd geschreeuw gesproken zeg, deze post is dan toch wel kampioen. Mijn tips: Maak zinnen asteblieft eens af, maak redeneringen af (aanleiding>kern/argumenten>conclusie) en let op de interpunctie.

Voor zo'n pro als jij moet dat toch geen probleem zijn?

Om nog maar te zwijgen over spelling/grammatica: zeide ipv zijde, enigste ipv enige. Daar word ik nou kriegel van ;) Wat 'n discussie zeg, gaan we nu echt elkaar voor 'rotte vis' uitmaken om de vraagprijs van 'n versterker?

Arjan12
16 juni 2009, 17:02
Dat bepaalt de markt. Vraag en aanbod. Mijn autootje is momenteel meer waard dan wat hij destijds (40 jaar geleden) nieuw heeft gekost. Is dat onterecht? Een grote dure auto van 3 jaar oud is momenteel nog niet een derde waard van de nieuwprijs. De markt bepaalt dus wat iets nog waard is. Ongeacht of dat reëel is t.o.v. de nieuwprijs.

Nu is de hamvraag: wat voor auto heb je?

pimmetje
16 juni 2009, 17:09
Nou, hij is meer waard dan vroeger, dus het zal wel een auto voor pro's zijn.

shredneck
16 juni 2009, 17:09
En waarschijnlijk handwired.

AART
16 juni 2009, 17:11
Nu is de hamvraag: wat voor auto heb je?

een eend.


aart je snapt onderhand toch wel dat dit ook op jou slaat.
onzin prater.

ben je bang om iets te schrijven wat langer is dan 1 of 2 regeltjes.
valt het dan op?


Ik voelde me niet echt aangesproken door jouw omschrijving. Volgende keer beter. Ik snap ook niet echt waarom je jezelf zo aanvallend opstelt terwijl ik een redelijke vraag opwierp (zonder direct te veroordelen).

shredneck
16 juni 2009, 17:17
Even on-topic.

Een Boogie Heartbreaker is wel degelijk een dure amp, dat kan ik me nog wel herinneren van toen ie uitkwam. Instant gas-machine, dat zeker.
Nu vind ik wel dat Boogie allang niet meer is wat het geweest is, zeker als je kijkt naar merken als TopHat, Mad Professor, Bruno etc. Dat zijn de handgebouwde boetiekbakken waar je geen produktiemethoden uit de autoindustrie in toegepast zult zien, helaas is dat bij bijvoorbeeld de nieuwe rectifiers wel het geval.

Niet dat het boeit want met zo'n ding kun je flink maaien, hoken, brekk'n en angoan.

Ik denk dat de Heartbreaker een toffe amp is die alleen maar meer waard wordt.

MarkV
16 juni 2009, 17:18
ik lijk verdomme heintje davids wel


Ja, ga je nu echt weg, of blijf je gewoon? Als je gewoon blijft, hoeft je wat mij betreft niet te dreigen elke keer voorgoed weg te gaan!




waar de pro's zich ontzettend aan storen is het geschreeuw van de onwetende.


Welke pro's dan? Wie ben je zelf eigenlijk? (niet denigrerend bedoelt, gewoon een vraag!) En waarom vind je het nodig om elke keer voor 'alle pro's' te spreken?



probeer eens iets te ONDERBOUWEN voor zover het IQ het toelaat en begin dan een discussie of meng jezelf in de discussie


Persoonlijk vind ik het niet sjiek om in het openbaar te oordelen over het IQ van mensen die je niet persoonlijk kent...



dissen over een dure boogie als je zelf op een tech 21 speelt,waar gaat het dan in hemelsnaam nog over.


Er zijn pro's (lekker belangrijk!) die over Tech21 versterkers spelen! Blijkbaar niet aan jouw besteed, maar dat is dus niet een 'graadmeter' voor de kundigheid van iemand!



vind je mijn advertenties irri kijk dan niet en sla hem over


Ik stoor me niet aan advertentie's met overpriced Mesa rommel :soinnocent:, maar wel aan mensen die continue dezelfde versterker plaatsen. Wat mij betreft dien je daarvoor aangepakt te worden...



dit zijn o.a dingen die forum's als deze helaas degraderen tot amateur forum terwijl dat niet de bedoeling is.


Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft GN niet de intentie een forum voor pro's te zijn. Ik weet niet waarop je baseert dat dit niet de bedoeling is?

Voor de rest vind ik het wel grappig dat je zo over de zeik gaat over iets (GN) wat je in eerste instantie al had gedegradeerd als een amateur forum. Je laat je toch niet kennen joh, als pro zijnde!

Ps. Ik ben zelf de grootste gitaar prutser die er is, maar dat had je vast al gezien aan de versterker die ik hieronder heb staan!

shredneck
16 juni 2009, 17:18
aart je snapt onderhand toch wel dat dit ook op jou slaat.
onzin prater.:sssh:

ben je bang om iets te schrijven wat langer is dan 1 of 2 regeltjes.
valt het dan op?
:sssh:

Heel professioneel

MarkV
16 juni 2009, 17:19
een eend.

Kever toch? Maar goed, dat is nou niet echt 'de hamvraag' :cheerup:

boeddha
16 juni 2009, 17:23
het is een dafje geworden met gordijtjes achter
is meer waard dan vroeger de bedrading is handwired en hij is gemod ..
oja,zit in nieuwe nitro lak want dan hoor ik de motor beter, en ik heb JJ's gebruikt voor de radio zodat de sound wat meer vintage is whoeaaaaaaa

quote van aart die zo moe word van taalgebruik : 1499 dollar retail. Het is een Mark I reissue in een ander jasje en met wat extra/andere opties. 2e hands zijn ze zo niet zo gewild en daarom goedkoop normaal. Alhoewel een normale Mark I reissue ook zeker geen 1000 euro opbrengt .........beste aard hoe kom je toch aan deze wijsheid?

AART
16 juni 2009, 17:26
Even on-topic.

Een Boogie Heartbreaker is wel degelijk een dure amp, dat kan ik me nog wel herinneren van toen ie uitkwam. Instant gas-machine, dat zeker.
Nu vind ik wel dat Boogie allang niet meer is wat het geweest is, zeker als je kijkt naar merken als TopHat, Mad Professor, Bruno etc. Dat zijn de handgebouwde boetiekbakken waar je geen produktiemethoden uit de autoindustrie in toegepast zult zien, helaas is dat bij bijvoorbeeld de nieuwe rectifiers wel het geval.

Niet dat het boeit want met zo'n ding kun je flink maaien, hoken, brekk'n en angoan.

Ik denk dat de Heartbreaker een toffe amp is die alleen maar meer waard wordt.

Je hebt gedeeltelijk gelijk ja. Maar Mesa is sinds begin jaren '80 al niet meer boetiek als in mad professor en zo volgens mij, zeker ook omdat ze (terecht imo) pcb fan zijn.

Boogie is mijns inziens nog steeds een prima bouwer, enkel groter dan in de jaren '80. Mijn huidige Mark IV(2006) doet niet onder voor de 1992 modellen die ik hiervoor had.

Arjan12
16 juni 2009, 17:28
Kever toch? Maar goed, dat is nou niet echt 'de hamvraag' :cheerup:

Jawel, ik wil het weten! En foto's! Het topic zelf gaat toch nergens meer over.

MarkV
16 juni 2009, 17:33
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1944913&highlight=kever#post1944913

Beetje zoeken kan geen kwaad! En nou niet meer het topic ontsporen :seriousf:

peter_heijnen
16 juni 2009, 17:33
Ik heb toevallig vanmiddag mijn tech21 opgepikt die is gerepareerd en nagekeken door dirk_hendrik. Zat er net wat op te spelen, wat is het toch een heerlijk ampje voor een non-pro amp! :)

marter544
16 juni 2009, 17:34
het is een dafje geworden met gordijtjes achter
is meer waard dan vroeger de bedrading is handwired en hij is gemod ..
oja,zit in nieuwe nitro lak want dan hoor ik de motor beter, en ik heb JJ's gebruikt voor de radio zodat de sound wat meer vintage is whoeaaaaaaa

quote van aart die zo moe word van taalgebruik : 1499 dollar retail. Het is een Mark I reissue in een ander jasje en met wat extra/andere opties. 2e hands zijn ze zo niet zo gewild en daarom goedkoop normaal. Alhoewel een normale Mark I reissue ook zeker geen 1000 euro opbrengt .........beste aard hoe kom je toch aan deze wijsheid?

DUDE! Heb je op school geen interpunctie en grammatica gehad? Sorry hoor, ik ben een jong broekie van 18, maar zelfs ik erger me de pelikanenschurft aan jouw manier van typen. Daarnaast, je moet niet zo denigrerend doen over anderen, ik waardeer het in ieder geval niet.

Les Paul R8
16 juni 2009, 17:35
Ik heb toevallig vanmiddag mijn tech21 opgepikt die is gerepareerd en nagekeken door dirk_hendrik. Zat er net wat op te spelen, wat is het toch een heerlijk ampje! :)

Da's toch geen gear voor een pro, Peter......:seriousf:

AART
16 juni 2009, 17:38
quote van aart die zo moe word van [het] taalgebruik : 1499 dollar retail. Het is een Mark I reissue in een ander jasje en met wat extra/andere opties. 2e hands zijn ze zo niet zo gewild en daarom goedkoop normaal. Alhoewel een normale Mark I reissue ook zeker geen 1000 euro opbrengt .........beste aard hoe kom je toch aan deze wijsheid?

1. Die 1499 retail (dollar dus in de VS) kan je vinden in de HC reviews sectie.

2. Mark I reissue in ander jasje klopt aardig lijkt me als Boogie het een 'tribute' gebaseerd op een Mark I noemt?

3. 2ehands niet zo gewild zou je weten als je kijkt naar de prijzen die er gemiddeld voor neergeteld worden, zijn toch lager dan je zou verwachten op basis van de nieuwprijs (lager dan de Mk IV/DR over het algemeen). Niet omdat ze slecht zijn (zal je mij niet snel horen zeggen over een boogie), maar eerder omdat het onbekende amps zijn.

AART
16 juni 2009, 17:39
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1944913&highlight=kever#post1944913

Beetje zoeken kan geen kwaad! En nou niet meer het topic ontsporen :seriousf:

Damn, die wil ik ook! Iemand nog wat nootjes en bier btw?

Joey Handsome
16 juni 2009, 17:40
Jonge jonge jonge, wat een topic is dit weer. Enigszins vermakelijk is het wel. Eigenlijk wilde ik dit enkel lezen, maar ik moet het toch even wat kwijt. Ergens zou ik bijna denken dat 'Judge' en 'boeddha' dezelfde persoon zijn, gezien het volledige gebrek aan interpunctie en het kleuterniveau waarop er gespeld wordt. Verder hoop ik dat 'boeddha' ook niet meer terug komt, want zijn posts zijn toch niet leesbaar. Misschien een pro in je spel, maar daar houdt het dan ook weer bij op hè. Veel succes met het serieuze werk!

marc_o
16 juni 2009, 17:54
Het was weer een geweldige dag op gitaarnet.
Pro of niet...interesseert me geen biet.
:grouphug:

Thijssie
16 juni 2009, 17:57
Pro of niet...interesseert me geen biet.
Want de echte pro, verkoopt hem zo!

peter_heijnen
16 juni 2009, 17:58
Da's toch geen gear voor een pro, Peter......:seriousf:
Ja, dat is en blijft een minpuntje!

Voor de rest blijft het echt een prima stuk gereedschap.

marc_o
16 juni 2009, 17:58
een beetje pro, is een ho

Rinze
16 juni 2009, 17:59
Boeddha (niet zo'n heel toepasselijke naam) doet me een beetje denken aan die pipo van laatst met die gitaarlessen op YouTube. Zelfde soort knullig en aanvallend taalgebruik. Alleen maar ingaan op wat hem goed uitkomt.

Nou ja, ik ben er wel klaar mee. Tijd om verder te gaan met mijn (amateur-) leven, eens kijken of mijn Tech 21 het nog doet ;)

peter_heijnen
16 juni 2009, 17:59
een beetje pro, is een ho
Hoho, kappe nou!

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:00
eens kijken of mijn Tech 21 het nog doet ;)
En?
.......

Rinze
16 juni 2009, 18:03
En?
.......


De kids zitten tv te kijken, nog even wachten. Moet eerst ook nog afwassen :( (geen pro-afwasmachine he)

Van de week deed ie het nog. Maar ik zit eigenlijk te wachten tot ie uit produktie gaat, dan ga ik hem als vintage object verpatsen :cheerup:

the judge
16 juni 2009, 18:08
beetje pro is een ho. hmm daar zit wel wat in.als je er goed van kunt leven is het toch mooi dat je van je hobby je beroep hebt kunnen maken. kijk! ik gebruikte een punt,of heb ik een punt?

judge

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:09
De kids zitten tv te kijken, nog even wachten. Moet eerst ook nog afwassen :( (geen pro-afwasmachine he)

Van de week deed ie het nog. Maar ik zit eigenlijk te wachten tot ie uit produktie gaat, dan ga ik hem als vintage object verpatsen :cheerup:
De tech of de afwasmachine?

Rinze
16 juni 2009, 18:12
De Tech, maar als ik een afwasmachine zou hebben dan was die ook zeker vintage.

the judge
16 juni 2009, 18:15
wie van de kenners heeft er wel eens op zo'n heartbreaker gespeeld?
misschien dat nu dan de aap uit de mouw komt.
komen we weer een beetje terug bij de kern.
kijk! weer een punt.
judge

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:18
hey Judge, ik heb net even een ip checkje gedaan. Welke van je twee accounts wil je liever geband zien judge of boeddha.

Wat een pro ben jij, pathetic!

Joey Handsome
16 juni 2009, 18:19
Maar het topic ging toch helemaal niet over wie er wel of niet over een Heartbreaker had gespeeld?? :dontgeti:

Dirk_Hendrik
16 juni 2009, 18:20
Ja, dat is en blijft een minpuntje!

Voor de rest blijft het echt een prima stuk gereedschap.


Zonet een linesucks FM4 in leven gekregen. Jammer dat het ding niet pro is, anders was het een leuk stuk gereedschap geweest.

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:23
hey Judge, ik heb net even een ip checkje gedaan. Welke van je twee accounts wil je liever geband zien judge of boeddha?
Laat ook maar, the judge bij deze geband. Jammer, weer een kenner minder.

Rinze
16 juni 2009, 18:24
't Is weer soaptijd :cheerup:

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:24
Zonet een linesucks FM4 in leven gekregen. Jammer dat het ding niet pro is, anders was het een leuk stuk gereedschap geweest.
Gefeliciteerd Barend, idd jammer van dat non-pro. Mag ie dan wel voor demo's gebruikt worden?

Rude Perception
16 juni 2009, 18:29
wie van de kenners heeft er wel eens op zo'n heartbreaker gespeeld?
misschien dat nu dan de aap uit de mouw komt.
komen we weer een beetje terug bij de kern.
kijk! weer een punt.
judge

Uhm, nee, de kern is de vraagprijs/waarde van dat ding. Niet hoe goed hij was. Ik ben nog steeds benieuwd hoe Boeddha, je doet de naam trouwens geen eer aan, aan euro's kwam toen hij de amp kocht. Eén van de weinige vragen/posts waar hij niet op reageert.

Verder hoopte ik altijd dat ook pro's ook gewoon liefde voor muziek hadden, die ze konden delen met amateurs. Zoals wij amateurs dat onder elkaar ook kunnen. Blijkbaar is die liefde voor muziek bij jou verdwenen want jij zit amateurs alleen maar af te kraken en neer te halen. Jammer, want van muziek die zonder liefde gemaakt wordt blijft weinig muziek over. Wat ons amateurs (ja, ook 16-jarige pubers die net een epiphone en transistorbakje bij elkaar kunnen sparen om in de oefenruimte met vrienden bier te zeupen en punk te spelen) in mijn ogen betere muzikanten maakt dan arrogante pro's als jij.

Doeidoei!

AART
16 juni 2009, 18:29
Zo, kom je terug van het ho schudden, zitten er weer 3 pagina's bij! Gaat lekker. :grouphug:

Leuk ook hoe boeddha/judge blijft doorzeuren alsof ik/anderen de amp slecht genoemd hebben...

Edit: Dit topic zit btw vol nieuwe sigs, eens even zoeken of er een leuke voor mij bij zit.

Rude Perception
16 juni 2009, 18:31
hey Judge, ik heb net even een ip checkje gedaan. Welke van je twee accounts wil je liever geband zien judge of boeddha.

Wat een pro ben jij, pathetic!

Wat dit bovenstaande verhaal van mij een beetje overbodig maakt, aangezien ik niet verwacht dat je nog gaat reageren, noch dat je een pro bent.

peter_heijnen
16 juni 2009, 18:53
Dit topic zit btw vol nieuwe sigs, eens even zoeken of er een leuke voor mij bij zit.
Deze misschien?

judge + boeddha: misschien een idee om te gaan PM'en?

Les Paul R8
16 juni 2009, 18:57
hey Judge, ik heb net even een ip checkje gedaan. Welke van je twee accounts wil je liever geband zien judge of boeddha.

Wat een pro ben jij, pathetic!

Meer een Schitz(pr)o.....Skiets heeft een echte concurrent er bij....:seriousf:

Les Paul R8
16 juni 2009, 19:03
Het is dus een hoax? Die amp heeft dus nooit bestaan?

Aart had het dus goed. Het was dus een geintje :)

Blend
16 juni 2009, 19:29
Uhm, nee, de kern is de vraagprijs/waarde van dat ding. Niet hoe goed hij was. Ik ben nog steeds benieuwd hoe Boeddha, je doet de naam trouwens geen eer aan, aan euro's kwam toen hij de amp kocht. Eén van de weinige vragen/posts waar hij niet op reageert.

Verder hoopte ik altijd dat ook pro's ook gewoon liefde voor muziek hadden, die ze konden delen met amateurs. Zoals wij amateurs dat onder elkaar ook kunnen. Blijkbaar is die liefde voor muziek bij jou verdwenen want jij zit amateurs alleen maar af te kraken en neer te halen. Jammer, want van muziek die zonder liefde gemaakt wordt blijft weinig muziek over. Wat ons amateurs (ja, ook 16-jarige pubers die net een epiphone en transistorbakje bij elkaar kunnen sparen om in de oefenruimte met vrienden bier te zeupen en punk te spelen) in mijn ogen betere muzikanten maakt dan arrogante pro's als jij.

Doeidoei!

Een hele dikke PLUS ÉÉN voor jou kerol!

En eerlijk gezegd verbaasd 't me 'n beetje dat niemand er eerder achter kwam dat die 2 lutsers (boedha en judge) één en dezelfde persoon waren. Niet dat ik op dat geniale idee ben gekomen, maar ik schat jullie over het algemeen hoger in ;)

Joey Handsome
16 juni 2009, 19:31
Een hele dikke PLUS ÉÉN voor jou kerol!

En eerlijk gezegd verbaasd 't me 'n beetje dat niemand er eerder achter kwam dat die 2 lutsers (boedha en judge) één en dezelfde persoon waren. Niet dat ik op dat geniale idee ben gekomen, maar ik schat jullie over het algemeen hoger in ;)

Naja, ik heb het netjes gepost hoor. Vond het al knap dat er twee man (of paardenlutsers, wat je wil) waren die allebei even achterlijk konden tikken.

boeddha
16 juni 2009, 19:32
Het was slechts een kwestie van tijd dat het ip adres getraceerd zou worden dus ik was er al op voorbereid.

Geen probleem, de discussie over taalgebruik op dit forum en over kennis van zaken is aangehaald.
Of het nu je hobby is of je amateur bent of pro, het maakt ook niet uit wat je hebt of doet.
Wat er wel toe doet is het gezwam in de leegte over gear waar men geen weet van heeft.
Er zijn een hoop lui die dit doen en ook blijven zwammen.Smaken over gear verschillen maar kennis heeft vele vormen.Uiteindelijk praat je uit ervaring zodat je iets kunt onderbouwen. Je doet research maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ondervinden.Dit doe je helaas niet thuis maar in werk situaties.
Uit een tech 21 kun je absoluut goede sounds halen eveneens uit een marshall jmp1 of een podje en er zijn erbij die kunnen uit een million dollar set nog een drollen geluid produceren.
Muziek maken is geweldig op welk niveau dan ook dat maakt ook niet uit.
Echter het onzin verkondigen aan anderen die er minder verstand van hebben vinden ik en collega's van mij die met deze gear veel werken een bedenkelijke zaak en helaas zijn er op gitaarnet forum teveel van deze schreeuwers.
Nogmaals het is misleidend en unfair.

terugkomend op de heartbreaker die is inmiddels opgehaald vandaar deze verlate posting. ik heb netjes de papieren overlegd evenals de aankoop bon.
(5690 DM omgerekend 2909,25 euro)
mvg

Joey Handsome
16 juni 2009, 19:36
Toch ben ik dan ergens wel nieuwsgierig naar een voorbeeld van een post/topic hier op het forum dat voor jou onderstreept dat er hier veelvuldig (dus niet door één of andere lutser) door 'schreeuwers' onzin wordt aangehaald.

Han S
16 juni 2009, 19:38
Het was slechts een kwestie van tijd dat het ip adres getraceerd zou worden dus ik was er al op voorbereid.

Geen probleem, de discussie over taalgebruik op dit forum en over kennis van zaken is aangehaald.
Of het nu je hobby is of je amateur bent of pro, het maakt ook niet uit wat je hebt of doet.
Wat er wel toe doet is het gezwam in de leegte over gear waar men geen weet van heeft.
Er zijn een hoop lui die dit doen en ook blijven zwammen.Smaken over gear verschillen maar kennis heeft vele vormen.Uiteindelijk praat je uit ervaring zodat je iets kunt onderbouwen. Je doet research maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ondervinden.Dit doe je helaas niet thuis maar in werk situaties.
Uit een tech 21 kun je absoluut goede sounds halen eveneens uit een marshall jmp1 of een podje en er zijn erbij die kunnen uit een million dollar set nog een drollen geluid produceren.
Muziek maken is geweldig op welk niveau dan ook dat maakt ook niet uit.
Echter het onzin verkondigen aan anderen die er minder verstand van hebben vinden ik en collega's van mij die met deze gear veel werken een bedenkelijke zaak en helaas zijn er op gitaarnet forum teveel van deze schreeuwers.
Nogmaals het is misleidend en unfair.

terugkomend op de heartbreaker die is inmiddels opgehaald vandaar deze verlate posting. ik heb netjes de papieren overlegd evenals de aankoop bon.
(5690 DM omgerekend 2909,25 euro)
mvg

Je doet me denken aan Scali, maar die was een stuk slimmer. Ik voorspel je geen lang forumleven hier als je zo doorgaat.

Joey Handsome
16 juni 2009, 19:40
Je doet me denken aan Scali, maar die was een stuk slimmer. Ik voorspel je geen lang forumleven hier als je zo doorgaat.

Zit je nu alweer te bashen Han? :dontgeti: :???: :soinnocent:

Mitch
16 juni 2009, 19:41
Toch ben ik dan ergens wel nieuwsgierig naar een voorbeeld van een post/topic hier op het forum dat voor jou onderstreept dat er hier veelvuldig (dus niet door één of andere lutser) door 'schreeuwers' onzin wordt aangehaald.

Doe dat lekker in een PB, Algemeen of Off Topic en vervuil geen inhoudelijke subforums met dit soort "ik weet het beter" discussies.

boeddha
16 juni 2009, 19:43
sorry mitch maar ik ben hier niet mee begonnen en ik heb deze topic ook niet gestart.
mvg

peter_heijnen
16 juni 2009, 19:47
Smaken over gear verschillen maar kennis heeft vele vormen.Uiteindelijk praat je uit ervaring zodat je iets kunt onderbouwen. Je doet research maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ondervinden.Dit doe je helaas niet thuis maar in werk situaties.
Alsof de meesten hier dat nog niet weten, en alsof de meesten hier alleen thuis spelen.

"Kennis heeft vele vormen", maar dan wel van de 'pro' en niet van de gemiddelde gn'er?

Blend
16 juni 2009, 19:48
nee, je hebt het topic niet gestart, maar je bent wel verantwoordelijk voor al deze onzin hier, het topic draait om één of andere lutser die continu z'n overprijsde troep op gitaarmarkt zet, vervolgens komt-ie zich verdedigen, is een ongelooflijke idioot door met z'n dual account exact hetzelfde om te gaan als met z'n 'legitieme' account.

Maar verder heeft-ie er niets mee te maken. :stop:

guitarnijboer
16 juni 2009, 19:49
Moet me toch even van het hart dat ik werkelijk geen enkele beroepsmuziekant ken die zo loopt te snoeven dat ie een 'pro' is.
Daarnaast zie ik veel beroepsmuziekanten vaak met verassend goedkope versterkertjes sjouwen...

Het zijn vaak de brakke bruiloftbandje muziekantjes en playback midifile meuk die zichzelf deze titel toeschrijven en er te pas en vooral te onpas over brallen. Dit zijn ook vaak de jongens die kapitalen uitgeven aan 'professionele' spullen.

boeddha
16 juni 2009, 20:03
zeg blendertje ??? begin jij ook al met lutser?
ik heb al eerder aangegeven waarom de prijs hoog word aangehouden op de advertentie,als vraagprijs. Met mensen die serieus interesse hebben word er echter een gewone prijs besproken. De azijnzeikers die voor 100 euro bijv een mark 4 willen kopen heb je dan in ieder geval niet in je mailbox.
Is toch niet zo onlogisch. De manier waarop dit topic werd gestart (waarvan een collega mij een email stuurde anders had ik er niet achtergekomen) slaat nergens op anders gezegd men verkondigt onzin. In vele opzichten.
mvg

guitarnijboer
16 juni 2009, 20:04
En nou ik toch op dreef ben....

Wordt het geen tijd de advertentie weer van marktplaats te verwijderen nu de versterker verkocht is Boedah?

http://link.marktplaats.nl/255911284

Het zou natuurlijk wel heel sneu zijn als de onbekende weldoener uit belgie ook niet zou bestaan evenals je tweede account op GN... :seriousf:

boeddha
16 juni 2009, 20:13
zover was ik nog niet maar gaat zo gebeuren.
mvg

Rinze
16 juni 2009, 20:14
"de amp is een zeer goede en nette staat is weinig gebruikt dwz niet mee opgetreden koste me destijds 3000 euro bij MP in duitsland (duurder dan bijv een mark 4), ze zijn in europa vrij zeldzaam cash vraagprijs is 2000 euro"

Hoe kan dat nou, een pro-amp die weinig gebruikt is en waar niet mee is opgetreden? :chicken:

boeddha
16 juni 2009, 20:19
Dag rinze deze is gewoon gebruikt voor studio jobs.
Volgens mij heb jij ook meer dan 1 gitaar en 1 versterker.
grtz

boeddha
16 juni 2009, 20:24
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee onderhand.
Succes allemaal.
Mvg

Rude Perception
16 juni 2009, 20:32
Of het nu je hobby is of je amateur bent of pro, het maakt ook niet uit wat je hebt of doet.
Wat er wel toe doet is het gezwam in de leegte over gear waar men geen weet van heeft.
Er zijn een hoop lui die dit doen en ook blijven zwammen.Smaken over gear verschillen maar kennis heeft vele vormen.Uiteindelijk praat je uit ervaring zodat je iets kunt onderbouwen. Je doet research maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ondervinden.Dit doe je helaas niet thuis maar in werk situaties.

Toch blijf je doorgaan over pro's versus amateurs en dat link je aan hun kennis. Mijn gitaarleraar (mag ik dat pro noemen?) speelt over een Roland cube 30. Ook live. Dat scheelt hem z'n rug en z'n oren.

Er zitten hier niet-pro's bij wie hun gear eigenlijk een tweede hobby is en waar ze veel tijd in steken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat hoe mensen met hun gear omgaan bijster weinig te maken heeft met wel of niet pro.

marc_o
16 juni 2009, 20:43
Ik ben jaren pro geweest, maar dat stelt ook geen reet voor, betekent gewoon dat je naast je spelen geen ander werk hebt. Ik kon er prima van leven, studeren, gear, auto en motor rijden en op vakantie gaan....big deal zeg.
Al dat ' ik ben pro-gedoe" . Paar van mijn vrienden zijn zo'n beetje de best verdienende pro's van ons land en die heb ik het niet eens zo vaak horen zeggen als ik nu deze dag gelezen heb...

Ik mag weer lekker aan de slag om gitaarsounds te maken en dat doe ik gratis, ben ik nu geen pro?

Rude Perception
16 juni 2009, 20:55
amateur....
;)

marc_o
16 juni 2009, 20:57
dam'n.................:(

marter544
16 juni 2009, 21:01
Hij reageert een beetje op dezelfde manier als de man van de youtube lesjes..

signsofzodiac
16 juni 2009, 21:11
Onwaarschijnlijk, dit topic... Aanvankelijk verbazing over het feit dat iemand er zich druk om maakt dat iemand een amp te koop zet voor een veel te hoog bedrag. WTF mensen? Hoog inzetten, goed verkopen. Zo werkt het. Who cares. Dat ie blijkbaar een rep heeft om continue zijn pruttel bovenaan de lijst te zetten irriteert mij ook, maar da's een zaak voor de mods. Er zijn er meer geweest die zich daaraan schuldig maken.

Dan komt de verkoper zelf er zich nog even mee bemoeien in werkelijk dramatisch Nederlands taalgebruik (moet wel pro-muzikant zijn geweest vanaf de middelbare school). Interpunctie, hoofdletters, allemaal te hoog gegrepen voor meneer. Om vervolgens in een op inburgerings-examen-niveau geschreven plempsel de rest voor gozers met een beperkt iq weg te zetten. Bizar.

Dat er niet eerder iemand op het idee kwam dat het 1 en dezelfde jandoedel betrof. Judge & Boeddha hadden duidelijk of dezelfde middelbare school gevolgd, of er zit een DSM IV-diagnose aan te komen. Hoe treurig.

Ik heb me heel snel uit het pro-circuit teruggetrokken toen ik de muziekindustrie van dichtbij leerde kennen. Jaren later door omstandigheden zelfs een tijd helemaal geen gitaar gespeeld. Veel gear gehad, machtig mooi spul ook. Maar de lol van GN is altijd geweest de combi van kenners en beginners, om elkaar te adviseren met de kennis die je hebt. Of regelmatig een boel slap geouwehoer, ook prima. Dit forum is voor de grootste beginner-droplul tot de grootste pro-droplul. GN is een buurtkroeg met al zijn stamgasten. Maar binnenkomen met het gedrag van een Michelin-sterren-restaurantbezoeker kan mij persoonlijk gestolen worden.

Aan de rest: chill! Naar alle waarschijnlijkheid is deze vogel hier hoogstwaarschijnlijk, naar eigen keus of als ban, snel uitgezongen.

Damn, ik zeur altijd tegen mijn vriendin dat ze die k*tsoap As the world turns moet zien, maar dit topic kan zo de buis op.

Erikt
16 juni 2009, 21:18
Geniaal overigens hoe die gast ergens middenin dit topic met zichzelf zit te slow-chatten. Prachtig om te zien hoe alle verbanden uit elkaar worden getrokken en er hele discussies ontstaan over de meest loze onzin, waarin iedereen over één kam wordt geschoren.

Pro of amateur, het gaat erom dat je mooie muziek maakt.

Erikt
16 juni 2009, 21:19
Owja, stiekem ben ik nu wel vet benieuwd hoe pro je bent Buddha! Welke band zit je? Laat eens wat van je werk horen?

macwilliams
16 juni 2009, 21:32
Onwaarschijnlijk, dit topic... Aanvankelijk verbazing over het feit dat iemand er zich druk om maakt dat iemand een amp te koop zet voor een veel te hoog bedrag. WTF mensen? Hoog inzetten, goed verkopen. Zo werkt het. Who cares. Dat ie blijkbaar een rep heeft om continue zijn pruttel bovenaan de lijst te zetten irriteert mij ook, maar da's een zaak voor de mods. Er zijn er meer geweest die zich daaraan schuldig maken.

Dan komt de verkoper zelf er zich nog even mee bemoeien in werkelijk dramatisch Nederlands taalgebruik (moet wel pro-muzikant zijn geweest vanaf de middelbare school). Interpunctie, hoofdletters, allemaal te hoog gegrepen voor meneer. Om vervolgens in een op inburgerings-examen-niveau geschreven plempsel de rest voor gozers met een beperkt iq weg te zetten. Bizar.

Dat er niet eerder iemand op het idee kwam dat het 1 en dezelfde jandoedel betrof. Judge & Boeddha hadden duidelijk of dezelfde middelbare school gevolgd, of er zit een DSM IV-diagnose aan te komen. Hoe treurig.

Ik heb me heel snel uit het pro-circuit teruggetrokken toen ik de muziekindustrie van dichtbij leerde kennen. Jaren later door omstandigheden zelfs een tijd helemaal geen gitaar gespeeld. Veel gear gehad, machtig mooi spul ook. Maar de lol van GN is altijd geweest de combi van kenners en beginners, om elkaar te adviseren met de kennis die je hebt. Of regelmatig een boel slap geouwehoer, ook prima. Dit forum is voor de grootste beginner-droplul tot de grootste pro-droplul. GN is een buurtkroeg met al zijn stamgasten. Maar binnenkomen met het gedrag van een Michelin-sterren-restaurantbezoeker kan mij persoonlijk gestolen worden.

Aan de rest: chill! Naar alle waarschijnlijkheid is deze vogel hier hoogstwaarschijnlijk, naar eigen keus of als ban, snel uitgezongen.

Damn, ik zeur altijd tegen mijn vriendin dat ze die k*tsoap As the world turns moet zien, maar dit topic kan zo de buis op.

Je zegt niet vaak iets maar als je dan ook wat zegt....:blast:





:seriousf:

signsofzodiac
16 juni 2009, 21:45
Ik ben meestal een stille genieter ;). Ik kan godsgruwelijk dom lullen, maar de onzin die ik hier vandaag voorbij heb zien komen heeft mij onder mijn kei vandaan doen kruipen :P

marter544
16 juni 2009, 21:46
ik lijk verdomme heintje davids wel

waar de pro's zich ontzettend aan storen is het geschreeuw van de onwetende.
als je niets te melden hebt doe dat dan ook niet en als je het doet doe het dan zo dat het niet opvalt dat je er geen kijk op hebt. wat je niet weet kun je niet over oordelen wat je niet kent daar heb je geen mening over.
erg moeilijk is het niet dat vermijd onzin en geschreeuw en misleiding.
probeer eens iets te ONDERBOUWEN voor zover het IQ het toelaat en begin dan een discussie of meng jezelf in de discussie

op de eerste 2 pagina's staan louter foutieve mededelingen zo werkt het let op..., ff kijken google oja hier is er eentje in brazilie kost 500 dollar, he ik kan er eentje kopen voor 500 dollar (daar word je gek van) het verschil bijv tribute of reissue ?? als je geen engelse taal begrijpt laat staan dat je er ooit een gehoord hebt of op gespeeld.... prijsverschil USA en EU..

dissen over een dure boogie als je zelf op een tech 21 speelt,waar gaat het dan in hemelsnaam nog over. vind je mijn advertenties irri kijk dan niet en sla hem over. trouwens als je het geld niet te besteden hebt hoef je er ook geen topic over te beginnen of ga je ze dadelijk ook nog wijsmaken dat een dimebag SD humbucker het beste element voor blues is en gebruikt 5 euro waard is.....pfffff

dit zijn o.a dingen die forum's als deze helaas degraderen tot amateur forum terwijl dat niet de bedoeling is.

ik vind het loser gedrag ........

Het feit dat men op bijv pagina 6 pas de boel probeert te nuanceren om er zonder gezichtsverlies vanaf te komen is een teken dat ik het gelijk aan mijn zeide heb, evenals de prijs voor de boogie waarover ik eerlijk gezegd niet ontevreden mag zijn maar er is er al meer dan een jaar in de benelux en duitsland geen heartbreaker te vinden ....volgens de koper.

mvg have a nice life:sssh:

Over onderbouwengesproken, even alle slechte redeneringen en argemunten er uit halen:

waar de pro's zich ontzettend aan storen is het geschreeuw van de onwetende. - Generalisatie

trouwens als je het geld niet te besteden hebt hoef je er ook geen topic over te beginnen - Onjuiste oorzaak-gevolg-relatie

trouwens als je het geld niet te besteden hebt hoef je er ook geen topic over te beginnen of ga je ze dadelijk ook nog wijsmaken dat een dimebag SD humbucker het beste element voor blues is en gebruikt 5 euro waard is.....pfffff - Valse vergelijking

probeer eens iets te ONDERBOUWEN voor zover het IQ het toelaat en begin dan een discussie of meng jezelf in de discussie - Persoonlijke aanval

dissen over een dure boogie als je zelf op een tech 21 speelt,waar gaat het dan in hemelsnaam nog over. - Persoonlijke aanval

Het feit dat men op bijv pagina 6 pas de boel probeert te nuanceren om er zonder gezichtsverlies vanaf te komen is een teken dat ik het gelijk aan mijn zeide heb - Van deze redenatie klopt gewoon geen reet, dat zie je zelf ook hoop ik.

....volgens de koper. - Beroep op verkeerde autoriteit

misschien moeten ze maar eens een forum openen voor de pro muzikanten die al jaren +- 120x per jaar optreden en studiowerk en tv werk verrichten al jaren in grote gitaarwinkels hebben en werken en die dus wel weten waar ze het over hebben.... omdat ze het zelf hebben meegemaakt of gehad hebben en er ook mee weten om te gaan en dan dagelijks!...zij die als ze het niet weten dat ook zeggen of hun mond houden, maar gek genoeg hebben (wij) daar niet zoveel zin in, als je hierboven leest weet je ook gelijk waarom. - Meer generalisatie en het heeft bovendien niks met de hele discussie te maken.

Zo kan ik nog wel even door gaan met jouw posts, dus voordat je gaat roepen dat wij niks onderbouwen, lees dan eerst je eigen posts nog eens door. :ok:

Outhis
16 juni 2009, 22:18
Het gaat er gewoon vooral om dat het irritant is als je op gitaarmarkt naar interessante dingen aan het kijken bent en je iedere dag weer diezelfde advertentie van jou voorbij ziet komen. Leuk dat je vervolgens zegt dat we er niet naar hoeven te kijken, maar zie dan wel in dat het gewoon irritant, schreeuwerig en opdringerig bent, of zo over komt naar anderen toe(Reputatie man, daar zou je toch van af moeten weten als pro-zijnde.) Je kunt je ook bedenken dat er dus blijkbaar geen interesse is op het moment en dat je dus even GEDULD moet hebben.

Verder over de prijs. Laten we daar vooral over ophouden, jij hebt er een mooie prijs voor gekregen en de koper is(volgens jou) ook blij. Fijn.

Overigens ben ik nog maar 15 en boeit het je vast niet wat ik, als amateur en daarnaast ook nog puberaal kreng, te zeggen heb. Ik ga dus maar gauw weer onder dezelfde kei zitten als signsofzodiac(en geef me die pinda's maar mee)

signsofzodiac
16 juni 2009, 22:26
Als er nog meer bij komen heb ik straks een hunebed nodig en moet ik dus een provincie opschuiven...

AART
16 juni 2009, 22:31
Ach, je mag hier in de tuin ook wel een dependence beginnen :ok:

signsofzodiac
16 juni 2009, 22:54
Mocht je nog eens de Mark V aanschaffen kom ik m'n tentje opzetten ;)

Chris Winsemius
16 juni 2009, 23:02
Wat voor kleur was ie?

macwilliams
16 juni 2009, 23:07
Dat 25€ biljet?

Die zijn toch rood?

tillens
17 juni 2009, 00:18
Ik ben jaren pro geweest, maar dat stelt ook geen reet voor, betekent gewoon dat je naast je spelen geen ander werk hebt. Ik kon er prima van leven, studeren, gear, auto en motor rijden en op vakantie gaan....big deal zeg.
Al dat ' ik ben pro-gedoe" . Paar van mijn vrienden zijn zo'n beetje de best verdienende pro's van ons land en die heb ik het niet eens zo vaak horen zeggen als ik nu deze dag gelezen heb...

Ik mag weer lekker aan de slag om gitaarsounds te maken en dat doe ik gratis, ben ik nu geen pro?

en daarmee wil ik aangeven: sluiton dit topic!

AART
17 juni 2009, 09:45
Mocht je nog eens de Mark V aanschaffen kom ik m'n tentje opzetten ;)

Wil er nog graag een testen, maar denk niet dat er een komt (gebruik bij de Mark IV lang niet eens alle opties...).

marc_o
17 juni 2009, 09:48
Heb 'm in Frankfurt gehoord en er zitten zeker leuke sounds in, als je ervan houdt. Het is geen thuisampje hoor, want op dat volume vond ik het niets bijzonders, maar daar hebben meer versterkers last van...niet erg, maar wel iets om over na te denken als je geen optredende gitarist bent bijvoorbeeld.

boeddha
17 juni 2009, 12:36
Beste allemaal
Zo te zien is mijn opzet van gister behoorlijk geslaagd.Ik geloof dat het me aardig gelukt is om het vuurtje wat op te laaien haha
Een schreeuw topic is omgebogen tot een vorm van “discussie”
Mij persoonlijk maakt het geen bal uit of je begint met gitaarspelen of er je brood mee verdiend,zolang je het maar leuk vind en er gruwelijk veel plezier aan beleeft.
Het feit dat ik deze topic wilde ombuigen komt echter inderdaad voort uit de gesprekken en frustraties die veel Gitaristen hebben als ze op Gn wat forums doorlezen.
Het geschreeuw van sommige zonder dat het veel hout snijd. De foutieve informatie die dan ook regelmatig gegeven word op basis van wat men ergens gelezen heeft of gehoord maar nooit zelf heeft ondervonden helpt anderen niet echt op weg.
Dit is jammer,zo’n forum zou eerder behulpzaam moeten zijn en kwalitatief informatief.
Er is nog nooit een regel geweest dat iets dat duur,goedkoop,populair of wat dan ook voor iedereen goed of slecht werkt. Evenals of je een goede of slechte gitarist bent is niet eens interessant..Ikzelf zeg altijd er zijn duizenden betere en duizenden slechtere.
Smaken en bevindingen verschillen en juist dit ondervind je zelf door het gebruik ervan maar niet door het lezen erover of door een ongezouten mening van een ander over te nemen.
Evenals het feit dat (pro’s,) ,uiteindelijk zijn we geen van allen vai’s petrucci’s of wat dan ook anders zaten we hier niet, niet beter of slechter hoeven te zijn dan amateurs of hobbyisten want ook die kunnen je het snot voor de ogen wegspelen. Er is wel een groot verschil tussen wat thuis goed klinkt en werkt , maar waar je in live of in de studio situaties geen bal aan hebt.De discussies hierover op Gn vinden de meeste “werkende gitaristen” helaas vaak niet best,daar word onderling over gesproken en vanwege de manier van discussiëren doen ze vaak niet mee terwijl ze genoeg te melden hebben.., that’s all.
Ikzelf vond het een keertje tijd om juist die discussie eens opgang te brengen op mijn vrije dag en hoop dat er voor sommige een lampje gaat branden.
Voor mij maakt het verder niets uit, ik doe het voor anderen die zich er al jaren aan storen en ik kwam toevallig zelf ter sprake en ook daar leer je van.
Voor de rest …(Rinze nette site hoor en sorry maar anders kreeg ik je niet op de kast en was me dit waarschijnlijk niet gelukt , evenals bij aart)..
Veel plezier,veel geluk en veel wijsheid!
mvg:hippie:

marc_o
17 juni 2009, 13:01
Beste Boeddha,

Ik verwonder me over het feit dat je er steeds een "wij" (de pro's) en een jullie "de GN-ers" van maakt.
Zoals ik helemaal niet weet wie je bent, weet jij het van anderen ook niet.
Ik heb absoluut niets tegen je, en vind het zelfs vermakelijk te lezen allemaal. Dit is echter een publiek forum met beginners, gevorderden en een aantal "pro's".
Wanneer je, zoals jij met dergelijke posts begint, ga je eigenlijk meteen al een stap te ver en wordt het zeer moeilijk nog serieus genomen te worden. Er valt hier overigens veel te leren, zeer zeker ook voor jou maar je moet gewoon zoeken, net zoals de rest van het internet.
Hier zit vanalles, van 11 jaar met hun eerste snaar tot 65+ met pro-studio. Uiteraard ook de betweters en blaaskaken, wellicht val jij ook in die categorie, en misschien ook wel niet....tijd zal het wellicht uitwijzen.
Tot nog toe ben ik alvast niet onder de indruk, daar draai ik al even te lang voor mee. Het is aan jou om hier een leuke informatieve tijd te hebben en aan anderen om niet zo te happen.

In het geval dat je blijft, van harte welkom....ik hou wel van een sterke mening hier en daar. In het geval dat je niet blijft, het ga je goed.

marc_o
17 juni 2009, 13:01
Beste Boeddha,

Ik verwonder me over het feit dat je er steeds een "wij" (de pro's) en een jullie "de GN-ers" van maakt.
Zoals ik helemaal niet weet wie je bent, weet jij het van anderen ook niet.
Ik heb absoluut niets tegen je, en vind het zelfs vermakelijk te lezen allemaal. Dit is echter een publiek forum met beginners, gevorderden en een aantal "pro's".
Wanneer je, zoals jij met dergelijke posts begint, ga je eigenlijk meteen al een stap te ver en wordt het zeer moeilijk nog serieus genomen te worden. Er valt hier overigens veel te leren, zeer zeker ook voor jou maar je moet gewoon zoeken, net zoals de rest van het internet.
Hier zit vanalles, van 11 jaar met hun eerste snaar tot 65+ met pro-studio. Uiteraard ook de betweters en blaaskaken, wellicht val jij ook in die categorie, en misschien ook wel niet....tijd zal het wellicht uitwijzen.
Tot nog toe ben ik alvast niet onder de indruk, daar draai ik al even te lang voor mee. Het is aan jou om hier een leuke informatieve tijd te hebben en aan anderen om niet zo te happen.

In het geval dat je blijft, van harte welkom....ik hou wel van een sterke mening hier en daar. In het geval dat je niet blijft, het ga je goed.

Rude Perception
17 juni 2009, 13:08
Beetje jammer dat je die 'discussie' op gang had gebracht door zelf als grootste te gaan schreeuwen en dat je met de discussie zelf nooit hebt meegedaan, of in ieder geval niet inhoudelijk hebt gereageerd.

Je enige actie was net zo hard meeschreeuwen, daarna je beledigende uitspraken tegen te spreken en zeggen dat je best lief bent, om alle kritiek uit de weg te aan.

Hoe je bij het stukje over het verschil tussen wat thuis goed werkt en wat live goed werkt komt weet ik niet, maar dat is dit topic niet echt van belang. Bovendien hangt het meerendeel hier regelmatig in een oefenruimte rond.

boeddha
17 juni 2009, 13:12
de discussie gaat niet over wij of over jullie (soms moet je woorden gebruiken om het wat vuurtje wat op te stoken zodat mensen wat meer op hun achterste poten gaan staan) dit heb ik inmiddels al proberen toe te lichten.
Het is het algemeen. Ik lees dit forum op zijn tijd en dat al wat jaren lang en ik heb me ook nooit ergens mee bemoeid. Dit topic kwam eigenlijk toevallig op een juist moment voor mij ,het is gewoon een gegeven.
mvg:hippie:

Mitch
17 juni 2009, 13:15
Toch fijn om te weten dat er mensen bestaan die wel weten hoe het echt werkt en die precies weten wat wel waar is en wat niet. 't Is alleen zo jammer dat die nooit een inhoudelijke bijdrage leveren aan dit domme, inhoudsloze forum.

Puh-lease....
:stop:

Toegegeven, het hele topic was vrij zinloos en onnodig, maar dat gebeurt wel vaker. Om dan het hele forum te bestempelen als inhoudsloos en vol van onwaarheden, da's wel erg makkelijk. En het maakt het vooral verleidelijk om hier dan 'en masse' het forum te gaan verdedigen, maar daar is dit subforum niet voor bedoeld.
Slotje.