PDA

View Full Version : Marshall Valvestate probleem.



Ewoud Kuijt
14 juni 2009, 15:23
Hallo allemaal,

Mijn oude vertrouwde marshall versterker heeft kuren.

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_2078.jpg

Tijdens het spelen valt regelmatig het volume met zo'n 95 % weg. Ik kan het geluid dan nog wel heel zachtjes horen. Met de volume knop kan ik dat nog wel een ietsje harder krijgen maar niet veel. Als ik de plug in de "power amp in" jack stop dan hoor ik 'm wel weer goed.

Ik heb al de input vervangen en de 12ax7 buis van de voorversterker vernieuwd.

Wat kan het zijn?

p.s. Inderdaad de plug op de foto zit er half in!

arcane
14 juni 2009, 16:05
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij precies zo'n amp.

Potmeters schoonblazen met hoge druk en contact spray hebben het probleem opgelost.

Agent_Smith
14 juni 2009, 16:40
Neem ook gelijk even alle plugingangen mee in je schoonmaak actie. Die van de fx-loop willen nog wel eens vuil worden.

Ome Keith
14 juni 2009, 17:43
Bij mij hielp een patchkabel tussen fx send en return input.
Schoonmaken helpt niet altijd. Ik geloof dat het komt omdat het schakelende delen zijn.
Als ze zwaar geoxideerd zijn of anderszins gal helpt contactspray niet meer.
Als dat het is, moet je ze vervangen of leren leven met een patchkabel in je frontpaneel.

cluseau
14 juni 2009, 23:36
Wat kan het zijn?

Moeilijk zo te zeggen, legio mogelijkheden namelijk. Een goeie kans maak je met het reinigen van de schakelcontacten op de jack chassisdelen, met name degene die je zelden of nooit gebruikt.

suc6
Frans

Ewoud Kuijt
29 december 2009, 12:50
Ik kwam ineens een een oud topic van mezelf tegen en zag tot mijn schrik dat ik de uiteindelijke oplossing nooit heb gepost. Het waren dus de input jacks van de effect loop. Ik heb ze nu verbonden met een patchkabeltje en nu doet ie het weer.

Voorlopig gaat deze Marshall dienen als speakercab voor de Vox Night Train die ik vandaag bij Rockpalace heb opgehaald. Het vervangen van de inputs wordt een klusje voor op de lange termijn.

Iedereen die gereageerd heeft alsnog bedankt en...

Kijk uit met vuurwerk!

Ewoud.