PDA

View Full Version : Telecaster pick ups?!



the feable
14 juni 2009, 12:17
Hallo, ik heb een '77 telecaster. De elementen die daar inzitten zijn " very high sensative" zal ik maar zeggen en moeten dus vervangen of gewaxed worden. Ik wil ze het liefst eruit halen en verangen door andere elementen. Ik heb veel goede dingen gehoord over de Nocaster fender customshop elementen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag een warm neck-geluid hebben en ik vraag me af of deze set dat heeft? Iemand nog andere goede ideeen?

Neals
14 juni 2009, 21:20
Ik heb zelfs SD Alnico's in mijn Tele. Qua sound goed gebalanceerd, medium output hoewel ze imho soms wel eens wat te kort schieten qua output. Imho zijn het wel een beetje twang killers.

Arjan12
14 juni 2009, 21:23
Ik heb de '51 NoCasters, en ik moet zeggen dat ik ze erg goed vind. Waar ze mee te vergelijken zijn en of ze beter zijn dan andere pickups in die prijsklasse, dat zou ik niet weten. Hier zaten eerst Texas Specials in, die vond ik niet lekker als je clean speelt. Deze klinken clean erg goed, hoewel het halselement wat punch in het laag mist (maar ja, dat hebben zo'n beetje alle normale Tele-elementen).