PDA

View Full Version : Hulp bij vinden juiste elementen



wiltin
14 juni 2009, 11:09
Hallo,
Al maanden spit ik op het forum allerlei topics door op zoek naar de juiste elementen voor mijn gitaar en ondanks dat er veel te vinden is kan ik maar niet beslissen.
Hulp van jullie ervaringen zouden mij zeer welkom zijn.

Ik bezit een Epiphone Les Paul std. (koreaan) En speel sedert kort over een Roland Cube 30 X versterker. (voorheen een Line 6 spider 75)

Ook heb ik met mijn gitaar al over verschillende andere versterkers gespeeld.
Het gene wat me het meeste stoort is het toch wel sompige geluid, of te veel bas, te weinig hoog of (versterker anders ingesteld) afgeknepen hoog en sterk afgeknepen bas.

DUs heb al tijden besloten de elementen te vervangen, maar waarmee. Er zijn zoveel merken en type's dat ik telkens weer aan de twijfel raak.

De muziek soorten die ik speel zijn heel breedt van: Metalica tot Amy mc Donalds. Dus muzikaal wel 2 uiterste snap ook wel dat de keus vam elementen een compromie zal moeten zijn. Overigens de meest gebruikte speelstijl ligt wel in de lijn van: rock/hardrock (gary moore, rory galhager, ARP, Krokus etc)

Welke welementen kunnen hieraan voldoen? Ik snap dat het nog bijna een openvraag is maar hoop hier op het forum toch uiteindelijk te kunnen besluiten en een keus te kunnen maken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

wiltin
15 juni 2009, 16:24
Niemand?:(:(

tidalwave_sideburns
15 juni 2009, 18:30
Seymour Duncans zijn goede elementen. Ik neem aan dat die LP van je een standaard humbucker mount heeft, dus ik zou hier eens kijken naar een beschrijving die je aanspreekt:

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/

Met SD's weet je zeker dat je prima elementen in je gitaar hebt zitten.


Bare knuckle pickups zijn ook van hoge klasse, dus als je wat centjes te makken hebt, kun je hier ook prima elementen scoren:

http://www.bareknucklepickups.co.uk/shop/index.php?cPath=1&osCsid=ddbb3ecc8cc925354d0978cb98445d5c

wiltin
15 juni 2009, 21:02
Dat SD elementen goede pickups zijn weet ik. Het gaat me meer om welk type er goed tot zn recht komt in mn Epiphone in combinatie met mijn muziekkeuze.
Het lang getwijfeld of ik een JB in de brug en een Jazz in de nek zou zetten maar bereik ik hiermee een goede combinatie???? Tis toch veel geld om zomaar klakeloos te bestellen en dan pas er achter te komen dat ze min of meer voldoen aan je wensen.

Renin
15 juni 2009, 21:18
je hebt pm

McVenco
15 juni 2009, 22:56
Het lang getwijfeld of ik een JB in de brug en een Jazz in de nek zou zetten maar bereik ik hiermee een goede combinatie????

Zonder dat ik pretendeer veel kennis te hebben van pickups: de JB/Jazz combi is een enorm veelzijdige set (het is niet voor niets de meestverkochte combi van SD), waarmee je kunt variëren van sprankelend clean naar volvette scheur. Als je niet specifiek op zoek bent naar één sound (alleen metal/blues/jazz/country) denk ik dat je met een JB/Jazz setje eigenlijk geen miskoop kunt doen.