PDA

View Full Version : Heeft iemand wat tips voor een beginnende band?



TDS
14 juni 2009, 10:57
Hoi! Wij zijn TDS, the dark spookys.
Wij beginnen net met onze band. We hebben wel al een paar nummers geschreven, maar we hebben er nog geen muziek bij. Ook hebben we geen studio of apparatuur, behalve een versterker voor de elek. git. en een keyboard. Tips Needed!

PS nog een vraag, zijn we te jong voor een band of niet? we zijn 11,11,11,10 en 8. maar het meisje van 8 kan erg goed zingen en spelen.
We hebben ook een site, www.darkspookys.webklik.nl

Alvast bedankt, TDS :blast: :punk:

Jeroen_TRC
14 juni 2009, 11:17
Als je d'r plezier in hebt ben je nooit te jong, toch?
Wel betwijfel ik of je meteen veel 'serieuze' concerten krijgt met een stel 11-jarigen en een zangeresje van 8, maar de vraag is ook of dat nodig is?

Ga eens lekker in het plaatselijke winkelcentrum spelen, zorg dat de familie van ieder bandlid weet dat jullie een bandje hebben en ga dan op feestjes etc. wat van jullie nummers laten horen, dan heb je ook niet meer nodig dan versterkers voor gitaar en keyboard (de drums komen er dan sowieso wel boven uit).

Wat natuurlijk wel leuk is, is een microfoon om wat dingen op te nemen en op jullie site te plaatsen. Dat hoeft natuurlijk niet duur te zijn, voor een paar tientjes heb je al een leuk ding. Gewoon op de computer aansluiten en een programma als Audacity of Soundforge downloaden en je neemt lekker je eigen nummers op!

Heel veel succes en plezier!

p.s.
Wie heeft het logo/de tekening op de site gemaakt?
Die is wel bruut namelijk! :D

M.COM
14 juni 2009, 14:48
De beste tip die ik jullie kan geven: enorm veel oefenen!

Chapeau dat jullie nu al met -hoop ik- goeie vrienden een band hebben opgericht. Maar aangezien jullie leeftijd stel ik dus voor om eerst een plaats te zoeken waar al jullie gerief kan staan en waar je kan spelen wanneer je zin hebt. Het heeft geen zin om nu al 2, 3 keer per week te repeteren want dan voelt het 'verplicht' aan. Nu heb je de leeftijd waarop je nog veel kan bijleren en plezier moet hebben in het samenspelen. Probeer ondertussen zoveel mogelijk informatie te verzamelen over jullie instrument/over samenspelen/muziek/etc. en maak gaandeweg een eigen stijl. Na een paar jaar zal je merken dat je al veel verder staat dan de meeste bands van jullie leeftijd.

Het lijkt lang maar je zal er veel meer uit halen dan nu vlug een paar nummertjes bijeen te schrijven. Natuurlijk kan je op familiefeestjes, buurtfeesten e.d. wel eens optreden voor de fun want daar gaat het tenslotte om! Verwacht alleen niet om op 'grotere' podia te staan in het begin want daar zijn jullie nog een beetje te jong voor (tenzij jullie allemaal wonderkinderen zijn uiteraard ;) )

Veel succes!