PDA

View Full Version : [HNAD] Oude bekende, maar dan holy grain style



MarkV
13 juni 2009, 21:59
Vandaag was het dan zover. Na een test vorige week, de financiele afhandeling en het zetten van de laatste puntjes op de i door Chris, heb ik vandaag mijn nieuwe, oude bekende, versterker bij CMW opgehaald.

Het is de versterker van Chris zelf geworden, de voormalige SF Bandmaster van Kim Wilson. Maar in de tussentijd is er een hoop aan veranderd:

Het normale kanaal is ge-'blackfaced' en biedt het heerlijke cleane Fender geluid.

Het vibrato kanaal is helemaal gemod. Het is een stuk strakker (minder flubberig laag bij high gain), sowieso wat meer gain aan boord, volume/gain boost, 'tweed' schakelaar, etc. Dit kanaal rockt de pan uit, te samen met de MV kan je ongekende rock geluiden uit de Bandmaster halen zonder je trommelvliezen te scheuren. Het is een CMW "Rivera" stijl geworden, met 3 push/pull pots om lekker te tweaken en uitproberen.

Goed, het hele technische verhaal even achterwegen laten, het is een geweldige en dynamische versterker die ook lekker met pedalen werkt.

Meteen de 2x12 van Chris meegenomen. Het is een K&E 2x12 met 1 V30 en 1 T75 Celestion. Op zich een combinatie die je niet snel bij een Bandmaster zou vinden passen, maar het klinkt echt onwijs. Lekker strak, maar gebalanceerd. Nooit teveel naar hoog, lekker strak laag.

Goed een verplicht fotootje:

http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/103/l_67c94486f7aa4b1d9c0b6e8d931d583c.jpg

Op de cab ligt de footswitch waarmee je boost kan activeren. Met de draaiknop erop kan je de mate van extra (voornamelijk gain, maar ook een beetje volume) boost regelen.

:cheerup:

macwilliams
13 juni 2009, 22:15
Nice,

Kneel down unworthy:D

Lexvandoef
14 juni 2009, 00:18
Tof man, gefeliciteerd! Ik heb hem heel ff aan de tand kunnen voelen, dat ding is lekker!!!

Bolder
14 juni 2009, 10:21
heftiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig!

zjanke
14 juni 2009, 11:53
Gefeliciteerd met je volgende CMW, het lijkt wel een verslaving :cheerup:



Klein wereldje overigens, ik heb de speakerkast die daar ooit bij gehoord heeft. :D

MarkV
14 juni 2009, 22:20
Hey, ik zie nu dat dit topic verkeerd staat, moet naar vintage versterkers eigenlijk!

Deze versterker is echt verslavend, je blijft er gewoon op spelen! Ik kan gewoon niet begrijpen dat Kim Wilson deze versterker weg heeft gedaan voor een Marshall :soinnocent:

Ja, volledig onterecht natuurlijk begin ik een CMW verslaving te krijgen....
Nee zonder, gekkigheid: Chris is, zodra je zijn gebruiksaanwijzing hebt gelezen (;)), echt geweldig. Hij weet echt, bestaande goede versterkers nog een stuk beter te krijgen :ok:

Chris Winsemius
15 juni 2009, 13:18
Mark: gefeliciteerd!

Ik mis 'm......
(maar da's met 'n chassis, onderdelen en 'n soldeerbout wel weer op te lossen ;) )

rickert
26 augustus 2009, 13:32
En hij gaat alweer de deur uit! Heftig man! Had ik maar geld:makeup:!

MarkV
26 augustus 2009, 13:44
En hij gaat alweer de deur uit! Heftig man! Had ik maar geld:makeup:!

Tis een lastige keuze... heb er geen ruimte voor en geld kan ik nu goed gebruiken (dubbele lasten woningen). Maar de versterker blijft toch wel erg goed, dus ik kan zomaar besluiten deze toch nog te houden. Het is een versterker waarbij je moeite hebt en moet doen om hem weer uit te zetten! Hulde nogmaals aan Chris voor zijn zeer geslaagde modificaties en de coulance!!

Chris Winsemius
26 augustus 2009, 18:25
Mark

Ik hoop van harte dat je deze amp niet hoeft te verkopen wegens de "blues"!

Zelf mis ik 'm behoorlijk maar ik had weer geld in onderdelen (en rekeningen...) gestoken anders had ik 'm direct teruggekocht.

mVg/succes!

Chris

remmiedepemmie
26 augustus 2009, 19:39
Tis een lastige keuze... heb er geen ruimte voor en geld kan ik nu goed gebruiken (dubbele lasten woningen). Maar de versterker blijft toch wel erg goed, dus ik kan zomaar besluiten deze toch nog te houden. Het is een versterker waarbij je moeite hebt en moet doen om hem weer uit te zetten! Hulde nogmaals aan Chris voor zijn zeer geslaagde modificaties en de coulance!!


Je zoekt er nog zo een? :)