PDA

View Full Version : Nieuwe Gretsch!



episua
13 juni 2009, 21:21
Gisteren heb ik mijn droom Gretsch gekocht! Een dubbel kut deze keer.
Ik heb er veel gitaren voor moeten verkopen, maar dan heb je ook wat!
George Harrison, Chet Atkins en Elvis Presley speelde o.a. op dit model, een echte Classic dus. Dit model heet de Country Classic 1962. Tegenwoordig sinds '08 staat Atkins zijn handtekening er weer op en heet ie Country Gentleman.
Nou ja genoeg gepraat, de pics:

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/IMG_3200.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/DSC01708.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/IMG_3203.jpg

Luke-wannabe
13 juni 2009, 21:22
Oeh, en nu Daytripper!

Schoonheid, man! Congrats!

Dweezman
13 juni 2009, 21:27
kwijl kwijl kwijl!

Is die f-hole 'nep'? Why?

rickert
13 juni 2009, 21:48
*slik* wauw!!!!! Te gek man!

joskedentweede
13 juni 2009, 21:54
Dit is qua kleur toch een van de mooiste gretsch die ik ooit al heb gezien, echt mooi! Gefeliciteerd!

Rinze
13 juni 2009, 21:59
Errug mooi :crazyhappy:

Fake-F-holes kwamen bij Gretsch wel meer voor meen ik gelezen te hebben? Ik vermoed dat ze op die manier feedback probeerden tegen te gaan..

vulvasonic
13 juni 2009, 22:02
Ontroerend mooi!
Koester haar. :lovelove:

:cooler:

Ezyduck
13 juni 2009, 22:28
Wat een schoonheid ! Gefeliciteerd!
't schijnt dat Chet Atkins zelf de fake f-holes heeft voorgesteld aan Gretsch om idd feedback te minimaliseren.

Jay75
13 juni 2009, 22:28
Heel vet, tijd geleden heb ik ook zitten twijfelen om deze te kopen nadat ik weer eens naar the bootleg beatles was geweest haha. Maar uiteindelijk vond ik het model net wat te groot voor mij. Heeft deze ook zo'n mooie leren backplate?

Ik heb zelf ook een Gretsch besteld gisteren dus binnenkort wat foto's.
( ik gok een maandje als de Douane een beetje "meezit" )

Maar superding, heb je 'm nieuw of 2ehands?

JIB
13 juni 2009, 23:34
P r a c h t i g

Orgasmocaster
14 juni 2009, 00:26
kwijl kwijl kwijl!

Is die f-hole 'nep'? Why?

dit is the Gretch 'Paul Gilbert Model' :)

Erg mooi trouwens! gefeliciteerd!

tidalwave_sideburns
14 juni 2009, 07:27
Prachtig ding man, gefeliciteerd. Vooral die witte binding is echt adembenemend.


Merk je trouwens een verschil tussen pro- line/Electromatic en HS Filtertrons/TV Jones Classics?

RobertoL
14 juni 2009, 09:48
Mooi hoor! Wat heb je eigenlijk voor een brug (niet je bigsby, maar daarvoor, weet niet meer hoe dat heet), hoe werkt die?

episua
14 juni 2009, 13:15
Thanks allemaal! Ik heb er gisteren direct een optreden mee gedaan en hij klinkt echt helemaal te gek. Een echte eyecatcher. Jammer maar helaas ook genoeg lui die 'm ook ff willen vastpakken.

@jay75; ik heb 'm nieuw gekocht. Er zit inderdaad zo'n (rare) mooie leren backpad op de achterkant. Wat heb je zelf nu (weer) besteld? haha

@tidelwave: De proline gretsch gitaren zijn natuurlijk wat netter afgewerkt dan de electro's, meer vibe zeg maar! Er zit zeker veel verschil in de gretsch filtertrons en de tv jones die in mijn vorige electromatic had. De tv's hebben meer tophoog en klinken naar mijn mening met overdrive veel steviger. Hier worden de gewone filtertrons wat korrelig. Ze klinken wel te gek hoor maar misschien vervang ik ze nog wel eens voor tv's. Eerst maar eens aan wennen. Hoe klinken mijn oude tv jones in jouw electro?

@roberttol; De brug bedoel je dan denk ik inderdaad. Dit een gretsch 'rockingbar' brug. Er zitten geen afzonderlijk af te stellen zadels op, dus de intonatie is het 'ongeveer'. Voordeel is dat ie i.c.m. de bigsby erg goed werkt zodat ie op stemming blijft.

Billy Turf
14 juni 2009, 13:21
Echt nice, 100% Harrison

Jay75
14 juni 2009, 13:47
Ik ben gegaan voor een G6118TJR, oftewel de Anniversary JR< ook wel Green Hornet genoemd vanwege het formaat. Dat is namelijk ongeveer hetzelfde als een Epiphone Wildkat. Maar die moet nog worden verzonden, soon more!

Chris Winsemius
14 juni 2009, 13:55
Mooooooooooi!

PeterX
14 juni 2009, 14:05
Moooi!! Supergaaf ding!

tidalwave_sideburns
14 juni 2009, 14:08
@Episua, ik heb ze er nog niet in gezet. Over een week of twee komen mijn stemmechanieken aan, dan kan ik dat mooi meteen allemaal in een keer laten doen. Kan-ie ook meteen afgesteld worden, en de bedrading oipnieuw laten doen, want dat is nu een zooitje. In de midpositie fungeert een van die pots als crossfade tussen nek en brug en master volume tergelijkertijd. Als het er allemaal op zit zal ik wel even verslag uitbrengen. Superspannend in ieder geval.

HS Filtertrons zijn ook prima elementen, alleen een wat ander beestje. Daar sommige versterkers dat sprankelende tophoog niet zo mooi kunnen weergeven, kan je er zeker voor kiezen het gewoon stock te houden.

episua
15 juni 2009, 12:07
De gewone filtertrons klinken meer dan prima inderdaad.
Dit is gewoon echt een super gave gitaar!

roel-snip
15 juni 2009, 19:12
Prachtig instrument. Gefeliciteerd man.

Tupelo
15 juni 2009, 22:01
Eenmaal op een dergelijk exemplaar gespeeld en inderdaad zwaar onder de indruk. Congrats !!

Jay75
16 juni 2009, 08:45
Ow episua, ik zie dat je ook een Wildkat hebt, hoe vind je dat formaat tov een Gretsch?
Die Anni-JR die ik heb besteld is hetzelfde formaat namelijk!

episua
16 juni 2009, 10:07
Als je van het 'lp' formaat houdt dan is de wildkat wel prettig. De country gent is huge!

Fender75
16 juni 2009, 11:03
Wat een schitterende gitaar! Veul plezier ermee, maar dat lukt wel denk ik :)

episua
16 juni 2009, 12:40
Dank je! Dat gaat inderdaad wel lukken.
Ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen een oranje 6120 of deze. Beide prachtige gitaren. Maar qua sound ook echt een wereld van verschil! Als ik veel rockabilly had gespeeld dan had ik zeker de 6120 gekocht, die klonk gewoon wat veller en opener dan deze. Maar ik speel toch vooral 60's rock en britpop en daar blinkt deze toch wel in uit.

Jay75
16 juni 2009, 17:25
Als je van het 'lp' formaat houdt dan is de wildkat wel prettig. De country gent is huge!

Ja he daarom, ik vind het op de White Falcon ( te groot en te shiny, wel ooit gehad ) de mooiste "betaalbare" Gretsch. Die Chris Cheney uitvoering vind ik echt het mooiste maar die is en niet meer leverbaar en echt veeeel te duur! En de anniversary dan, maar die komt er nu dus aan in 14" body.

tidalwave_sideburns
16 juni 2009, 18:46
Ik persoonlijk vind zo'n Silver Phoenix de aller allermooiste Gretsch die er is, op de voet gevolgd door zo'n zwarte Setzer hotrod. Die gitaar van Willem vind ik trouwens ook echt ontzéttend mooi, maar zou voor mezelf toch een andere hebben uitgekozen.
Zonet trouwens op een Guild X175 gespeeld. Die Guilds zijn toch echt te gek hoor. Mooie lage actie, prettig geluid, heel anders dan mijn Electromatic.

Krijgen we trouwens nog geluidsopnames , of mogen we die er zelf bij verzinnen?!

Jay75
16 juni 2009, 19:29
Ja maak eens een filmpje!! En dan britpop en sixties spelen he! Ook mijn ding dus ik ben benieuwd naar de sound :)

episua
16 juni 2009, 21:39
Haha, ok vooruit dan maar. Heb even heel snel wat opgenomen. Wat Beatles stijl en dan wat rockabilly.

beatles:http://www.youtube.com/watch?v=3uhuRPbLFs8
rockabilly:http://www.youtube.com/watch?v=BtHHXXslgkY

PeterX
16 juni 2009, 22:13
Leuke filmpjes! that great gretsch sound is er vrijwel direct, gaaf!
Die nummers op je oude gretsch klinken ook errug lekker btw:rockon:

tidalwave_sideburns
16 juni 2009, 22:34
Klinkt te gek! Die lekkere scherpe rockabilly bite komt er prima uit.

Jay75
16 juni 2009, 23:17
JA klinkt vet man! Ik vind 'm echt super, sowieso zitten we aardig op 1 lijn qua gitaren :) en om eerlijk te zijn komt er misschien nog weleens eentje hier, maar ik ga nu voor de mini haha!

Braindead
16 juni 2009, 23:24
Dat vind ik echt helemaal niks, zó'n Gretch maar het zijn wel goede gitaren. Gefeliciflapstaart dan toch maar.

Eko
17 juni 2009, 11:47
Altijd goed een Gretsch. Die dingen zijn verslavend! Als je er eenmaal een hebt komt er geheid een tweede en een .......

Nellyrocks
17 juni 2009, 13:36
Ahhhh zo mooi.

Dit vindt ik zonder twijfel de mooiste Gretsch die er is. Niet alleen omdat GH er op speelde maar....sjeees....wat een plaatje.

ACSlater
25 juni 2009, 12:25
Had dit topic gemist en daarom ff een bumpje omdat ik je toch enorm wil feliciteren met deze aankoop. Echt een plaatje!

den titten
25 juni 2009, 14:05
Wat een prachtding !!

En dit zijn de woorden van een beginneling die enkel nog maar naar het uiterlijk kijkt :)

episua
25 juni 2009, 16:17
Had dit topic gemist en daarom ff een bumpje omdat ik je toch enorm wil feliciteren met deze aankoop. Echt een plaatje!

Haha, dank je wel Rein! Ben er echt super blij mee! Deze past natuurlijk geweldig in mijn bandje. De brede body van 17" is wel ff wennen maar ach, dat hoort erbij.

Jay75
25 juni 2009, 16:23
Is die body net zo dik als van de Falcon eigenlijk? Dat was me toch een bakbeest hehe.

Luke-wannabe
25 juni 2009, 16:43
Lekker soundje man! Vooral die Rockabilly! Lekker bijten. Helder en open, maar toch luchtig. I love it!

episua
25 juni 2009, 16:56
Dank je luke!
@jay; De body is ongeveer zo dun als een gibson es335, zeker geen falcon dikte, maar wel dezelfde breedte.