PDA

View Full Version : chorus



emielow
25 maart 2003, 22:23
wa moet je met een chorus op je bas? klinkt nergens naar

Easy Rider
25 maart 2003, 22:59
Het wordt veel gebruikt voor slap, het brengt dan wat meer leven in het geheel. Victor Wooten bijv. gebruikt het wel dacht ik.
Of een hele diepe snelle chorus met overdrive, John Paul Jones van Led Zeppelin gebruikt dat op eh... 'Heartbreaker' geloof ik. Klinkt ook wel stoer.
En tja als je het nergens naar vindt klinken gebruik je het niet! Ik zelf gebruik het bijna nooit. Maar als je een bas hebt met een erg droge sound is het wel lekker om met een subtiele chorus te spelen.
Je hebt toch wel alle mogelijke settings van het chorus pedaal (o.i.d.) geprobeerd, toch? Chorus moet meestal heel nauwkeurig en subtiel gedoseerd worden, anders wordt idd gauw lelijk.

EZ

bassopotmus
26 maart 2003, 12:05
Ik ben er geil van!
Je moet em niet te "overdreven" instellen, maar indd slap is great ermee...ook bv een metallica bass doodle..chorusje, net genoeg, niet al te veel, en oei wat roooomig

Phyrexian
26 maart 2003, 12:21
yeah, ik hou er ook wel van... geeft soms net die 'tik' extra... kheb wel wat trouble met die CE-3 die ik gisteren kocht... bekijk men topic effe bij 'RandApparatuur'

Manusdr
26 maart 2003, 13:49
Ik gebruik mijn chorusje vooral voor het mooie stereo-effect! 2 kleine basversterkertjes en 1 stereochorus en je hebt een machtig mooi geluid dat overal vandaan komt!

Ruud
26 maart 2003, 17:49
Weer een medestander, chorussen zuigen

Shay
26 maart 2003, 17:56
Chorus kicks vind ik .. gelukkig dat meningen verschillen !! Overdrive op bas sucks vinnik! Wah op bas is ook vettt

emielow
27 maart 2003, 13:36
als je overdrive goed gebruikt kan ut heel mooi zijn.

en tja.., met slappen klinkt een klein beetje chorus wel leuk, maar ook maar een heel klein beetje dan he

Dandelion
27 maart 2003, 13:44
Op 2003-03-26 17:49, schreef Ruud:
Weer een medestander, chorussen zuigen


jep...
überhaupt effecten...
Dandelion speult clean and is d'r trots op ook. :grin:

bassopotmus
27 maart 2003, 14:40
aah een discussie of chorus en overdrive wel vet is...

Dudes..whatever makes you go crazy..clean, of overdrive, chorus , wha..doe wat je goe dlijkt en wat in de muziekstroming past!

Ik ben wel een efx man, wel smaakvol toegepast!