PDA

View Full Version : marina profile bass



vuur
13 juni 2009, 20:48
Ik weet het, foto's volgen nog in de loop der dagen ;)

Maar ik heb vandaag een marina profile bass gekocht voor 70 euro en ik vind het precies wel een fijn ding. Iemand nog ervaringen hiermee of met andere marina producten? Internet weet hier bijna niets van precies :(

Huifkar
13 juni 2009, 21:45
Gefeliciteerd alvast met je aankoop :ok:

Heb je nog meer info voor ons, kleur of i.d? Of ga je ons in spanning houden tot de foto's komen? :crazyhappy:

vuur
13 juni 2009, 21:54
de foto's zullen het meeste klaarheid brengen, maar het is een zwarte 4-snarige bas (hoewel er nu maar drie opliggen ;) ). Hij heeft wel wat gebruikersporen, maar nog wel ok. Er zijn drie pick-ups, 2 kleintjes naast elkaar en een grote. Ze zien er wat uit als humbuckers. >De feel lijkt mij heel goed (maar ben eigenlijk meer gitarist, dan bassist, dus echt veel vergelijken kan ik niet). Stemmechanieken lijken me zeer ok en de afwerking is prima op zich. Ik heb nog geen versterker, dus ik heb hem nog niet kunnen inpluggen. Ik las dat Marina een merk was uit taiwan en later uit Korea, maar meer info is er bijna niet van terug te vinden. Hij zou gefabriceerd zijn begin de jaren '80.
Ik vroeg me wat af welke specificaties deze zou hebben, welk hout, welke prijsklasse of segment het toen was (gezien marina zowel budget als high end modellen maakte). Ik vind wel wat terug over de marina superbass (http://marina-super-bass-series-sb-1.blogspot.com/ , zo toch al enig idee over het uitzicht, lijkt er wel hard op), maar niets over deze. Iemand die een mooie catalogus heeft liggen ergens??

Saf
13 juni 2009, 23:40
woon je toevallig in noord-limburg? Dan is het mijn oude bass. Vond het een erg lekkere bas.

vuur
13 juni 2009, 23:49
neen, ben van België. Heb het gekocht van een oude kennis is Herentals. Heb jij meer info?? Aankoopprijs misschien??

Saf
14 juni 2009, 01:00
Ik had die van mij ook tweedehand met tas voor 70 euro. Zaten toe nnet nieuwe flatwound snaren op. Het was een P-bass model helemaal zwart. Die van mij was tacht ik made in korea maar kan ook Taiwan zijn geweest.