PDA

View Full Version : Noob here :D



nunivo
13 juni 2009, 19:58
Hallo allemaal,

Mijn naam Ivo en ben 28 jaar jong. Ik heb absoluut geen ervaring met gitaren, maar je bent nooit te oud om te leren, zeggen ze!!.

Ik heb wel iemand gevonden die het mij wilt leren, maar zonder gitaar valt er niet veel te leren. Dus ben ik opzoek naar een leuke beginner gitaar. Zelf zat ik te denken aan een van de volgende beginnersets:
- Ibanez Jumpstart Pack [GRX70-pack]
- Squier Affinity Strat Pack HSS 150 Bullet

Is het verstandig om met een van deze sets beginnen of zeggen jullie koop een degelijke gitaar met een leuk versterkertje? Mijn budget is ongeveer 350 euro.

Mijn muzieksmaak bestaat uit veel maar om jullie toch een idee te geven: Metallica, Guns n Roses, Nightwish, Rammstein, Queen, X-Japan, Linkin Park enzovoort.

Aankoop adviezen zijn bij deze welkom :crazyhappy:.

Groetjes,
Ivo

s0ulmaster
13 juni 2009, 23:05
allereerst welkom op dit forum

natuurlijk hopen we dat je veel plezier zult beleven van het gitaar spelen.

Nu ben ik zelf niet zo'n van starters pakketjes en die raad ik persoonlijk dan ook een beetje af.
Met het budget wat jij hebt kan je in principe een mooie gitaar + versterker kopen.

Ten eerste is het altijd handig een gitaar eerst uit te proberen alvorens er een te kopen. Het kan zomaar eens tegen vallen. Neem iemand mee (als het kan) die wat meer verstand heeft van gitaren als je wat dingetjes gaat testen. Wees ook niet bang om te gaan kijken naar een mooie 2e hands (neem hiervoor zeker een wat ervarener gitaar speler mee).

Voor een gitaar weet ik zo gauw niet wat je zou kunnen kopen maar de roland cubes zijn wel erg populair als relatief goedkope beginner versterker

hopelijk kan je er wat mee ;)

pannekoek
14 juni 2009, 01:30
hey welkom!

probeer eens te kijken naar een goedkoop ibanez gitaartje, en vervolgens een roland cube (het liefst een roland cube 30x 2de hands bijvoorbeeld!!!!)