PDA

View Full Version : Noob here :D



nunivo
13 juni 2009, 19:58
Hallo allemaal,

Mijn naam Ivo en ben 28 jaar jong. Ik heb absoluut geen ervaring met gitaren, maar je bent nooit te oud om te leren, zeggen ze!!.

Ik heb wel iemand gevonden die het mij wilt leren, maar zonder gitaar valt er niet veel te leren. Dus ben ik opzoek naar een leuke beginner gitaar. Zelf zat ik te denken aan een van de volgende beginnersets:
- Ibanez Jumpstart Pack [GRX70-pack]
- Squier Affinity Strat Pack HSS 150 Bullet

Is het verstandig om met een van deze sets beginnen of zeggen jullie koop een degelijke gitaar met een leuk versterkertje? Mijn budget is ongeveer 350 euro.

Mijn muzieksmaak bestaat uit veel maar om jullie toch een idee te geven: Metallica, Guns n Roses, Nightwish, Rammstein, Queen, X-Japan, Linkin Park enzovoort.

Aankoop adviezen zijn bij deze welkom :crazyhappy:.

Groetjes,
Ivo

s0ulmaster
13 juni 2009, 23:05
allereerst welkom op dit forum

natuurlijk hopen we dat je veel plezier zult beleven van het gitaar spelen.

Nu ben ik zelf niet zo'n van starters pakketjes en die raad ik persoonlijk dan ook een beetje af.
Met het budget wat jij hebt kan je in principe een mooie gitaar + versterker kopen.

Ten eerste is het altijd handig een gitaar eerst uit te proberen alvorens er een te kopen. Het kan zomaar eens tegen vallen. Neem iemand mee (als het kan) die wat meer verstand heeft van gitaren als je wat dingetjes gaat testen. Wees ook niet bang om te gaan kijken naar een mooie 2e hands (neem hiervoor zeker een wat ervarener gitaar speler mee).

Voor een gitaar weet ik zo gauw niet wat je zou kunnen kopen maar de roland cubes zijn wel erg populair als relatief goedkope beginner versterker

hopelijk kan je er wat mee ;)

pannekoek
14 juni 2009, 01:30
hey welkom!

probeer eens te kijken naar een goedkoop ibanez gitaartje, en vervolgens een roland cube (het liefst een roland cube 30x 2de hands bijvoorbeeld!!!!)

dan ben je qua versterker al klaar, dat is het belangrijkst voor je sound in het begin. goedkope ibanez gitaartjes zijn absoluut niet verkeerd, het punt met starterspakket is vaak dat de amp belachelijk slecht is en dat is zonde van je geld.

bagheera
14 juni 2009, 09:36
Roland cube 30 is idd ook wat ik en met mij het leeuwendeel van dit forum zou aanraden.
Hier heb je een voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/256798800

deze kost 150 en dan heb je nog een 200 Euro over voor een gitaar.
Ik ben met minder begonnen hoor.

Een gitaar zoek je misschien beter even zelf en dan toon je ons maar wat je gevonden hebt, raad zul je dan wel krijgen hoor .

en van harte welkom

nunivo
14 juni 2009, 16:13
Mijn dank voor jullie warme welkom ;), en adviezen tot nu toe.

Aangezien jullie alle drie een Roland Cube 30 aanraden ben ik meteen gaan zoeken naar 2e hands. Waarschijnlijk kan ik een ik een Roland Cube 30 2e hands kopen, moet alleen nog iemand mee zien te krijgen of deze Cube nog in goede staat is. Anders moet ik toch maar een goedkope winkel zien te vinden die ze aanbieden (of is de Cube 20x ook goed?).

Ben bij een beginner gitarist geweest die de Ibanez GRG170DX gebruikt, hij is positief over deze gitaar. Ik heb deze in mijn handen gehad, hij is lekker licht, licht goed in de hand en is betaalbaar. Wat vinden jullie van deze gitaar?

ER!K
14 juni 2009, 16:20
Mijn dank voor jullie warme welkom ;), en adviezen tot nu toe.

Aangezien jullie alle drie een Roland Cube 30 aanraden ben ik meteen gaan zoeken naar 2e hands. Waarschijnlijk kan ik een ik een Roland Cube 30 2e hands kopen, moet alleen nog iemand mee zien te krijgen of deze Cube nog in goede staat is. Anders moet ik toch maar een goedkope winkel zien te vinden die ze aanbieden (of is de Cube 20x ook goed?).

Ben bij een beginner gitarist geweest die de Ibanez GRG170DX gebruikt, hij is positief over deze gitaar. Ik heb deze in mijn handen gehad, hij is lekker licht, licht goed in de hand en is betaalbaar. Wat vinden jullie van deze gitaar?

De Roland Cube 30 is inderdaad een goede versterker, ik heb zelf de 30x op mijn slaapkamer staan. De 20x heeft iets minder ingebouwde effecten. Uit eigen beleving weet ik dat het voor een beginnend gitarist altijd erg leuk is om met verschillende effecten te klieren :)

Zoals hierboven als aangegeven is zijn de goedkopere Ibanezjes prima gitaren, ik heb ook ooit op een GRG170DX gespeeld, en die is toch wel een heel stuk beter dan mijn SX Stratje :)

EDIT: Welkom! :D

Erwin-s87
13 augustus 2009, 11:42
Heey Ivo,

ik heb nog niet veel ervaring met gitaar spelen, mij is inderdaad ook altijd afgeraden om een beginnerspakketje te kopen. naar dat advies heb ik gelukkig geluisterd.

ik heb toen een Roland 20X Cube gekocht en een ibanez GRG 270, en ik moet zeggen dat ik er héél tevreden mee ben.
er zitten weliswaar minder effecten op de 20X maar ik vind dat er een super geluid uitkomt !!

:punk: