PDA

View Full Version : Welke accoustische gitaar moet ik kopen



ForzaFreek
25 maart 2003, 22:07
Hi,

Ik speel al jaren gitaar en ik wil nu eindelijk eens een accoustische kwaliteitsgitaar aanschaffen. Ik heb alleen niet zo heel veel verstand van merk model type ed.

Hier mijn eisen:

Gitaar met stalen snaren
Er moet een krachtig vol warm geluid in zitten (welke gitaren hebben dat) die ik nu heb is echt mat qua geluid, ook met nieuwe snaren.
En moet natuurlijk lekker te bespelen zijn

Wie heeft er echt verstand van accoudtische gitaren en kan mij een eindje op weh helpen

rapalakid
25 maart 2003, 22:26
Tja Freek....Ikzelf heb onlangs een (tweedehands} Taylor 310 aangeschaft en ik heb er geen spijt van. Hij heeft een zeer goed geluid en speeld erg lekker. Ik heb eerlijk gezegd lang getwijfeld tussen een Furch en een Taylor. Het ligt natuurlijk ook aan je budget.....Probeer beide gitaren eens en misschien bevallen ze wel. Maar uiteindelijk blijft het ook nog een kwestie van smaak.......veel succes !!!!!!

ForzaFreek
26 maart 2003, 10:23
Tuurlijk ff mijn budget vermelden

zo rond de 750 euro wil ik er wel voor uitgeven

gertdm
26 maart 2003, 10:57
voor dat budget is er maar 1 merk dat de door jou omschreven akoestiese kwaliteiten brengt en dat is Furch.
Informeer bij Vox Humana in vlaardingen naar prijzen en modellen. Bespeel er meerdere achter elkaar om je keuze te maken.
Ze zijn tegenwoordig standaard uitgerust met Elixer snaren.
succes:)

7th heaven
26 maart 2003, 20:09
crafter heeft een voledig massieve gitaar voor die prijs en voor iets meer heb je een almanza (orgineel een spaanse bouwer) heeft ie ook een voledig massieve gitaar

ForzaFreek
27 maart 2003, 10:02
Weet iemand ook goede websites waar ik die dingen kan bekijken?

Bedankt voor de reacties

suzanne
27 maart 2003, 13:08
ik heb onlangs een crafter electrisch-akoestisch aangeschaft, van 800 euro, en hij is nog steeds geweldig!

Rolandus
28 maart 2003, 00:08
Beste Gert,

Kun je nu eindelijk niet eens een onafhankelijk advies geven. Telkens maar weer Furch Furch Furch. Ik weet dat je er voor betaald wordt. Waarom is er maar 1 merk. Ik heb de door jou ingespeelde muziekstukjes beluisterd. En wat mij opviel is dat je fantastisch kunt spelen, en dat dat meer tot zijn recht kwam met de Lowden (6-string) als met de Furch (12-string) laat staan de Furch (6-string) die klonk armoedig.
Oftewel arm van geluid, geen body.

Het maakt niet uit of je goed bent of slecht.
Je komt op het eind bij jezelf terecht (Rowwen Heze)

PeteRS
4 april 2003, 12:24
Hier worden we dus ook niet veel wijzer van. Ik ben ook geinteresseerd in gitaar met genoemde specs en budged.

Het is trouwens "ge komt op ut end beej ow zelluf terèg" maar dat even terzijde.

PeteRS
4 april 2003, 12:30
Op 2003-03-26 10:57, schreef gertdm:
Ze zijn tegenwoordig standaard uitgerust met Elixer snaren.

Lijkt me een detail, een zichzelf respecterende zaak zorg dat er goede snaren zitten op zijn planken. Na een maand zet ik er toch weer nieuwe op....

Joost Assink
15 mei 2003, 09:40
Heb je al eens gekeken naar Cort? Hun gitaren hebben een erg hoge prijs-kwaliteit verhouding.
De Cort NTL CE Custom is iets boven je budget, maar dat is wel een gitaar die zich kan meten met een Taylor (naar mijn smaak!), zelfs beter dan gerespecteerd merk als Takamine ofzo.
De Cort NTL CE Custom is handgemaakt met dezelfde specs als de duurste Taylors (massieve englemann spruce top en massieve rosewood achter- en zijkant, Grover Tuners en een Fishman pickup!!!)