PDA

View Full Version : JTM45 naar JMP50 non mastervolume met een pedaal



llahsraM
13 juni 2009, 17:47
Ik ben al een tijd op zoek naar een pedaal om mijn JTM45 te boosten naar een JMP50 sound. Met de JTM45 kom ik nu aardig in de buurt van de sound van angus young op zijn eerste albums. Maar ik wil ook de sound van de latere albums krijgen (meer de JMP50 sound 4inputs). Denk aan deze albums:

- Let there be rock
- Powerage
- Highway to hell

Ik vroeg me af of iemand een goed pedaal weet waarmee ik deze toon kan krijgen.

Alvast bedankt

llahsraM
14 juni 2009, 15:04
iemand misschien??

Jimwoud
14 juni 2009, 15:28
Wat mis je in je sound? En wat gebruik je voor de rest?

llahsraM
14 juni 2009, 16:15
Wat mis je in je sound? En wat gebruik je voor de rest?

Ik mis wat gain. JTM45 is nu erg clean. En misschien wat strakkere bassen. Verder gebruik ik nu geen pedalen. Heb een 2x12 cabinet met G12-65 speakers van eind jaren 70. Ik plug rechtstreeks in de versterker in.
Misschien is het met een voorbeeld duidelijker.

Hier een filmpje van mijn JTM45 (sorry slechte camera)
http://www.youtube.com/watch?v=qUA2fzpyZfE&feature=PlayList&p=B8A1F782A23151BD&index=0

En dit geluid zoek ik eigenlijk
http://www.youtube.com/watch?v=xNMiUU9Vvxw

Ik hoop dat het zo duidelijker wordt.

Chris Winsemius
14 juni 2009, 16:36
Qua pedalen: misschien 'n LovePedal COT

Qua amp: wat tweaken, misschien wat push-pull-pots gebruiken

llahsraM
14 juni 2009, 17:55
Qua pedalen: misschien 'n LovePedal COT

Qua amp: wat tweaken, misschien wat push-pull-pots gebruiken

Ik werk liever met een pedaaltje dan pushpull pots. Die LovePedal COT klinkt op youtube wel lekker, maar het is een vrij prijzig pedaaltje. Nog andere goedkopere opties?

Misschien iets wat ik zelf kan bouwen?

robert-gitarist
14 juni 2009, 18:31
Misschien iets van een Ibanez TS-9 Tube screamer of boss OD-3? Geeft een boost en wat gain extra. Bij mij werkt het prima. Ik gebruik een Maquis 100w top (plexi/jmp/jtm? clone), ding klinkt zelf hartstikke clean, echt geen randje drive in te krijgen, ook niet op hoge volumes maar met een TS-9/OD-3 er voor krijg ik echt een instand AC/DC sound met mijn Epiphone LP's!

Gave top heb je trouwens zeg, klinkt lekker rauw, me liked! ;)

the sure thing
14 juni 2009, 19:10
... TS-9 of TS-10 van ibanez, Fulldrive of Dist pro van Fulltone, OD-1 van Boss (er staan er nu 2 te koop op MP!), die zouden allemaal uitstekend werken op de JTM45. Het geluid wat je wilt is "makkelijk" met een pedaaltje en je cranked-up JTM te maken!

robert-gitarist
14 juni 2009, 19:16
Boss OD-1 zou ik eigelijk niet voor gaan. Werkt wel, maar met een OD-3 kun je meer ;) Ik heb zowel de OD-1 als OD-3 en de OD-3 klinkt veel voller, dikker en warmer..OD-1 is wat aan de dunne kant. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Bovendien vind ik 75 euro te veel voor een OD-1,zeker als je voor 25 euro minder een OD-3 kan scoren.

the sure thing
14 juni 2009, 19:46
Boss OD-1 zou ik eigelijk niet voor gaan. Werkt wel, maar met een OD-3 kun je meer ;) Ik heb zowel de OD-1 als OD-3 en de OD-3 klinkt veel voller, dikker en warmer.. Goh, laat mijn mening nou precies 180 graden andersom zijn.... Ik vind de OD-1 de enige van de "OD-generatie" van Boss die warm en niet schel klinkt...

llahsraM
14 juni 2009, 22:07
mmm welke zou beter samen gaan met de JTM45?
En een tubescreamer 808 die asymmetrisch clipt?(ipv symmetrisch clippen)

the sure thing
14 juni 2009, 22:37
mmm welke zou beter samen gaan met de JTM45?
En een tubescreamer 808 die asymmetrisch clipt?(ipv symmetrisch clippen)... krijgen we dat k(l)ippenverhaal weer.... Ik denk dat het in dit geval geen ene f%#k uitmaakt. Een TS-9 , TS-10 of TS-808. Ze zullen het allemaal even goed doen!!!

Die (a)symmetrische klipping wat effectpedaaltjes (!!) betreft is zwaar overtrokken. Er spelen zoveel meer en andere factoren mee voor een "goed" overstuurd geluid....

robert-gitarist
14 juni 2009, 22:54
Goh, laat mijn mening nou precies 180 graden andersom zijn.... Ik vind de OD-1 de enige van de "OD-generatie" van Boss die warm en niet schel klinkt...

Ene moment vind ik hem warm klinken maar andere keer vind ik het echt een kloot pedaal omdat hij dan kwa volume niet mee komt met de rest van de pedalen (volume drop). Ligt er maar net aan waar ik hem voor gebruik in mijn set up. Voor booster is hij okee maar dan zou ik voor het zelfde geld, of minder voor een OD-3 gaan.

Zo zie je maar hoe erg smaken verschillen ;)

Helaas kun je ze in de winkel niet naast elkaar uittesten omdat simpelweg de OD-1 niet meer gemaakt wordt. Tenzij je iemand kent die er een heeft en die mee kunt nemen. Maar geloof me, met een TS-9 of OD-3 kun je bijna niet fout gaan. Scoor er tweedehands eens en je zult zien dat als het pedaal niet bevalt, je hem voor het zelfde bedrag weer kunt verkopen.

llahsraM
14 juni 2009, 22:59
Gave top heb je trouwens zeg, klinkt lekker rauw, me liked! ;)

thanks btw! Volgens mij heeft een oom van mij nog een ts-9 liggen. die ga ik even proberen. Ik ben ook benieuwd naar de OD1/OD3

robert-gitarist
14 juni 2009, 23:13
Nou, kijk of je die even een tijdje kan lenen, dan weet je meteen of het is voor je is ;) na mijn idee moet je met een goede tubescreamer/boost een aardig eind op weg komen :)
Ik zelf gebruik dus een Maquis head met een plexitone ervoor en een oude TS-9 voor een schop extra te geven en dat icm. mijn Epiphone LP's en SG klinkt het instand AC/DC etc!

HaroldA
15 juni 2009, 15:54
Goh, laat mijn mening nou precies 180 graden andersom zijn.... Ik vind de OD-1 de enige van de "OD-generatie" van Boss die warm en niet schel klinkt...

De mijne (MIJ) had ook last van basverlies, maar niets wat een kleine mod niet op kan lossen!

Kopen? -> PM! ;)

llahsraM
20 juni 2009, 12:01
Ik heb nu een tube screamer TS9 geleend van me oom. Oud ding is het. Ik heb hem ff opengemaakt en er zit zo'n JRC4558D chip in. Vanmiddag even testen ik ben wel benieuwd.

llahsraM
20 juni 2009, 13:23
Zo dat klinkt lekker :) Heb hem net getest de TS9. Drive op 0, de Level helemaal op open (10) en Tone in het midden(5).

Voor me gevoel had die alleen nog net iets teveel drive. Is dat bij de TS808 minder met dezelfde setting als hierboven?

Chris Winsemius
20 juni 2009, 13:36
Zo dat klinkt lekker :) Heb hem net getest de TS9. Drive op 0, de Level helemaal op open (10) en Tone in het midden(5).

Voor me gevoel had die alleen nog net iets teveel drive. Is dat bij de TS808 minder met dezelfde setting als hierboven?

Maakt niet veel uit.

Gitaarvolume ietsje terugdraaien of 'n weerstand in die TS9 wat aanpassen.

llahsraM
20 juni 2009, 13:47
Maakt niet veel uit.

Gitaarvolume ietsje terugdraaien of 'n weerstand in die TS9 wat aanpassen.

Oké :) ik werk wel met mijn gitaarvolume. Dan kan ik voor solo's nog het gitaarvolume omhoog gooien.