PDA

View Full Version : Belle Helene (Doe Maar)?



ricomanjaro
13 juni 2009, 17:09
Heeft iemand toevallig de bastabjes van Belle Helene van Doe Maar? Zou ik erg mee geholpen zijn. Alvast bedankt!

hole
25 april 2011, 22:14
Heeft iemand toevallig de bastabjes van Belle Helene van Doe Maar? Zou ik erg mee geholpen zijn. Alvast bedankt!

Bumpje, ik zoek hem ook.

Op Tabsrus staat er wel een, maar die klopt niet helemaal.

Wat is dat "dissonant" akkoordje in het refrein? (Bas speelt Am, maar gitaar heeft zo'n mooi nijpend akkoord dat ik niet gevonden krijg)

Ook in couplet zitten wat van die aparte akkoorden.

Thanks.

driftkop
25 april 2011, 22:32
Als ik het me goed herinner is er een songboek van Doe Maar. Even langs gaan bij de lokale bieb, die hebben het misschien wel. Of BH er in staat weet ik niet :ok:

edit: ik zie dat je Tilburg woont. Dan ga je toch even langs bij Henny Vrienten om het te vragen? :)

hole
25 april 2011, 22:41
Als ik het me goed herinner is er een songboek van Doe Maar. Even langs gaan bij de lokale bieb, die hebben het misschien wel. Of BH er in staat weet ik niet :ok:

edit: ik zie dat je Tilburg woont. Dan ga je toch even langs bij Henny Vrienten om het te vragen? :)

Haha. Die woont in Amsterdam tegenwoordig.

Goede tip van de Biep...zeker al 10 jaar niet geweest, maar zal er eens langs. Mocht iemand 'm al hebbe, dan hoor ik het graag he ;)

petpas
2 mei 2011, 11:43
T is een simpel nummer eigenlijk.
Dm, Bes, C, Dm
G A Dm C Dm
't Is dus toch zo ver ge komen. Dat jij hier naast me ligt.

G A Dm C F
En in de schemer van de ochtend kijk ik naar je ge zicht.

Bb F G Bb F G
Je bent het zelfde maar toch anders. Ik heb je zolang niet ge zien.

G A Dm C F
Je bent ineens geen kind meer. Maar zo mooi en minstens 1 7.


Refr:
Dm Bb C Dm
Oe belle Hel ene Helene ma be lle

De F en G accoorden pak je als een D maar dan voor de F op fret 5 en G op fret 7. De C pak je alleen de onderste 3 snaren van het barre akkoord. De lage E en A snaar sla ik tijdens het hele nummer niet aan en demp ik. Dan klinkt de slag lekker hoog en schel.

peter_heijnen
3 mei 2011, 10:59
Wat is dat "dissonant" akkoordje in het refrein? (Bas speelt Am, maar gitaar heeft zo'n mooi nijpend akkoord dat ik niet gevonden krijg).
Het is ook erg vaag daar, zang, bas, en gitaar benadrukken niet hetzelfde. Het is een allegaartje van Am, Em, en C.

Probeer in de 7e positie eens cmaj7, em, of em7. Zit wellicht iets bij wat je kunt gebruiken.

petpas
3 mei 2011, 12:11
Wat is dat "dissonant" akkoordje in het refrein? (Bas speelt Am, maar gitaar heeft zo'n mooi nijpend akkoord dat ik niet gevonden krijg)
Thanks.

Probeer een C barre akkoord op de onderste 3 snaren (g,b,e) waar je de Am speelt. Denk dat je m dan hebt

hole
3 mei 2011, 14:12
but knize-ear that pays attention to that

Ik ga het proberen!

D'r lijkt overigens, in de akkoorden, wel een chromatische progressie te zitten op de hoge e snaar: G# A Bb.

Mike999999999
13 mei 2011, 16:08
Je zocht toch de bas tab? ik heb thuis wel een harddisk liggen waarop hij staat, ooit uitgeschreven voor de bigband waar ik inzit.