PDA

View Full Version : Crybaby vastmaken op pedalboard, klitteband pakt niet ivm schroefjes onderkant



mcannegieter
13 juni 2009, 13:54
He iedereen,

Ik ben bezg met het inrichten van mn nieuwe pedalboard maar ik heb een vraag. Mn Crybaby Wah had rubberen pootjes eronder, dus vastmaken met klitteband lukte zo niet. De pootjes heb ik eraf gehaald maar de schroefjes waarmee de onderkant van de wah vastzit steken alsnog uit. Als ik nu klitteband op de onderkant plak, pakt dit niet op het pedalboard en gaat mn wah los als ik de flightcase op zn zijkant zet of schud. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, ik neem aan dat er meerdere mensen zijn met een Crybaby op hun board... Alvast bedankt voor de tips.
Maarten
PS. volgens mij is het al vaker voorbij gekomen op het forum maar kon het niet vinden. Plakbaar klitteband, in welke winkels kan je dat precies krijgen?

zoon van Piet
13 juni 2009, 14:40
schroefjes eruit, kortere schroefjes erin, klitteband erop en plakken maar.. dat is wat ik deed, fluitje van een cent..
( en originele schroeven en dopjes zitten in het ding, op de plek van de batterij..)

Erik70
13 juni 2009, 14:49
..hoe simpel het soms kan zijn ;-)

..Klitteband in alle soorten en maten verkrijgbaar bij Karwei. (o.a.)

mcannegieter
14 juni 2009, 11:39
hmmm klinkt idd simpel. Ik heb me alleen laten vertellen dat deze schroefjes een Amerikaanse maat hebben. Daar is niet zo snel aan te komen. Ben ondertussen zelf aan het klussen geslagen. Gewoon een verhoging op de plaat gelijmd (schuimrubber) en daar het klitteband op. Zometeen proberen hoe dit het houdt na een nachtje drogen.

Mitch
14 juni 2009, 11:51
Volgens mij staat dit ook al vermeld in het Pedalboards Tips 'n Tricks topic. Da's niet voor niets een sticky ;)

Aca Ilic
14 juni 2009, 11:55
4 gaten door pedalboard heen boren, langere schroeven van onderkant board gebruiken..;-)

schizo910
14 juni 2009, 13:28
4 gaten door pedalboard heen boren, langere schroeven van onderkant board gebruiken..;-)


Nadeel is dat je dan niet even makkelijk je boardje opnieuw indeelt. Zit je altijd vast aan de plek waar de gaten zitten, tenzij je je board langzamerhand in een emmertaler wilt veranderen...

hugo123
14 juni 2009, 13:43
Maar je laat je wah (ik tenminste) toch meestal op de zelfde plek staan.

EuroCinema
15 juni 2009, 09:51
Gewoon een paar stukjes klitteband op elkaar tot het hoog genoeg is.

zoon van Piet
15 juni 2009, 10:38
hmmm klinkt idd simpel. Ik heb me alleen laten vertellen dat deze schroefjes een Amerikaanse maat hebben. Daar is niet zo snel aan te komen.

Das mooi kut, dan... mijne is een Italiaan, dus gewoon A3 of 4.. maar amerikaanse schroefjes zijn niet onmogelijk om aan te komen - je kunt ze gewoon uit de gibson of fender van een bandmaat jatten als ie effe niet kijkt ;) of uit een mxr/eh -pedaal ( twee is echt genoeg om de bodem vast te houden en twee is genoeg om de bodem van je crybabay vast te zetten..)
en soms kom je met botweg ingedraaide parkertjes een heel eind..;)

arcane
15 juni 2009, 10:42
Ik heb ook een vraag over velco. Bij mij is de velcro zo goed gehecht aan het pedaboard, dat de lijm loslaat van het pedaal zelf, en de velcro op het pedalboard blijft zitten. Nu gebruik dan maar elke keer wat secondenlijm, maar ook die laat toch weer los na een tijd.
Weet iemand een echt goede lijm?

Noctiis
15 juni 2009, 11:35
Ik heb ook een vraag over velco. Bij mij is de velcro zo goed gehecht aan het pedaboard, dat de lijm loslaat van het pedaal zelf, en de velcro op het pedalboard blijft zitten. Nu gebruik dan maar elke keer wat secondenlijm, maar ook die laat toch weer los na een tijd.
Weet iemand een echt goede lijm?

Zelfde probleem/vraag hier!!

Guitarleon
15 juni 2009, 11:48
er zijn tegenwoordig ook van die adapterplaten te koop voor crybaby en vox wah's. Je vervangt dan compleet je hele onderkant van je wah en dan kun je hem supermakkelijk vastmaken.

http://www.stompin-ground.com/products/sgwahplate.htm

Heibel
15 juni 2009, 11:50
nog 'n tip, bij mij werkt 't perfect met m'n crybaby..Als je toch 'n board aan het maken bent heb je waarschijnlijk wel 'n stukje multiplex liggen..Teken de omtrek van je wah uit, uitzagen en dan mbv de oorspronkelijke schroeven het stukje multiplex onder de wah schroeven tegen de bodemplaat. De kop van de schroeven draai je door tot in het hout, zodat je een glad oppervlak krijgt. De klitteband/ velcro kun je daar dan op plakken en bevestigen op je board..Uit ervaring weet ik dat het perfect werkt en stevig is..

Henri H
15 juni 2009, 12:06
Ik heb bij de HEMA stukjes zelfklevend vilt en klittenband gekocht.
Ik heb de rubberdopjes v.d. wah verwijderd, stukjes vilt op maat geknipt, de schroefjes door het vilt gedraaid, waardoor ze verzonken in het vilt zitten.
Daarna het klittenband over het vilt geplakt, klaar.
Bij mij blijft het vooralsnog prima zitten.

fotootje van mijn wah:

http://img218.imageshack.us/img218/6315/p1020696gi0.jpg

iWishmaster
15 juni 2009, 12:35
Ik kon de originele schroeven er zover indraaien dat het klitteband goed blijft zitten. Moest wel een beetje kracht zetten ...

Herman
15 juni 2009, 13:54
Ik heb de pootjes er onder weg gehaald, incl schroeven, en die bodemplaat vervolgens vastgetaped met Gaffa. Werkt prima. Vervolgens op het gaffa wat klitteband en dat ding zit muurvast.

HaroldA
15 juni 2009, 14:12
er zijn tegenwoordig ook van die adapterplaten te koop voor crybaby en vox wah's. Je vervangt dan compleet je hele onderkant van je wah en dan kun je hem supermakkelijk vastmaken.

http://www.stompin-ground.com/products/sgwahplate.htm

Grapjas! :seriousf: TOTAL: $36.27 :stop:

Gewoon schroefjes er af, rubber doppen er tussenuit, ringetje om schroef en weer terug er in. Dan heb je nog maar ~1.5 mm te overbruggen met klitteband, en da's best goed te doen.

Guitarleon
15 juni 2009, 14:13
ik heb zelf mn wah met kettingschakels aan mn bord geschroefd. Zit ook errug vast...