PDA

View Full Version : compressor



deefke666
13 juni 2009, 09:13
hey gitaarnet,

zijn er hier mensen die ervaring hebben met de retro-sonic compressor,
ik heb daar vorig jaar eens over gelezen in gitarist, maar ik ben hem nog nooit tegen gekomen....
in gitarist werd hij zeer warm aanbevolen maar ik zou toch graag nog wat feedback hebben van mensen die hem zelf hebben....

alternatieve ideeen voor een goede compressor zijn natuurlijk altijd zeer welkom....

alvast bedankt he

grtz deefke

Eezz
13 juni 2009, 14:34
Ik heb geen ervaring met de Retro Sonic compressor, maar ik weet dat hij bij GtrGear.com te bestellen is. Ik heb daar onlangs de Retro Sonic Distortion besteld en gevraagd of ik hem binnen een aantal mocht terugsturen als hij me niet beviel en dat was geen probleem, mits in de originele verpakking met handleiding enzo.

Ik heb zelf de Keeley 4 Knob compressor en ben daar erg aan gehecht. Veel transparanter wordt het niet volgens mij. Ook de extreme instelling leveren nog bruikbare geluiden op. Omdat hij zo stil is, is hij ook goed te gebruiken na de overdrive. Dat vind ik te gek omdat je dan door het volume terug te draaien op je gitaar de hoeveelheid oversturing laat afnemen, zonder uit de bandmix te verdwijnen.

the sure thing
14 juni 2009, 22:48
Ik heb geen ervaring met de Retro Sonic compressor, maar ik weet dat hij bij GtrGear.com te bestellen is. Ik heb daar onlangs de Retro Sonic Distortion besteld en gevraagd of ik hem binnen een aantal mocht terugsturen als hij me niet beviel en dat was geen probleem, mits in de originele verpakking met handleiding enzo. +1. Zo heb ik ooit de compressor en de chorus besteld. De chorus heb ik nog, de compressor niet meer. Het is een prima instelbare compressor, "beter" dan de MXR dynacomp. Maar: als je niet van compressors houdt, bevalt deze je ook niet. Hij compresste mij nog steeds teveel (terwijl in vergelijking met anderen hij subtiel genoemd mag worden). De enige die nog subtieler is, is waarschijnlijk die van RAF (de spitfire heette die geloof ik). Maar ik vraag mij af of dat nog echt een compressor is....

Ik heb besloten niet meer met compressors te spelen.

Maar als je een goed instelbare MXR dynacomp zoekt die iets subtieler werkt, is die van Retro Sonic een goede. En true bypass!!!