PDA

View Full Version : OCD Fulltone / Ts9 Keeley mod plus



Basil
12 juni 2009, 23:37
Hallo iedereen,

ik zou een overdrive willen aanschaffen en ik twijfel tussen de OCD van fulltone en de TS9 Keeley Mod Plus. Ik speel met een strat door een Jcm 800 Combo 4010, en speel vooral blues + rock (Led Zeppelin, ACDC,..).

basil

dunnoaname
15 juni 2009, 23:55
Beiden zijn uitstekende pedalen en passen denk ik ook bij de rest van je gear, en bij de muziek die je maken gaat. Wat er over blijft is een verschil in smaak. Je moet het simpelweg uitproberen, of een gok nemen.

the sure thing
16 juni 2009, 09:19
... het zijn toch wel redelijk verschillende pedalen! Ik denk dat je speelstijl o.a. het beste zal bepalen welk pedaaltje het beste bij je past. Dat wordt idd uitproberen! Of beide pedaaltjes 2e hands kopen, de beste houden en de ander doorverkopen.

Kim Wilson
16 juni 2009, 09:26
Er is idd nogal een verschil tussen een OCD en een Tubescreamer. Op basis waarvan heb je deze twee pedalen eigenlijk gekozen? Het zijn behoorlijk specifieke pedalen, maar wel totaal verschillend. Waarom juist de OCD of een TS9 Keeley? Waarom niet bijvoorbeeld een Maxon OD808, of een Bad Monkey? Of een Bluesdriver? Enzovoort...

EuroCinema
16 juni 2009, 09:47
Ik heb o.a. twee gewone TS-9's, een TS-5, een T-Rex Moeller, een TS-10 en een MI Audio Blues Pro gehad, allemaal tubescreamer-achtigen dus, en ook de TS9 met Keeley Plus Mod. De Keeley was 1 van de beter klinkenden, maar we hebben het over subtiele verschillen. Je moet bijvoorbeeld niet denken dat "laat je laag meer intact" betekent "geeft een muur van strak laag". Zou hem dus absoluut eerst testen in vergelijking met een paar andere die de helft kosten.

De OCD heb ik ook uitgebreid getest, met een strat op diverse amps en hoeveel ik ook aan de knoppen draaide, ik kreeg er geen bevredigende sound uit. Waar dat aan lag weet ik niet, velen zijn er erg tevreden mee. Maar ook voor die zeg ik dus: testen. Volgens mij heeft Max in Den Haag beide pedaaltjes staan.

M Kactus
16 juni 2009, 10:12
En kijk ineens ook eens naar de Marshall Bluesbreaker II. Die biedt een mooi Classic Rock/Bluesrock geluid. De high gain is iets minder en het is niet het "clean met een randje" van de OCD/TS9, maar wel een lekkere bluescrunch.
John Mayer is een fan van de Bluesbreaker I, maar die ga je niet zo vlug vinden (of je moest zin hebben om hem zelf te bouwen).

Dit clipje (http://www.youtube.com/watch?v=v7Asg-AIt3c&feature=channel_page)doet het pedaal wel recht aan.

Kim Wilson
16 juni 2009, 10:16
De OCD is naar mijn mening geen clean met een randje, zoals een TS dat wel is. De OCD voegt behoorlijk wat korrel toe.

Ik heb zelf een Boss Bluesdriver, een zelfbouw Tubescreamer en een OCD op mijn board. De TS is echt clean met een randje die de boel gewoon oppompt, maar niet bedoeld om echt scheur toe te voegen. De Bluesdriver klinkt als een authentieke blues overdrive. De OCD is een modernere overdrive met een wat scherpere gain. Alledrie totaal verschillende overdrives.

M Kactus
16 juni 2009, 10:36
De OCD is naar mijn mening geen clean met een randje, zoals een TS dat wel is. De OCD voegt behoorlijk wat korrel toe.

Ik heb zelf een Boss Bluesdriver, een zelfbouw Tubescreamer en een OCD op mijn board. De TS is echt clean met een randje die de boel gewoon oppompt, maar niet bedoeld om echt scheur toe te voegen. De Bluesdriver klinkt als een authentieke blues overdrive. De OCD is een modernere overdrive met een wat scherpere gain. Alledrie totaal verschillende overdrives.

Nou, de gain van de TS gaat ook best ver. Alleen gebruikt niemand hem daarvoor, omdat dat niet is wat hij het beste doet. De gain van de OCD gaat verder, maar toen ik hem uitteste, sprak vooral de lage gain-setting me aan. De hoge deed me niet zo heel veel.