PDA

View Full Version : Help mensen , iemand moet mijn keuze bevestigen [DRINGEND]



ZaBoY
25 maart 2003, 21:17
ik ben van plan een gitaar te kopen , ik heb al veel gelezen , veel me mensen die er redelijk veel van kennen gepraat , en mijn keuze is bij epiphone g-310 gebleven .
is dit een goede gitaar ?

ik ga voor te beginnen gewoon thuis leren spelen , dus ni direct in een groepke .
hoeveel WATT is dan genoeg voor een versterker ?
ik dacht aan Marshall mg30 of 50 DFX .

zeg gerust jullie mening , gitaar wordt deze weekend gekocht , dus het is dringend

Negative K3 fan
25 maart 2003, 21:30
misschien kun jhe ipv die MG een valvestate nemen, die zijn net iets beter.

en die epipgone is wel een aridge beginners gitaar. Wees er wel zeker van dat je iemand die al een tijdje gitaarspeelt en er verstand van heeft meeneemt zodat hij kan keuren of er geen grove fouten in het materieel zit.

7th heaven
25 maart 2003, 22:01
Op 2003-03-25 21:30, schreef Negative K3 fan:
misschien kun jhe ipv die MG een valvestate nemen, die zijn net iets beter.

en die epipgone is wel een aridge beginners gitaar. Wees er wel zeker van dat je iemand die al een tijdje gitaarspeelt en er verstand van heeft meeneemt zodat hij kan keuren of er geen grove fouten in het materieel zit.

ben ik het niet mee eens!!! want voor thuis gebruik is de MG leuker zit namelijk chorus flanger en delay op dus!!!!!!!!!

Negative K3 fan
25 maart 2003, 22:03
OP een MG????

heb je het wel goed zitten?

Mitch
25 maart 2003, 22:04
Ik schaar mij achter 7th Heaven. Voor thuis is een MG leuker en is volgens mij evt. later in een bandje ook nog wel mee te knallen (net aan, maar het gaat om het idee).

Negative K3 fan
25 maart 2003, 22:12
Een MG heeft geen effecten ingebouwd!!! Volgens mij ben je nogal in de knoop met de AVT serie.

ZaBoY
25 maart 2003, 22:13
en hoeveel watt zou ik volgens jullie moeten nemen ? 30 of 50 ?
hier een foto van de front van de MG

http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mgfrontpanel.html

redelijk veel dus . :smile:

ZaBoY
25 maart 2003, 22:43
een vriend van mij zegt dat zijn leraar zegt dat een combo van 15watt perfect genoeg voor thuis is en dat zijn fender altijd op 3 staat (van 10) en is toch luid genoeg .
dus 50watt heb je voor thuis eigelek ni nodig en voor later , in een groepke is dat te weinig ?
30watt lijkt me daarom optimaal ...
is dit zo ??

sash
25 maart 2003, 23:31
30 en 50 watt is niet zoveel verschil, want ze kunnen allebei zacht, en het is goed als je nog wat volume over hebt, mocht je echt een keer volume nodig hebben. Ik zou de 50 watt uitvoering nemen. 50 watt ss klinkt nou eenmaal ook beter dan 30.
En oh ja, nog een ding, gitaarleraren NOOIT meteen geloven, altijd eerst de mening van een zooitje andere vragen (bv. op dit forum).

@ Negative K3 Fan: MG's hebben WEL effecten ingebouwd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-25 23:33 ]</font>

Marc Oblivian
26 maart 2003, 07:54
Gewoon de 50 Watter nemen: ik heb thuis ook een Marshall 50 W staan en die kan idd ook best zacht (maar ook heel hard...hehe).
Dertig is vaak wat te weinig als je in een bandje gaat spelen. Altijd lekker als je nog wat Wattjes over hebt....

Han Solo
26 maart 2003, 08:24
Even voor de duidelijkheid: ik heb een MG en dat is dus MET effecten. K3 dacht waarschijnlijk aan de oude serie, die was inderdaad zo-zo, maar de nieuwe modellen zijn voor de prijs erg goed. Deze zijn te herkennen aan de FDD-feature, dat zit alleen op de huidige serie. ( Behalve op de 10 Watt)

Bins
26 maart 2003, 09:32
Op 2003-03-25 21:17, schreef ZaBoY:
ik ben van plan een gitaar te kopen , ik heb al veel gelezen , veel me mensen die er redelijk veel van kennen gepraat , en mijn keuze is bij epiphone g-310 gebleven .
is dit een goede gitaar ?
(knip)


Hey,
Ik speel al een jaar of 7 op een g310 (pas wel geupgrade, maar dat kan jij ook wel doen als het zo ver is). Ik vind het echt een wereld gitaar en speel er met veel plezier op.
Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten, want de kwaliteit van de Epiphones verschilt van gitaar tot gitaar.

Kijk of je frets goed zijn afgewerkt, voel dus als je met je hand over de hals glijdt, of er nix "scherps" uitsteekt.

Speel ook eerst een tijdje onversterkt voordat je inplugt. Een gitaar die onversterkt kut klinkt, zal nooit veel beter worden ondanks upgrades. Die kan ze dus zo goed als weggooien, als je aan iets beters toe bent. Een gitaar die onversterk WEL lekker (dus niet wel lekker :wink: ) klinkt, kan je "opvoeren" met nieuwe elementen, electronica, tuners, whatever en dan wordt ie alleen maar beter. Hij groeit dus als het ware met je mee.

Wees dus niet bang om gewoon een aantal van dezelfde gitaren naast elkaar te zetten en allemaal uit te proberen. Als de winkel er maar 1 heeft, en die is niet goed, gewoon naar de volgende winkel. Niet overhaast beslissen.

Nou, veel plezier en succes ermee enzo dude.

Negative K3 fan
26 maart 2003, 10:01
ik dacht idd aand e oude modellen, ik heb namelijk zon oude marshall folder (2000) thuis.

ZaBoY
26 maart 2003, 13:24
ok , thx , dude , nu ben ik echt wel 100% zeker van de gitaar (epiphone g-310) .
maar ik weet nog altijd niet welke versterker ik moet hebben , als ik later (1.-1.5 maand :grin:) in een groepke ga , is 50watt genoeg ?
die marshall mg heeft echt wel veel effects en andere snufjes (fdd , cd-in enz ...)
en ik heb ook gehoord dat versterker op lage volumes niet zo mooi spelen , is dat enkel het geval bij lampen versterkers ??


thx , mensen (k)

Marc Oblivian
26 maart 2003, 13:39
Op 2003-03-26 13:24, schreef ZaBoY:
ok , thx , dude , nu ben ik echt wel 100% zeker van de gitaar (epiphone g-310) .
maar ik weet nog altijd niet welke versterker ik moet hebben , als ik later (1.-1.5 maand :grin:) in een groepke ga , is 50watt genoeg ?
die marshall mg heeft echt wel veel effects en andere snufjes (fdd , cd-in enz ...)
en ik heb ook gehoord dat versterker op lage volumes niet zo mooi spelen , is dat enkel het geval bij lampen versterkers ??


thx , mensen (k)




50 Watt is meestal wel genoeg voor in een band hoor...
Dat het zacht niet klinkt is inderdaad vooral een probleem bij buizenversterkers...
Anders een powerbrake voor thuis erop gooien...

7th heaven
27 maart 2003, 13:36
Op 2003-03-25 22:03, schreef Negative K3 fan:
OP een MG????

heb je het wel goed zitten?

dat zijn nieuwe van marshall toch? je kan ze met en zonder effecten krijgen (kopen)

Electrical Storm
27 maart 2003, 13:50
Ik heb een MG30DFX, inderdaad met vier effecten. Al deze effecten klinken echt supertop alleen je kunt ze niet tegelijk inschakelen. Voor de rest zijn MG's prima versterkers eigenlijk, zeker voor de prijs die je ervoor betaald! Een Epiphone G-310 zou ik eigenlijk persoonlijk niet aanraden; ik heb er een keer op gespeeld en ik vond het een slechte gitaar. De elementen zijn vrij belabberd en de hoge posities zijn slecht bereikbaar door de geschroefde hals. Koop liever een G-400, deze heeft betere elementen en een gelijmde hals, terwijl de prijs niet veel hoger ligt

ZaBoY
27 maart 2003, 21:44
je zegt dat die mg30dfx maar 4 effecten heeft , maar op die foto staan er meer dingen die ge kunt draaien (http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mg30dfxfrontpanel.html)

zijn er dan verschillende mg30dfx'en of begrijp ik het niet goed :sad: ??