PDA

View Full Version : Goeie kleine speakers?



telecastermaster
12 juni 2009, 16:32
Ik zit erover te denken om een wat betere speaker te gaan gebruiken voor een oefenversterker. (De speaker is volgens mij de grootste beperking van je sound).

Heeft er iemand suggesties voor goeie kleine speakers? 8" oid.

Thx

PS. ik speel meestal met clean geluid of licht overdriven.

HaroldA
12 juni 2009, 16:46
Voor iemand met 3000+ posts lever je maar weinig info aan...

* Hoeveel watt
* Wat heb je nu
* Welke stijl speel je?
* etc, etc

Rutger
12 juni 2009, 16:47
8 Inch wordt lastig denk ik... Celestion G10 Gold misschien?

HaroldA
12 juni 2009, 16:48
8 Inch wordt lastig denk ik... Celestion G10 Gold misschien?

Da's 10" toch?

Maar waarom maar zo'n klein speakertje?

telecastermaster
12 juni 2009, 17:13
Oke. Het gaat om het volgende.

Ik heb een Hughes & Kettner Crunch Master, een 1 Watt volledig buizen ampje met 1 preamp buisje en 1 poweramp buisje. Ik heb 'm op een 300 Watt EV 15" speaker aangesloten en dan klinkt hij erg goed, vind ik; bijna twin reverb achtig (maar dan zonder reverb natuurlijk).

Nu wil ik er een speakerbox bij hebben zodat ik 'm in mijn slaapkamer kan gebruiken als oefenversterker. Omdat ik geen geen grote speakerbox in mijn slaapkamer wil en omdat ik bang ben voor een grote geluidsdruk bij een grote speaker (het is een gehorig huis waar ik woon), dacht ik er goed aan te doen om naar een kleine, goedklinkende speaker om te kijken (het hele idee van die H&K is om op laag geluidsniveau een goed buizengeluid te krijgen).
Ik heb 'm ook aangesloten op een 6" speakertje van een goedkope oefenversterker, maar dat klonk weer nergens naar....Of moet ik misschien toch maar naar een 10" omkijken? Advies wordt hogelijk gewaardeerd.

Verdere info:
Vermogen: 1 watt buizen moet ie kunnen hebben
Stijl: surf (clean)


http://www.guitare-village.com/occasion/_images/2008/20080207/hetk.jpg



http://www.guitare-village.com/occasion/_images/2008/20080207/hetkdos.jpg

orreltak
12 juni 2009, 17:17
8 inch is de keuze beperkt.dan heb je celestion super 8(8ohm) of de eminence legend 875L(4ohm) zover ik weet.
maar het laag is weer net niet met die kleine speakers.met wat overdrive begint het meer als een natte ruft te klinken.clean is het wel te pruimen.

telecastermaster
12 juni 2009, 17:35
Ik heb ook wel een Celestion Vintage 10 overwogen.