PDA

View Full Version : Georgia stomp



hendrix2
12 juni 2009, 14:17
Lang geleden, maar ik werp mezelf nog maar eens voor de leeuwen.

Dit nummertje ben ik al een tijd aan bezig en het is niet bepaald eenvoudig. Er zitten nog veel fouten in en er moet nog wat aan verbeteren kwa fantasietjes, vlotheid en snelheid, maar al bij al vind ik het een geslaagde eerste take.
Maar een heel lekker bluesy/bluegrass nummertje!

Meningen graag hoe het beter kan!

http://www.youtube.com/watch?v=wS5W01PH--o

update:
Cold Frosty Morning:
http://www.youtube.com/watch?v=gFE9a4mJg8A

hendrix2
14 juni 2009, 13:45
Goh, wat een enthousiasme :D

Niemand iets op te merken?

(ik bump mijzelf eigenlijk vooral omdat ik het extreem zielig vind om nul reacties te krijgen :D)

denblommme
14 juni 2009, 14:24
Je blijft men held Kenneth,
zin om eens een Mandoline/ukulele jam te houden?

Groetjes!

hendrix2
14 juni 2009, 15:38
Je blijft men held Kenneth,
zin om eens een Mandoline/ukulele jam te houden?

Groetjes!

Jup, ben weer helemaal into de mandoline (ben zelfs aan het kijken om een octaaf mandoline te kopen, octaafje lager dan gewone mandoline en 3 keer zo groot dan een mandoline, ubercool!)
Jammen! ja! maar liefst na den 23ste. Heb nu dinsdag Structural Morphology (wat geen probleem kan zijn) en dan nog juist Ontw. Bio. van planten (beeckman) dus nog een weekje goed studeren, vanaf 23ste gedaan

M Kactus
15 juni 2009, 08:08
Knap! Da's is niet meteen de muziek die ik met een mandoline associeer. Ik vond het verrassend en het klinkt eigenlijk best al vlot! Misschien nog wat meer die "schwung" die er vanzelf in komt door het vaker te spelen, maar toen ik je inleiding las, had ik iets stroefers verwacht.
Het is eerder bluesy dan bluegrass, niet ? Da's dan ook het enige nadeel aan die mandoline: Ik mis er een beetje laag in. Een groove, eigenlijk. Maar dat is eigen aan het instrument, zeker.

Edit: Dit nummertje is trouwens volledig aan me voorbij gegaan. 12 juni ? Helemaal niet zien verschijnen tot nu... Vreemd.

hendrix2
15 juni 2009, 23:26
Thanks.

Jup is meer bluesy dan bluegrass. Ik speel ook liever wat andere dingen dan de typische mandolinedingen. Bluegrass is nogal veel hetzelfde altijd :D

Ben nu ook met wat jazzy dingen bezig en zelfs wat rock toestanden.

Dat laag dat wat mist is niet persé eigen aan mandolines, het hangt ook wat van de bouw van de mandoline af. Mijn volgende wordt een mandoline met een ovalen klankgat (en dus geen F gaten) en die zal heel wat voller klinken, zeker in de bassen.

futura
18 juni 2009, 00:41
keicool echt waar ! 5 sterren gekregen van mij !

hendrix2
18 juni 2009, 10:24
bedankt :)

Dweezman
18 juni 2009, 11:06
Goed! Leuk instrument! En fijne tune. Je kijkt er ook erg 'into' bij ;-)

DTmaster
18 juni 2009, 12:47
ik dacht eerst dat ik naar Johny Be Good zat te luisteren toen ik dat intro hoorde :)

Goed gespeeld, heb weinig weet van dat ding maar country/folk zou ook te gek klinken op die mandoline.

Probeer het eens ;)

hendrix2
18 juni 2009, 13:28
ik dacht eerst dat ik naar Johny Be Good zat te luisteren toen ik dat intro hoorde :)

Goed gespeeld, heb weinig weet van dat ding maar country/folk zou ook te gek klinken op die mandoline.

Probeer het eens ;)

Oh, heb ik al vaak gedaan hoor :)

Ik speel alles van klassiek (vooral Bach) tot hardere rock op mijn mandolines. Nu ben ik aan het werken aan een cello suite van bach, maar ik zal daarna eens iets folky/country achtig doen!


Goed! Leuk instrument! En fijne tune. Je kijkt er ook erg 'into' bij ;-)

ja dat 'into' erbij kijken heb ik altijd :D ook bij gitaar :D Veel vrienden vinden dat bijzonder grappig, maar mij maakt het niet uit, als ik me maar amuseer met mijn instrumenten!

covermark
18 juni 2009, 22:54
Enerzijds klinkt het leuk en anderszijds is het gewoon leuk om te zien hoeveel plezier jij bij het muziek maken !!

hendrix2
19 juni 2009, 15:28
Haha, thanks :)

Tja, daar draait het toch om, plezier maken, bij mij althans. Ik zal nooit tegen mijn zin een instrument vastpakken, maar het is een beetje als sex, daar heb je ook meestal wel zin in :)

Wacht maar tot ik mijn mandocello heb! Daar droom ik ondertussen al een paar jaar van en stillaan zijn mijn financiële mogelijkheden wat aan het toenemen (erg zeldzame instrumenten, bijgevolg onnoemelijk duur), dus die mandocello zal er komen, dan ga je mij pas plezier zien beleven op een instrument!

hendrix2
21 juni 2009, 18:04
en nog een nieuwe toegevoegd:
http://www.youtube.com/watch?v=gFE9a4mJg8A

Noid
22 juni 2009, 18:55
Ik heb beide nummers geluisterd en je laat de mandoline overtuigend klinken, mijn complimenten. Mooi om te horen hoe begeleiding en melodie samenvallen in je spel. 't Is niet dat ik uberhaupt op zo'n ding kan spelen, maar als ik jou was zou ik proberen om de timing/techniek nog verder aan te scherpen.

hendrix2
22 juni 2009, 19:51
Ik heb beide nummers geluisterd en je laat de mandoline overtuigend klinken, mijn complimenten. Mooi om te horen hoe begeleiding en melodie samenvallen in je spel. 't Is niet dat ik uberhaupt op zo'n ding kan spelen, maar als ik jou was zou ik proberen om de timing/techniek nog verder aan te scherpen.

De timing is vooral bij georgia stomp lastig. Het is een nummertje dat net iets boven mijn huidige kunnen ligt en daarom wordt er wat gehaperd :)

Techniek moet zeker nog aangescherpt worden. Gitaar en mandoline zijn nogal verschillende technieken, wil je het goed doen, en ik heb het nogal lastig om de switch degelijk te maken. Binnenkort nog een ander instrument erbij, dat beloofd :D.

Cold Frosty Morning is grotendeels een eigen arrangement, daar ben ik wel best tevreden over.

Thanks voor de reactie.

Tristan
22 juni 2009, 21:49
Tof!
Had ook je berichtje niet gezien, vandaar dat ik nog niet gereageerd had...
Ik blijf het toch onnoemelijk knap vinden dat je dit kan hoor, zo gaaf zo'n mandoline, ben ook heel benieuwd naar wat je dan gaat doen met zo'n mandocello... :D
Beide nummers klinken lekker, inderdaad niet typisch wat je verwacht op een mandoline, de ene tune lekker Bluesy en de andere heeft meer een Britse Folky sound, cool! :)