PDA

View Full Version : waarde fender



MD
11 juni 2009, 22:09
Ik ben van plan om mijn mexicaanse fender strat te gaan verkopen omdat ik er eigenlijk geen gebruik meer van maak. Kan iemand mij vertellen wat de huidige waarde van zo'n gitaar is?
Het betreft een zwarte fender (volgens mij een standard). Hij is een jaar of 5 oud, weinig bespeeld, volkomen onbeschadigd en er zit een koffer bij. Van Marktplaats wordt ik wel iets wijzer maar het valt mij op dat de vraagprijzen wel behoorlijk uiteenlopen. Ik dacht zelf aan een bedrag van rond de 375 tot 400 euro, maar of dit redelijk is weet ik eigenlijk niet.
Van de opbrengst ga ik mezelf maar eens trakteren op een nieuwe akoestische gitaar.

Eko
11 juni 2009, 23:10
Prijs die je noemt is voor het instrument met een gigbag. Als je een originele Fender molded case hebt kun je dan nog 50,- bij optellen. Een originele tweedcase nog iets meer.
Succes!

DeiDRagonas
12 juni 2009, 00:58
Als het een standard is vind ik hem ongeveer 300 a 350 waard incl. koffer. De Players en Classic Players kun je iets meer voor vangen. Ik zou persoonlijk niets bij willen betalen bij een eventuele ruil met mn Epi Les Paul, en die staat voor 280,- op marktplaats. Maar goed.. Hoog inzetten, want je weet nooit wat de gek ervoor geeft.

R.

Goldfoxx
12 juni 2009, 08:07
Ik wil hem voor 2 euro wel overnemen :p

stratie
12 juni 2009, 09:16
Ik wil hem voor 2 euro wel overnemen :p

Zucht...flauw...



ik bied 3!:sssh:

Nee, gekheid, ik heb mijn Fender MIM verkocht voor 400 euro. Je moet een goede duidelijke Ad maken, en mooie foto's maken, scheelt ook erg veel! En de case is ook wat waard, zet hem voor 400 euro erop. En zet voor jezelf een minimum bedrag (ong 350?) en alles wat daar tussen zit is mooi megenomen!

Goldfoxx
12 juni 2009, 09:40
Ehhm 4 euries dan? :cool:

Wat stratie ook zeg, het gaat om de presentatie.
Mooie foto's maken, met een neutrale achtergrond, of natuurlijke achtergrond zoals de tuin ofzo.

Duidelijke tekst, die de positieve eigenschappen benadrukt, maar niet overdreven. Leg de nadruk op de mint condition, dat hij onbeschadigd is, en weinig bespeeld.

Belangrijk ook relatief hoog in te zetten met de prijs. Als mensen bieden bieden ze eerder op de prijs die je wilt hebben, en kan je altijd wat van je prijs af doen. Als ze het er toch voor over hebben, heb je ook nog s geluk. Maar niet overdrijven natuurlijk.

the sure thing
12 juni 2009, 09:52
eeehhh... ik heb de optie nog niet gelezen om vrienden/familieleden ook mee te laten bieden op Marktplaats!

Goldfoxx
12 juni 2009, 10:52
eeehhh... ik heb de optie nog niet gelezen om vrienden/familieleden ook mee te laten bieden op Marktplaats!

Met al mijn 5 mailadressen bieder, en eroverheen bieden?

Maar daar moet je ook je weg in vinden, als je te hoog bied, wil niemand er meer overheen.

Je moet de perceptie creeren dat hij veel waard is, en dat het een gewild product is, zodat mensen er meer voor willen betalen. Daarom zijn goede foto's ook zo belangrijk. Zelf sla ik zowiezo advertenties over zonder pics.

Nicks
12 juni 2009, 11:30
Met al mijn 5 mailadressen bieder, en eroverheen bieden?

Maar daar moet je ook je weg in vinden, als je te hoog bied, wil niemand er meer overheen.

Je moet de perceptie creeren dat hij veel waard is, en dat het een gewild product is, zodat mensen er meer voor willen betalen. Daarom zijn goede foto's ook zo belangrijk. Zelf sla ik zowiezo advertenties over zonder pics.

net zoals ik de advertenties oversla waar overduidelijk mensen je overbieden om zo de prijs op te drijven :stop:

pasqual
12 juni 2009, 11:42
ik heb onlangs een mim strat verkocht, standaard, dus de simpelste uitvoering. deze was wel uitgerust met usa delta-tone pups en in goede staat. hier heb ik 350,- euro voor gevangen en dat is voor deze gitaar een mooie prijs. met de orginele ( keramische 13-in-een-dozijn ) pups had ik er persoonlijk hooguit 275,- á 300,- voor gegeven.

groeten Pasqual.

Liquid_Metal
12 juni 2009, 12:53
net zoals ik de advertenties oversla waar overduidelijk mensen je overbieden om zo de prijs op te drijven :stop:

Helemaal mee eens.

Ik heb onlangs mijn Fender Highway 1 van 3 jaar oud (behoorlijk bespeeld) geruild tegen een Music Man Sub1. Waarom hij dat wilde weet ik nog steeds niet helemaal, maar voor mij een bijzonder goede ruil. Die Fender zou nog wel 400 op kunnen leveren met wat geluk, maar volgens mij zijn ze niet zo populair op MP.

Orgasmocaster
12 juni 2009, 16:09
ik heb mijn laatste mexi strat gekocht voor 80$ en verkocht voor 220..
ik denk dat 200 - 250 redelijk is, sinds die MIM's regelmatig nieuw te krijgen zijn voor 350 - 399