PDA

View Full Version : Frets vlakken in oost NL



Freddy Krueger
11 juni 2009, 21:07
Waar kan ik voor een mooi prijsje frets laten vlakken, wel graag superkwaliteit.

Met een man in de buurt van Rijsen heb ik slechte ervaring, die dus niet. Rikkers in Groningen vind ik goed, maar is weer te ver weg.

Zou het ook mogelijk zijn alleen de gitaarhals op te sturen??? Dat scheelt een eind rijden en benzinekosten, en dan kan ik het ook verderweg zoeken.

Jeroen_TRC
11 juni 2009, 21:19
Doe eens googelen anders?
Daarbij, je wilt een mooi prijsje en SUPER kwaliteit??
Liefst zonder er enige moeite voor te doen natuurlijk.

Succes!! :cheerup:

kenx
11 juni 2009, 21:36
Een hals alleen opsturen moet volstaan.

Braindead
11 juni 2009, 21:53
Wat voor slechte ervaring heb je met die man dan?


Waar kan ik voor een mooi prijsje frets laten vlakken, wel graag superkwaliteit.

Met een man in de buurt van Rijsen heb ik slechte ervaring, die dus niet. Rikkers in Groningen vind ik goed, maar is weer te ver weg.

Zou het ook mogelijk zijn alleen de gitaarhals op te sturen??? Dat scheelt een eind rijden en benzinekosten, en dan kan ik het ook verderweg zoeken.

mesaman
11 juni 2009, 22:57
patrick koopman.gewoon super goed en niet duur.vraag steve vai maar,daar heeft hij ook wel eens wat voor gedaan en die hoorde ik niet klagen ;)
en mijn gitaar heeft hij ook perfect gedaan.dat was een best duur gitaartje
.ik vind hem goed.mischien hebben meer mensen hier ervaring mee.
of het ver of dichtbij is voor jou weet ik ook niet.vast dichter bij dan groningen.
rikkers.......die zou ik mn tuinhek nog niet eens laten afstellen als ik geld toe zou krijgen.....

succes er mee!

Eko
11 juni 2009, 23:07
Ik neem aan dat je Double D bedoelt?! Dick is een absoluut vakman ( Vraag het een hele rits bekende gitaristen in binnen en buitenland maar). Ook die kan een fout maken maar lost dat altijd wel op. Hij is trouwens het servicepunt voor Gibson hier.
Zaken als TAGS sturen zo`n gitaar nog wel eens op naar Dick.
Een andere optie is Henk vd Voort. Hij werkt regelmatig in de winkel van Guitarcenter in Wierden maar is eigenlijk met pensioen. Hij is de enige buitenstaander die aan mijn gitaren mag zitten.
Voor de rest is er niet veel hier.

Braindead
11 juni 2009, 23:56
Henk heeft voor mij eens frets van een gitaar afgevlakt en dat heel netjes gedaan. Verder absoluut een toffe vent.

Freddy Krueger
12 juni 2009, 00:23
patrick koopman.gewoon super goed en niet duur.vraag steve vai maar,daar heeft hij ook wel eens wat voor gedaan en die hoorde ik niet klagen ;)
en mijn gitaar heeft hij ook perfect gedaan.dat was een best duur gitaartje
.ik vind hem goed.mischien hebben meer mensen hier ervaring mee.
of het ver of dichtbij is voor jou weet ik ook niet.vast dichter bij dan groningen.
rikkers.......die zou ik mn tuinhek nog niet eens laten afstellen als ik geld toe zou krijgen.....

succes er mee!

Patrick Koopman heeft tijdens het refretten een stuk toets uit mijn gitaar (63 Strat) geramd en er stiekum weer ingelijmt en mij natuurlijk niets gezegd, lijmen kan die man wel.:crazyhappy:

Freddy Krueger
12 juni 2009, 00:26
Ik neem aan dat je Double D bedoelt?! Dick is een absoluut vakman ( Vraag het een hele rits bekende gitaristen in binnen en buitenland maar). Ook die kan een fout maken maar lost dat altijd wel op. Hij is trouwens het servicepunt voor Gibson hier.
Zaken als TAGS sturen zo`n gitaar nog wel eens op naar Dick.
Een andere optie is Henk vd Voort. Hij werkt regelmatig in de winkel van Guitarcenter in Wierden maar is eigenlijk met pensioen. Hij is de enige buitenstaander die aan mijn gitaren mag zitten.
Voor de rest is er niet veel hier.

Dick heeft aan twee van mijn gitaren geknutseld, kwaliteit van vlakken was slecht, of moeten de frets verschilend van hoogte zijn???

Freddy Krueger
12 juni 2009, 00:29
Ik neem aan dat je Double D bedoelt?! Dick is een absoluut vakman ( Vraag het een hele rits bekende gitaristen in binnen en buitenland maar). Ook die kan een fout maken maar lost dat altijd wel op. Hij is trouwens het servicepunt voor Gibson hier.
Zaken als TAGS sturen zo`n gitaar nog wel eens op naar Dick.
Een andere optie is Henk vd Voort. Hij werkt regelmatig in de winkel van Guitarcenter in Wierden maar is eigenlijk met pensioen. Hij is de enige buitenstaander die aan mijn gitaren mag zitten.
Voor de rest is er niet veel hier.

TAGS doet geen zaken meer met Dick omdat de kwaliteit ondermaats is. Ik ben wel eens bij Guitar Center in Wierden geweest, nee niet goed. Doe mij Guitar Center in LA, wel wat aan de verre kant.

geert1976
12 juni 2009, 00:30
Dick heeft aan twee van mijn gitaren geknutseld, kwaliteit van vlakken was slecht, of moeten de frets verschilend van hoogte zijn???

kan een bump/welving in je toets zitten en dan kan er verschil in hoogte zitten van je frets.

mag uiteraard niet ten koste gaan van je intonatie

Freddy Krueger
12 juni 2009, 00:42
kan een bump/welving in je toets zitten en dan kan er verschil in hoogte zitten van je frets.

mag uiteraard niet ten koste gaan van je intonatie

wel toevallig bij twee gitaren hetzelfde probleem

geert1976
12 juni 2009, 00:52
wel toevallig bij twee gitaren hetzelfde probleem

dat is inderdaad wel een beetje vreemd, maar vlak zelf ook frets en ja hout is een natuurprodukt, is je intonatie wel goed, ook na je 12e fret?

En hoe moet ik mij dat hoogteverschil voorstellen

mrweird
12 juni 2009, 14:14
Het is meer midden nederland in Scherpenzeel maar ik zou Hendrik van den Broek willen aanraden. http://www.vandenbroekvioolengitaarbouw.nl/
Hij heeft m'n Jackson en Richwoord gevlakt. De hals van m'n ouwe Ibanez mbv stoom ook weer speelbaar gekregen en een kennis van mij die z'n Ovation daar heeft laten repareren is ook vol lof over hem.

Braindead
12 juni 2009, 17:08
Dick vind ik wel okay m.b.t. wat ie bij mijn gitaren gedaan heeft maar wel een draaikont als het gaat om vooraf gemaakte prijsafspraken. Hinderlijk als je vooraf iets afspreekt en je daarna ijskoud meer moet betalen. Zelf ben ik dan wel weer zo dat ik het nog betaal ook maar wel onzin natuurlijk.

Freddy Krueger
12 juni 2009, 23:03
dat is inderdaad wel een beetje vreemd, maar vlak zelf ook frets en ja hout is een natuurprodukt, is je intonatie wel goed, ook na je 12e fret?

En hoe moet ik mij dat hoogteverschil voorstellen

Dankzij mezelf is de intonatie acceptabel oké.

Het hoogte verschil is bijvoorbeeld dat ik extreme fret buzz heb op sommige uiteenlopende posities, dus frets zijn verschillend in hoogte.

Freddy Krueger
12 juni 2009, 23:08
Nu heb ik gisteren een nieuwe gitaar gekocht, een Strat.

Als ik mijn handpalm op de brugzadels leg voor bijvoorbeeld gedemd spelen dan doet dat pijn, dit komt doordat de schroefjes van de zadeltjes er te hoog door heen steken, mijn hand gaat hierdoor naar de kloten.

Wat kan ik hier aan doen, afzagen of zoiets? Nee niet mijn hand! De schroejes!

geert1976
12 juni 2009, 23:42
Nu heb ik gisteren een nieuwe gitaar gekocht, een Strat.

Als ik mijn handpalm op de brugzadels leg voor bijvoorbeeld gedemd spelen dan doet dat pijn, dit komt doordat de schroefjes van de zadeltjes er te hoog door heen steken, mijn hand gaat hierdoor naar de kloten.

Wat kan ik hier aan doen, afzagen of zoiets? Nee niet mijn hand! De schroejes!

die moet je niet afzagen, daarmee kun je de hoogte van de laarsjes mee regelen

Freddy Krueger
12 juni 2009, 23:52
die moet je niet afzagen, daarmee kun je de hoogte van de laarsjes mee regelen

Maar ze steken te veel uit, het belemmert mij spelen. Mijn andere strat heeft dit niet.

Braindead
12 juni 2009, 23:57
Kun je er niet iets van kneedgum ofzo opdouwen. Feen idee of het werkt. (Kneedgum geen kneedbom :D). De zadeltjes vervangen lijkt me ook geen optie. Vreemd probleem trouwens, heb ik nog niet eerder gehoord.


Maar ze steken te veel uit, het belemmert mij spelen. Mijn andere strat heeft dit niet.

Freddy Krueger
13 juni 2009, 00:03
Kun je er niet iets van kneedgum ofzo opdouwen. Feen idee of het werkt. (Kneedgum geen kneedbom :D). De zadeltjes vervangen lijkt me ook geen optie. Vreemd probleem trouwens, heb ik nog niet eerder gehoord.

Het zijn zadels van het merk RAW Vintage geloof ik, zie je niet zo veel, misschien is vervangen door Fender wel beter, of gewoon toch maar afzagen aan onderkant?

groovieguitarguus
14 juni 2009, 01:35
Dick heeft aan twee van mijn gitaren geknutseld, kwaliteit van vlakken was slecht, of moeten de frets verschilend van hoogte zijn???

Hmmmm.... geknutseld.... Sorry hoor. Dick is absoluut geen knutselaar.
Maak vakmensen hier niet onnodig zwart.
Ben bang dat niemand het goed bij je zal doen. Het beste is idd... een nieuwe gitaar kopen en deze om de paar jaar inruilen.

Freddy Krueger
14 juni 2009, 13:30
Ik heb iemand in Duitsland gevonden, op advies van een aantal muziekzaken in Duitsland. Eens kijken hoe dat is, het voordeel is dat een Duitser wel tegen kritiek kan, zolang je hem maar met u aanspreekt.

De baggerzadels van Raw vervang ik wel door Fender, de naamkeuze Raw zegt ook al genoeg.