PDA

View Full Version : [Tenson SG] Halen?



Rararr
11 juni 2009, 20:15
Hoi,

Ik speel al twee maanden ongeveer de elektrische gitaar. Ik begon met een stom setje van 110 euro maar heb ondertussen al een Vox-vt30 amp gekocht van 240. Nu nog een redelijk gitaartje en ik ben helemaal klaar.

In de gitaarwinkel in de buurt werdt mij een Tenson SG (copy?) in de hand gelegd, ik vind het een pracht ding en de prijs ligt me al helemaal: 170,-
Als een beginner vraag ik me af of dit de juiste is voor mij. Het uiterlijk zit iig wel snor bij mij maar ik weet niet heel zeker of de gitaar ook wel goed speelt, ik neem aan van wel. Ik heb er een paar minuutjes op gespeeld maar ik kon het niet goed horen door de amp daar...

http://www.musikmarkt-plauen.de/catalog/images/tenson_sg_special_black.jpg

Dit is hem dus. Alleen het is moeilijk hem op te zoeken op internet, dit plaatje is ook niet degene die ik zag maar kwa uiterlijk lijkt hij er precies op. Dus dit doet me nogal twijfelen.. ook dat hij maar 170 euro kost. Wat denken jullie?

budje
11 juni 2009, 21:18
Ik denk dat het een goed idee is om ff een paar maanden op je huidige gitaar te blijven spelen, zodat je er achter kan komen of je het leuk genoeg vind om te blijven doen. Tevens ondertussen eens uitvinden wat je kan, wat je wil, wat je mooi en niet mooi vind (zowel qua muzieksmaak als uiterlijk). Al die factoren kunnen een deel uitmaken van wat uiteindelijk voor jou een goede aankoop wordt!

Rararr
11 juni 2009, 21:26
Dankje helaas is mijn huidige gitaar dood verklaard door een expert. Er is iets vreselijks mis in de binnenkant die bijna niet te maken valt, hem repareren kost duurder dan een nieuwe gitaar.

Daarbij komt ook nog eens dat het een kut kwaliteit gitaar is... had ik ook niet zo heel veel aan.... maar morgen gaat hij terug naar de winkel en we gaan waarschijnlijk gewoon een nieuwe krijgen..

Maar ik wil echt een nieuwe gitaar..

geert1976
11 juni 2009, 21:31