PDA

View Full Version : rhcp



xx-AnGeL-ON-eArTh-xx
25 maart 2003, 20:42
HeEyZ meNsJuhZs!

op het biertje erbij forum werd ikke afgezeikt:( ... de titel van het forum sprak me wel aan;) jammer dat t geen BreEzaH-ForUm is...

maar mijn vraag is wat voor gitaar heb ik nodig om muziek zoals de red hot chilli peppes te make?

thanx en XXX!!

Electrical Storm
25 maart 2003, 20:45
strat

xx-AnGeL-ON-eArTh-xx
25 maart 2003, 20:49
en dat is?

jules
25 maart 2003, 20:53
een strat is een stok met een stuk zwart ijzer er op daar moet je dan mee snel naar je hoodf zwaaien en proberen om net voor je hoofd te stoppen (ja ik ben zelf ook meer een les paul liefhebber he)

Wouter J
25 maart 2003, 21:02
Even serieus.

Strat is een afkorting van Stratocaster, het vlaggenship van een Californish bedrijfje genaamd Fender

http://www.fender.com

Alle RHCP gitaristen bespeelden een Strat als hoofdgitaar. Maar John gebruikt ook een Gibson SG en een gretsch white falcon. En Hillel gebruikte ook een Les Paul.

green_day
25 maart 2003, 21:12
Op 2003-03-25 20:42, schreef xx-AnGeL-ON-eArTh-xx:
HeEyZ meNsJuhZs!

op het biertje erbij forum werd ikke afgezeikt:( ... de titel van het forum sprak me wel aan;) jammer dat t geen BreEzaH-ForUm is...

maar mijn vraag is wat voor gitaar heb ik nodig om muziek zoals de red hot chilli peppes te make?

thanx en XXX!!


sorrie hoor maarre moet jij geen top 40 muziek maken?
volgens mij kan jij voor geen sodekots-je-oor RHCP spelen

JV
25 maart 2003, 21:16
op werkdagen tussen 9 en half 1 even dit nummer bellen:
0180-333526

en dan vragen naar de gitaren

The Black
25 maart 2003, 21:37
Je komt niet echt serieus over idd.
Je kunt trouwens met elk gitaar RHCP spelen.
PRECIES dezelfde geluid zul je NOOIT krijgen als welke band dan ook, de meesten gebruiken verschillende gitaren (op het podium en in de studio).
Dus tenzij je teveel geld over hebt om als grapje uit te geven, zou ik met een beginnerspakket beginnen.

Fluffy
25 maart 2003, 22:20
een samick of squier zijn de echte aanraders

green_day
26 maart 2003, 08:34
de squier affinity stratocaster is een zeeer mooie gitaar. Stevig gebouwde plank, super elementen (lekker schel), absoluut top hardware, kortom een gitaar waar jij een hoop plezier aan zult beleven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-26 08:35 ]</font>

henksjaak
26 maart 2003, 09:55
Zekers niet kopen de squier affinity stratorcaster. Dat is de Strat uit de beginnerspakket en die is ronduit BAGGER!

Kijk je kan wel een normale squier stratocaster kopen maar geen AFFINITY!!!!!!!!!!

Echt dat heb ik nu en zodra je in het band gaat spelen en wat meer met effecten en distortion gaat spelen en met hogere volumes ZUIGT DIT DING!

Henksjaak heeft gesproken :smile:



Op 2003-03-26 08:34, schreef green_day:
de squier affinity stratocaster is een zeeer mooie gitaar. Stevig gebouwde plank, super elementen (lekker schel), absoluut top hardware, kortom een gitaar waar jij een hoop plezier aan zult beleven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-26 08:35 ]</font>

JV
26 maart 2003, 10:03
dude.... laat maar

kNikkEr
26 maart 2003, 10:04
Ben het wel een beetje met Sjaak eens...
Als je nou wat langer doorspaart kun je beter een echte Fender kopen, tzal zekers beter zijn dan de Squier. Squier is niet per definitie SUPERBAGGER, maar spaar toch maar gewoon door, zal alleen maar beter zijn...:grin:

kNikkEr
26 maart 2003, 10:06
NOg een vraagje van de opzetter van dit forum... Hoelang speel je nou gitaar? EN WIE KENT NOU DE STRAT NIET?! Toen ik (en een hoopje andere ook volgens mij) begonnen met spelen, was dat de eerste gitaar die ik hoorde/zag...

henksjaak
26 maart 2003, 11:18
Op 2003-03-26 10:04, schreef kNikkEr:
Ben het wel een beetje met Sjaak eens...
Als je nou wat langer doorspaart kun je beter een echte Fender kopen, tzal zekers beter zijn dan de Squier. Squier is niet per definitie SUPERBAGGER, maar spaar toch maar gewoon door, zal alleen maar beter zijn...:grin:


Je kan ook een normale squier kopen in plaats van een iffinity, want een fender kopen vooor iemand die net begint zoals de topicstarter is best zonde......

kNikkEr
26 maart 2003, 13:41
Das waar...:grin:

green_day
26 maart 2003, 20:54
Op 2003-03-26 09:55, schreef henksjaak:
Zekers niet kopen de squier affinity stratorcaster. Dat is de Strat uit de beginnerspakket en die is ronduit BAGGER!

Kijk je kan wel een normale squier stratocaster kopen maar geen AFFINITY!!!!!!!!!!

Echt dat heb ik nu en zodra je in het band gaat spelen en wat meer met effecten en distortion gaat spelen en met hogere volumes ZUIGT DIT DING!

Henksjaak heeft gesproken :smile:



Op 2003-03-26 08:34, schreef green_day:
de squier affinity stratocaster is een zeeer mooie gitaar. Stevig gebouwde plank, super elementen (lekker schel), absoluut top hardware, kortom een gitaar waar jij een hoop plezier aan zult beleven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-03-26 08:35 ]</font>



ja oow henk ik weet ook wel dat de affinity niet te beste gitaren zijn maar ik was even in een sarcastische bui, want die angel nog wat (topicstarter) dies gewoon fake!

xx-AnGeL-ON-eArTh-xx
26 maart 2003, 21:09
bedankt voor jullie 'nuttige' reacties...
en ik ben niet FAKE :@

zo.. en nu moet ik gaan want ik ga tmf kijken!

green_day
26 maart 2003, 21:15
Op 2003-03-26 21:09, schreef xx-AnGeL-ON-eArTh-xx:
bedankt voor jullie 'nuttige' reacties...
en ik ben niet FAKE :@

zo.. en nu moet ik gaan want ik ga tmf kijken!

ow sinistral, zo je verrraad jezelf gewoon heh :S

Rubenios
27 maart 2003, 16:11
het is niet sinis... Maar het is wel een trut inderdaad, rot van mijn forum op!

Baker
27 maart 2003, 16:22
Op mun DVD de van de peppers speelt fruciante (spelling?) het grootste gedeelte van de show op een telecaster ipv een strat.