PDA

View Full Version : probleem epiphone valve junior



jubei
11 juni 2009, 17:03
ik heb een probleem met mijn valve junior

eerst deed de versterker het prima
maar toen ik hem vandaag aan deed hoorde ik helemaal niks
alleen als ik het volume heel hoog zet hoor ik heel zacht geluid
heb alle kabels en de gitaar al gecheckt
wat zou het kunnen zijn?buizen?

Madcow
11 juni 2009, 19:03
Hoelang heb je de amp al?

cluseau
11 juni 2009, 19:13
ik heb een probleem met mijn valve junior

eerst deed de versterker het prima
maar toen ik hem vandaag aan deed hoorde ik helemaal niks
alleen als ik het volume heel hoog zet hoor ik heel zacht geluid
heb alle kabels en de gitaar al gecheckt
wat zou het kunnen zijn?buizen?

Eenvoudige test, probeer eens een andere speaker.

Frans.

jubei
11 juni 2009, 19:19
de speakers zijn het niet,want die doen het met een andere versterker ook prima

en ik heb de versterker net,en ga er ook mee terug
als het niet de buizen zijn,want daar heb ik geen garantie op
vroeg me af of het de buizen kunnen zijn bij dit soort problemen
maar ik had al een jj el84 in de bestelling staan,dus als ik die binnen krijg probeer ik die uit

pimmetje
11 juni 2009, 19:26
Heb je 'm echt net? Dan lijkt me dat de buizen ook gewoon onder garantie vallen...
Logisch dat ze die dingen niet onder de standaard garantie laten vallen, maar dat betekent toch niet dat er helemaal geen garantie op zit? Ook dat soort onderdelen moet het een "redelijke periode" doen.

jubei
11 juni 2009, 19:37
jah ik weet het ook niet 100 procent zeker,maar ik was toch al van plan om de el84 te vervangen dus als dat het probleem kan zijn is het niet erg,anders gaat hij zeker terug

ellisvertellis
11 juni 2009, 19:49
Ik heb al een paar keer iets gelijkaardigs gehad en elke keer was het gewoon een jack die niet diep genoeg ingeprikt was ergens...

succes!

jubei
11 juni 2009, 20:32
ohjah ook als je hem eerst aanzet komt er helemaal geen geluid uit,hoe hoog je het volume ook zet,maar naar een tijdje hoor je wel geluid,maar dus alleen heel zacht

guitarguru
11 juni 2009, 21:55
ohjah ook als je hem eerst aanzet komt er helemaal geen geluid uit,hoe hoog je het volume ook zet,maar naar een tijdje hoor je wel geluid,maar dus alleen heel zacht

Moet ff opwarmen he..... dat is normaal.

Liquid_Metal
11 juni 2009, 22:52
ohjah ook als je hem eerst aanzet komt er helemaal geen geluid uit,hoe hoog je het volume ook zet,maar naar een tijdje hoor je wel geluid,maar dus alleen heel zacht

Klinkt als een doorgebrande buis, mogelijk van de fasedraaier. Dat heb ik laatst zelf gehad. Het makkelijkst zou zijn om de buizen stuk voor stuk te wisselen, maar da's lastig met een amp die 1 kanaal heeft.
Bij mij gloeide de defecte buis niet meer dus het was ook goed te zien. Ik zou dat even checken.

(ik ben geen buizenexpert hoor!)

jubei
11 juni 2009, 23:43
het rare is ook dat ik hem eerst toen ik hem kreeg heb aangesloten en toen deed hij het gewoon.en toen probeerde ik het een paar uur later weer ,en toen was het probleem er

Puerco
12 juni 2009, 05:55
Ik heb ook zo een ding (alleen de harley benton uitvoering) en nadat ik hem een keer uitgeleend had kreeg ik hem dood terug...
Eerst dat ding opengemaakt en geconstateerd dat er 3 van die zekeringen inzitten in van die hulsjes die tussen een draad gemonteerd zijn (zoals meestal bv achter een autoradio). Daarvan bleken er 2 van die houdertjes spontaan gebroken te zijn en de zekeringen maakten geen contact meer.
Direct bij de locale electraboer 3 nieuwe van betere kwaliteit gehaald en ertussen gezet en nooit meer een probleem gehad. Overigens bleek later dat ze niet alledrie aangesloten waren maar 2 van de 3 gingen vanaf daar het chassis in om daar met krimpkous afgebonden te worden...
Als je die achterplaat eraf schoeft zie je ze hangen.
Als je je garantie wilt houden moet je er trouwens niet zelf aan prutsen maar gewoon terug gaan.

Bolder
12 juni 2009, 19:33
Als de zekeringen eruit liggen gaat een versterker (NAAR MIJN ERVARINGEN) niet meer aan..

Puerco
13 juni 2009, 06:03
Als de zekeringen eruit liggen gaat een versterker (NAAR MIJN ERVARINGEN) niet meer aan..

Eerlijk gezegd weet ik niet meer of die harley benton toen nog aanging maar het ligt er maar net aan welke zekering. Meeste amps hebben ook een HT fuse en als die knalt gaat de amp gewoon aan maar geeft geen geluid.

jubei
17 juni 2009, 13:26
net zat ik eens goed naar de buizen te kijken
nou zag ik iets vreemds,toen ik de versterker aan deed
brande eerst voor een paar sec allebei de buizen
en toen ging de pre amp buis zoweneens helemaal uit
en ook niet weer aan(gloeide helemaal niet meer)
dat doet hij steeds als je hem weer aanzet
iemand een idee wat dit kan zijn?