PDA

View Full Version : Hngd! :d



richwoodplayer
11 juni 2009, 16:30
yes!

ik ben gister met me pa naar max guitars in den haag gereden om te kijken naar de bc rich mockingbird st.
heb hem daar aangesloten op de versterker, en wat een f*ucking goeie gitaar!
het voelt wel een beetje lomp als je een les paul gewend bent, maar hij speelt heel lekker voor zo'n middel dikke hals.
floyd rose kan ik nu ook wel mee overweg.

ik post het nu pas omdat gister me internet eruit lag, is net pas weer gemaakt..

hier de foto's!:

http://img197.imageshack.us/img197/2647/dscf1063g.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/8607/dscf1083.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/8255/dscf1075.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/91/dscf1080n.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/3039/dscf1079l.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/5785/dscf1078.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/1596/dscf1077r.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/6586/dscf1074.jpg

pupanus1
11 juni 2009, 16:34
Mooie gitaar:cheerup: Een van de weinige echt mooie shapes van BC Rich. Zelf zou ik 'm in exotic classic halen omdat ik niet zo van de Floyds ben :)

Hoe bevallen die Rockfields? Daar ben ik echt benieuwd naar (met andere woorden SAMPLES JEUJ)

richwoodplayer
11 juni 2009, 16:34
http://img268.imageshack.us/img268/153/dscf1071.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/2820/dscf1070c.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/1224/dscf1066e.jpg

http://img44.imageshack.us/img44/5316/dscf1090.jpg

richwoodplayer
11 juni 2009, 16:36
Mooie gitaar:cheerup: Een van de weinige echt mooie shapes van BC Rich. Zelf zou ik 'm in exotic classic halen omdat ik niet zo van de Floyds ben :)

Hoe bevallen die Rockfields? Daar ben ik echt benieuwd naar (met andere woorden SAMPLES JEUJ)

ze klinken heel lekker, van mooi clean tot stevige metal, alleen scheuren ze net niet zo erg als de elementen in me gibson, maar met wat meer gain dan bij me gibson is dat te verhelpen:D
ik zal kijke of ik morge wat samples kan maken, maar de camera vervormd het geluid, dus weet niet of het er goed uitkomt.


ps, ik vind het ook heel vet dat de vormen in het hout bij de 2 helfden heel mooi samen komen, dus je ziet bijna niet dat het 2 stukken zijn.

Henri H
11 juni 2009, 16:38
Gefeliciteerd!
Je bent wat woordjes vergeten trouwens....
yes!

Ik ben gister met me pa naar max guitars in den haag gereden om te kijken naar de bc rich mockingbird st.
Ik heb hem aangesloten daar op de versterker, en wat een f*ucking goeie gitaar!
Het voelt wel een beetje lomp als je een les paul gewend bent, maar hij speelt heel lekker voor zo'n middel dikke hals.
De floyd rose kan ik nu ook wel mee overweg.

Ik post het nu pas omdat gister me internet eruit lag, is net pas weer gemaakt..

.....

rock 'n roll
11 juni 2009, 16:50
Ik weet niet goed of ik hem mooi vind of niet, moest die onderste punt iets minder of korter zijn zou ik wel verkocht zijn denk ik.
Maar toch proficiat met je aanwinst en veel plezier ermee :cheerup:

Bram+
11 juni 2009, 16:58
Geile gitaar! Zo naast een Les Paul zie je dat het best wel een groot ding is, maar mooi en origineel is hij zeker.

richwoodplayer
11 juni 2009, 17:00
hij is ook breder, dus voelt hij lomper dan een les paul, maar moet ff een andere strap hebben dat hij wat lager hangt, misschien dat het dan minder is.

macwilliams
11 juni 2009, 17:01
Gefeliciteerd!
Je bent wat woordjes vergeten trouwens....
En zou hij met "me" mijn bedoelen?


@rwp: leuk!

JelmerOnGuitar
11 juni 2009, 17:01
Gefeliciteerd met je neiuwe gitaar. Opzich niet mijn bakkie thee, maar heb een vraag:
Waar zijn al die knopjes voor?

Dweezman
11 juni 2009, 17:06
gefeliciteerd!

(ik hoef 'm alleen niet ;-) )

Guitar GoD
11 juni 2009, 17:09
gefeliciteerd, toch niet voor de tele gegaan? of komt die ooit nog :rockon:

Gothra
11 juni 2009, 17:15
Nice! dus toch voor de BC gegaan, erg mooie gitaar!

Neals
11 juni 2009, 17:39
Gaaf ding! Lust ik zelf ook wel.

pannekoek
11 juni 2009, 18:11
gefeliciteerd man! wat een verschrikkelijk vette gitaar! en dat zeg ik bijna nooit over mockingbirds:chicken:

Baco
11 juni 2009, 18:19
Knappe gitaar, mooie specs ook!

Veel plezier er mee!

ACSlater
11 juni 2009, 18:37
Leuke gitaar! (Ik) heb dezelfde gitaar zelf ook gehad maar weer terug gestuurd omdat het halsprofiel en de trem niet aan mij waren besteed. Lekkere agressieve solo's kun je erop spelen want de sound is echt oké.

Bram+
11 juni 2009, 18:41
Waar zijn al die knopjes voor?
2x volume knob, 1x tone knob, 3 way toggle (pickup selector), 1x 5 way Varitone knop (da's die chickenhead); kleine toggles zijn 2x coil tap toggle, 1x phase reverse toggle.

richwoodplayer
11 juni 2009, 18:43
Gefeliciteerd met je neiuwe gitaar. Opzich niet mijn bakkie thee, maar heb een vraag:
Waar zijn al die knopjes voor?

http://img198.imageshack.us/img198/2820/dscf1070c.jpg

bovenste ronde knop = volume neck pickup

toggle switch = tussen elementen schakelen

de ronde knop onderde toggle switch = volume bridge pickup

de onderste knop = tone

de rechtse knop, kan je allemaal verschillende geluiden eruit halen, dus van donkerder naar helder enz.

de bovenste zilvere switch = coil split neck pickup

de middelste zilvere switch = coil split bridge pickup

de onderste zilvere switch = reverse phase.

dit dus eigenlijk:

http://www.redox.com.ua/guitarpics/bcrich/mockingbird_st_data.jpg

pannekoek
11 juni 2009, 18:45
http://img198.imageshack.us/img198/2820/dscf1070c.jpg

bovenste ronde knop = volume neck pickup

toggle switch = tussen elementen schakelen

de ronde knop onderde toggle switch = volume bridge pickup

de onderste knop = tone

de rechtse knop, kan je allemaal verschillende geluiden eruit halen, dus van donkerder naar helder enz.

de bovenste zilvere switch = coil split neck pickup

de middelste zilvere switch = coil split bridge pickup

de onderste zilvere switch = reverse phase.

dit dus eigenlijk:

http://www.redox.com.ua/guitarpics/bcrich/mockingbird_st_data.jpg


wat is een reverse phase?

richwoodplayer
11 juni 2009, 18:45
gefeliciteerd, toch niet voor de tele gegaan? of komt die ooit nog :rockon:

een tele zal ooit nog wel komen :D

richwoodplayer
11 juni 2009, 18:48
geen idee, als je m omklikt klinkt het geluid wel lager / hoger

Bram+
11 juni 2009, 18:54
geen idee, als je m omklikt klinkt het geluid wel lager / hoger
Een soort tone knob met presets. Op bepaalde standen filtert hij bepaalde frequenties uit je geluid.

Broosje
11 juni 2009, 19:07
Gefeliciteerd! Ik vind ze alvast heel mooi.
en het merk zal hopelijk ook wel voor kwaliteit staan hoop ik
Wel veel knopjes om mee te prutsen :-)
Ik had enkel de eerste pagina gelzen, blijkbaar hierboven nog een uitleg van de knopjes :-) )

Malle Eppie
11 juni 2009, 19:21
Gruwelijk mooie plank man! Ik zit zelf ook al een poos te twijfelen over zo'n Mockingbird!
Wat een mooie kleur!

Ik twijfel zelf alleen nog over Floyd of hard tail en tussen de gewone vol-switch-vol-tone of al die knopjes op de jouwe (ik speel alleen maar metal en met verschillende stemmingen).

macwilliams
11 juni 2009, 19:56
Die nek is echt dik hè? Vond ik ook al zo geweldig.
Soort van honkbalknuppeldikke nek.

Vette shit knakker!!

richwoodplayer
11 juni 2009, 21:42
naja, zo dik nou ook wel niet, wel dikker dan mijn gibson, maar wel zo dik dat het heeel lekker speelt.:D

macwilliams
11 juni 2009, 21:46
Misschien dat die van jou een dunnere hals heeft tov die ik geprobeerd heb. Die had ook geen trem.

Nico2
11 juni 2009, 21:48
Heb je iets te compenseren met al die mooie gitaren of zo :D

richwoodplayer
11 juni 2009, 22:16
ja, de aankoop van mijn 1ste meest verschrikkelijke gitaar ooit.
een starters pakketj van de wehkamp, die ik de volgende dag al retour heb gestuurd.

Nico2
11 juni 2009, 22:58
Daar kan ik inkomen ja. In mijn eerste starters pakket zat een multiplex strat waarvan de tremolo arm na een paar weken afbrak :dontgeti:

richwoodplayer
11 juni 2009, 23:03
bij mij brak de snaar toen hij nog niet op stemming was..

maar ik ben erg blij met deze 2 gitaren, en kan er voorlopig mee vooruit!

nu wil ik een pedalen bakkie maken :D

Luke-wannabe
11 juni 2009, 23:05
Goeie amp zou ik eerder doen ;)
Leuk gitaartje!

Henri H
11 juni 2009, 23:11
Een goeie chorus, delay en Wah zou je ook kunnen doen.
Daarna een amp, de pedalen kun je op die evt. nieuwe amp weer opnieuw gebruiken of inruilen, tegelijk met de Valvestate. Verkopen kan natuurlijk ook.
De valvestate is eerst nog goed genoeg lijkt me.

richwoodplayer
11 juni 2009, 23:30
ik vindt de valvestate prima!
klinkt goed, en werkt goed.
dus met een nieuwe amp kan ik nog wel ff wachten.:supercool:

stratie
12 juni 2009, 09:20
Not really my cup of thea! Maar een beest om te zien, en aan de specs te zien ook een beest kwa sound en speelbaarheid! HNGD:D

richwoodplayer
12 juni 2009, 10:20
Not really my cup of thea! Maar een beest om te zien, en aan de specs te zien ook een beest kwa sound en speelbaarheid! HNGD:D

zeker!
en ieder zo zijn smaak he :D
ik vindt strats weer niet mooi..

Fender75
12 juni 2009, 10:31
Mooie gitaar, maar niet mijn smaak...je collectie wordt steeds verder uitgebreidt zo, wat vind je pa er eigenlijk van? :)

Gefeliciteerd!

richwoodplayer
12 juni 2009, 10:45
mijn pa gaat elke keer met plezier mee naar max guitars, omdat hij het zo'n geweldige winkel vind, mede doordat echt de hele zaak vol hangt gewoon:D
dat vind hij heel mooi.
en hij vind de muziek die ik speel ook tof, dus hij heeft er geen problemen mee.
maar hij is altijd elke dag aan het werk, dus als ik speel is hij niet thuis.
alleen op woensdag en zondag hoort hij het.

Bluze
12 juni 2009, 10:51
Brute gitaar!
Maar... waar blijven die samples? :rockon:

richwoodplayer
12 juni 2009, 10:53
ik ga even kijken of ik bij me gitaarleraar wat op kan nemen, dan neemt hij het exacte geluid op.
en anders mote ik het hier thuis doen, en dan is het wel mindere kwaliteit..

rickert
12 juni 2009, 11:11
Blijft een tof model, congratz!

JimiDylan
12 juni 2009, 11:13
Hey! Deze gitaar wil ik ook hebben. Hoe zijn de pickups?

richwoodplayer
12 juni 2009, 11:16
Hey! Deze gitaar wil ik ook hebben. Hoe is de tremolo? En de pickups? En de neck? :P

de floyd is echt super, lekker laten gillen :D
de pickups klinken echt goed, van jazzy sound tot zware metal.
de neck is iets dikker dan een 60's van een gibson, speelt heel soepel en snel, plakt niet snel.
en bij de body kan je makkelijk bij de hoge frets.
zeker een aanrader!
zeker voor het geld!

Rock Bottom
12 juni 2009, 12:42
Vette plank, mockingbird is de enige bc rich die er wel echt cool uitziet en speeld.

Maar met 2 zulke vette gitaren word het nu toch wel tijd voor een buizenbak i.p.v. die vs

Liquid_Metal
12 juni 2009, 12:58
Mooie plank man! Aan alle switches te zien ook behoorlijk veelzijdig :P. Ik vind de lak erg mooi en zo te horen speelt ie lekker.

richwoodplayer
12 juni 2009, 13:02
Vette plank, mockingbird is de enige bc rich die er wel echt cool uitziet en speeld.

Maar met 2 zulke vette gitaren word het nu toch wel tijd voor een buizenbak i.p.v. die vs

hmm, ik moet er nog even over na denken, valvestate vind ik tot nu toe nog wel even prima voor in huis, en ik doe nog geen grote optredens met me bandje, dus voor kleine optredens vind ik m prima, als de band wat serieuzer word, koop ik een buizen ;)

mijn leraar is hier al langs geweest, dus ik zal zo zelf ff een demotje maken

richwoodplayer
12 juni 2009, 15:55
heb een demo op me myspace gezet, geen hele goeie kwaliteit, maar zal volgende week wel wat opnemen bij me gitaarleraar.
maar eigenlijk moet je hem gewoon in het echt komen horen:D
neem hem wel mee bij de volgende meeting?

http://www.myspace.com/kevinvanboeijen

levi
12 juni 2009, 16:20
Grappig gitaartje ik zou zoiets nooit kopen maar whatever floats your boat.

Roos.
12 juni 2009, 16:40
hier is mn reactie dan! :D

Stoere gitaar! Nu ik er wat langer naar heb gekeken is tie eigenlijk best wel mooi, al zou ik hem zelf nog steeds niet kopen.:satisfie: De samples klinken trouwens ook vet, vooral die rock sample, lekker riffje en die melodie erdoor, echt fijn om naar te luisteren. :cooler:

xRoos

beruk
12 juni 2009, 16:41
ziet er goed uit, maar is mijn ding niet, als ik dan toch moet beuken op een gitaar ben ik meer van de Ibanez rg 370 oid.

Luke-wannabe
12 juni 2009, 16:43
Welke is de BC dan?

richwoodplayer
12 juni 2009, 17:01
de jaya the cat cover is met de BC, maar kwaliteit is redelijk slecht, en je kan t geluid van de gitaar niet heel goed horen.

Steven Otto
12 juni 2009, 17:12
Altijd leuk een nieuwe gitaar!
over het geluidssample:
Toen ik het intro hoorde dacht ik even dat je Iron Maiden van Iron Maiden ging inzetten :seriousf:

kalmah
12 juni 2009, 18:53
De enige mooie BC Rich..

Nu nog leren spelen..

richwoodplayer
12 juni 2009, 18:58
wie?
ik leren spelen of jij?:???:

MJR
13 juli 2009, 18:47
Vette plank, wil ik ook hebben!:D Hoe bevalt de Floyd, is 't allemaal een beetje stabiel en stemvast? Misschien een domme vraag over een originele Floyd Rose, maar ik hoor nogal veel horrorverhalen over dit soort bruggen ;).

Een dikke neck vind ik niet erg, dat bevalt ook wel op m'n PRS SE Custom, maar ik wil nog een gitaar hebben die wat veelzijdiger is. De specs van deze gitaar spreken me erg aan, en hoewel ik normaal gesproken toch meer van de traditionele gitaarvormen ben, vind ik Mockingbirds toch wel erg geil.. :rockon: Mooie top ook, jammer dat 'ie geen binding heeft zoals de Special X series.

richwoodplayer
13 juli 2009, 18:51
de floyd is echt te gek, nog geen ontstemmings problemen mee gehad:cheerup:
en veelzijdig is hij zeker!
al die knopjes! pfieuw!

Orgasmocaster
13 juli 2009, 19:08
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ :):)

richwoodplayer
13 juli 2009, 19:09
dat ging over een tremolo, geen floyd :D

j3r03n
13 juli 2009, 19:26
Yeah! Ziet er goed uit, en zo klinkt ie ook:ok:
Lijkt me een erg veelzijdige gitaar. De enige BC Rich die ik ooit zou overwegen, zo'n Mockingbird :) (heb ik namelijk al ooit gedaan:soinnocent:)

toon-
13 juli 2009, 20:04
dat ging over een tremolo, geen floyd :D

Is een Floyd Rose dan geen tremolo? ;)

richwoodplayer
13 juli 2009, 22:32
ach, dat was een hele tijd geleden, je veranders als je ouder wordt he:seriousf:

vulvasonic
13 juli 2009, 23:40
Deze reactie van mij komt eigenlijk een maand te laat (ik heb het waarschijnlijk gemist toen dit topic gepost werd), want het bevat enkel nutteloze informatie die ik alleen maar deel om als uitlaatklep te dienen voor mijn eigen gevoelens t.o.v. dit model.

Het is het enige model van BC Rich die ik echt geweldig mooi vind. En het gekste is feitelijk de reden waarom dat waarschijnlijk zo is:
Nog ver voor mijn puberteit, als manneke van een jaar of 7, was ik al gek van muziek. Ik draaide de hele dag plaatjes op mijn ouwe, uit licht gebobbeld kunststof vervaardigde, oranje-witte, uit- en inklapbare platenspeler met een ingebouwde speaker in de vorm van een hoorn. Mijn favoriete platen waren van de steviger soort (Sweet, Slade, Status Quo en Alice Cooper). Beelden kreeg ik maar zelden te zien. Mijn bedtijd viel meestal samen met het intro voor het programma 'TopPop'.

Het was in DIE periode, dat ik voor mezelf al had besloten later rockmuzikant te worden. En ik was nergens anders mee bezig. Alles wat ik deed was daar aan gerelateerd. Zo hield ik enorm van tekenen. En als ik tekende, dan tekende ik rockbands, waarin ik mezelf altijd als middelpunt afbeeldde.

"Man man man, wat wil je ons in VREDESNAAM vertellen", hoor ik jullie denken.....

Wel, een groot aantal van die tekeningen uit die tijd, gemaakt op een leeftijd, ergens tussen de 5 en 7 jaar, heb ik nog. En wat mij daar (zeker achteraf) aan opvalt, is het feit dat alle gitaren die ik tekende de vorm hadden van OFWEL een stratocaster, OFWEL een Mockingbird!!!

M.a.w., in de beleving van een klein kind, zag een electrische gitaar er uit als een Stratocaster of een Mockingbird, iets anders was er niet. Geen Les Paul, geen SG, Explorer, ES, V, telecaster of iets anders....., een echte electrische gitaar was geen echte electrische gitaar als ze er niet uitzag als een van die twee modellen. En de Mockingbird zelfs vrij specifiek voorzien van een turquoise-kleurige afwerking.

Ik weet niet wat dit voor jullie betekent, maar ik blijf het een verbazingwekkend gegeven vinden.
ERGENS moet ik in die tijd iemand op de televisie op een turquoise Mockingbird hebben zien spelen. Iemand die een onuitwisbare indruk op me heeft achter gelaten. Zoveel kunnen dat er niet zijn geweest.

Wie, o WIE is die kerel de me zo gek heeft gekregen???
Iemand uit een band met een hitje, ergens tussen 1973 en 1975 in ieder geval......

??????????????? :???:

Cool, Mockingbird! :cooler:

macwilliams
13 juli 2009, 23:48
Dat is ontroerend, maarre ben jij al de veertig gepasseerd dan?
Ik ben onderweg naar de veertig en ben dan ook wel benieuwd wat jouw geïnspireerd heeft.

aaronstonebeat
14 juli 2009, 00:12
Geweldig verhaal, Vulvasonic :ok: Ik kan het me helemaal voorstellen. Maar ik heb geen idee wie je held zou kunnen zijn. Doet me denken aan die aflevering van Married with children waarin Al de hele tijd een lied in zijn hoofd heeft waarvan het enige dat hij zich kan herinneren ' hmm ... hmm ... HIM' is :D

Ik kan me trouwens voorstellen dat zo'n alternatieve materiaal keuze voor de body een heel eigen geluid aan een gitaar kan geven. Weinig sustain, verwacht ik zo. Maar waarom zou je daar geen bruikbare geluiden mee kunnen maken? Zonder kunstgrepen zal een gitaar ook nooit als een banjo klinken. Toch? Als je nu een beetje in die richting denkt. Een paar lekkere schelle single coils erop en flink erop rammen. Ik zie mezelf zo op een surfplank de baren berijden.

Ik weet het niet hoor, nog nooit op zo'n ding gespeeld; ik denk maar hardop.

vulvasonic
14 juli 2009, 00:19
Dat is ontroerend, maarre ben jij al de veertig gepasseerd dan?
Ik ben onderweg naar de veertig en ben dan ook wel benieuwd wat jouw geïnspireerd heeft.

In december hoop ik 42 te worden (verschrikkelijk!). Het was vooral de ban 'Sweet' dat me inspireerde om de muziek in te gaan. Vooral de doorgaans hardere B-kantjes van hun singles vond ik geweldig. Maar goed, ik was toen 5 jaar oud. Door de jaren heen zijn er natuurlijk talloze bands en artiesten geweest die me wisten te inspireren. Dat begon met Status Quo (toen ik iets van 9 of 10 jaar oud was), via AC/DC en Deep Purple naar Rush, Frank Zappa, King Crimson, Soft Machine, David Bowie (altijd veel bewondering voor gehad), Pink Floyd, Hawkwind, Judas Priest, Yes, John Scofield, Mike Stern, Lou Reed, Neil Young......, teveel om op te noemen. Later zijn daar bands bijgekomen als Nirvana, Nine Inch Nails, Radiohead en het houdt niet op. Tussendoor heb ik altijd periodes gehad waarin ik veel luisterde naar werk van moderne klassieke componisten en naar de grootmeesters uit de jazz.

Maarrrrrr....., als ik uiteindelijk 1 gitarist moet noemen die me het meest heeft beïnvloed, dan zal dat waarschijnlijk Andy Scott van 'Sweet' zijn geweest. Meer dan waarschijnlijk.... :)

aaronstonebeat
14 juli 2009, 00:29
Ik was abuis, dacht dat ik in het danelectro-topic zat :sssh:

Bestond BC Rich al in de tijd van The Sweet?

vulvasonic
14 juli 2009, 00:38
Ik was abuis, dacht dat ik in het danelectro-topic zat :sssh:

Bestond BC Rich al in de tijd van The Sweet?

Blijkbaar. Het model van de Mockingbird in ieder geval wel, tenzij ik er 2 of 3 jaar naast zit. :chicken:

edit: ik lees net dat de Mockingbird in 1976 het levenslicht zag. B.C. Rich is begonnen in 1969. De Seagull was zijn eerste echte originele ontwerp en kwam voor het eerst uit in 1972. Ik zal dus waarschijnlijk 8 geweest zijn toen ik die Mockingbird zag.

MJR
17 juli 2009, 12:16
Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het zit met die Floyd Rose. Een Schaller FR kost al 300 euro, maar dat is volgens mij ook een van de beste. Een Gotoh FR kost al bijna 100 euro minder, maar dat zal ook geen slechte zijn. Ik ga er niet van uit dat op een gitaar van rond de 700 euri een FR van 300 euro zit...:???:
Wat voor 'n Floyd Rose zit op de ST en wat zal het verschil zijn met bijvoorbeeld die Gotoh en die Schaller? Heeft dit te maken met duurzaamheid (gebruikte materialen) of merk je dit ook tijdens het spelen (stemvastheid etc.)?

richwoodplayer
17 juli 2009, 12:25
van de bc rich site:

Specifications
Construction: neck through
Body wood: nato (eastern mahogany) with ebony stringers
Body thickness: 45mm
Top style: beveled
Top wood: AAA quilted maple veneer
Body binding: no

Headstock style: traditional 3 to a side
Headstock color: natural rosewood faced
Headstock binding: no
Tuners: Grover super Rotomatics

Neck wood: maple
Neck radius: 12"
Back of neck: stain to match
Neck binding: no
Nut width: 43mm locking

Fretboard: Ebony
Inlay: small white pearloid diamonds
Frets: 24 jumbo 2.7mm
Factory strings: 9 - 46
Scale: 24 5/8"

Bridge type: Floyd Rose® original tremolo
Pickups: 2 black open Rockfield® mafia™ humbuckers
Controls: 2 volumes, 1 tone, 1 three-way toggle, individual mini switches for pickup coil tap and reverse phase, and one 5 position varitone tone filter. (All passive)
Click to see control diagram
Hardware: black

Finish: stained trans glossy
Color: stained trans red AAA quilted maple with ebony stringers
stained trans honey burst with ebony stringers

richwoodplayer
17 juli 2009, 12:26
en de floyd werkt prima bij de mijne, heel soepel, en echt heel goed stem vast!
zitten wel nog fabrieks snaren op, dus moet eerdaars wel even nieuwe erop zetten.

p.s:
de gitaar kostte 525, geen 700 ;)

MJR
17 juli 2009, 12:28
Hmmm, ok. Dan is 't wel een heel goed gitaartje voor 't geld.

Hoe zit 't met de hals en de frets?

richwoodplayer
17 juli 2009, 12:30
de hals is redelijk dik, niet heel erg, ik hou heel erg van dunne necks, maar deze is echt prima te doen en speelt echt heel soepel!
de frets zijn minder hoog dan op mijn gibson volgensmij, dus je speelt er wel sneller mee met sliden of soleren.
en de gitaar is gewoon zoooo veelzijdig!:cheerup:

ik heb alleen wel mazzel gehad met de prijs doordat ik naar een dealer in nl ging zoeken.
heb hem toen bij max guitars gekocht, en dat was de laatste die hun leverancier nog had.
rockpalace wilt niet meewerken door andere gitaren aan te bieden, dus denk dat het dan in duitsland word, waar ze toch al weer snel 100 duurder zijn.

Jappiedepappie
25 augustus 2009, 21:02
Hey Richwoodplayer,

Ik wil een nieuwe gitaar gaan kopen en het duurt mij te lang om door te sparen voor een Gibson Les Paul Standard, dus heb ik mijn zinnen gezet op een Mockingbird...

Ik kan het goedkoop houden (Masterpiece) of even doorsparen voor een ST (of een Calibre http://www.thomann.de/nl/bc_rich_mockingbird_master_euro.htm)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kostte de ST bij Max?

richwoodplayer
25 augustus 2009, 21:56
Hey Richwoodplayer,

Ik wil een nieuwe gitaar gaan kopen en het duurt mij te lang om door te sparen voor een Gibson Les Paul Standard, dus heb ik mijn zinnen gezet op een Mockingbird...

Ik kan het goedkoop houden (Masterpiece) of even doorsparen voor een ST (of een Calibre http://www.thomann.de/nl/bc_rich_mockingbird_master_euro.htm)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kostte de ST bij Max?

u heeft pm ontvangen;) (2 zelfs!:sssh:)

groovieguitarguus
26 augustus 2009, 00:58
@ Richwoodplayer: Je moest toch eerst je Les Paul nog afbetalen aan je pa en moe... of ben ik abuis??? ;-)

@ Vulvasonic: Wat weer een mooi verhaal... Je bent je roeping misgelopen (Je zou een prima Columnist zijn...)... Althans, je gitaarwerk doe ik je ook niet na. Maar dat komt vast omdat ik nog niet zo oud ben (GGG since 1968 )

richwoodplayer
27 augustus 2009, 09:19
@ Richwoodplayer: Je moest toch eerst je Les Paul nog afbetalen aan je pa en moe... of ben ik abuis??? ;-)

@ Vulvasonic: Wat weer een mooi verhaal... Je bent je roeping misgelopen (Je zou een prima Columnist zijn...)... Althans, je gitaarwerk doe ik je ook niet na. Maar dat komt vast omdat ik nog niet zo oud ben (GGG since 1968 )

ik heb de gibson in februari al afbetaald:D
heb even later toch de richwood verkocht, en deze bc rich aangeschaft:cheerup: